Logomain

Átlátszó pályaudvart tervezett a világhírű hídépítész

By Ongrádi Melinda 2009. szeptember 28. 22:22

szerk at hg dot hu

Calatrava_palyaudvar_120130602-27858-1es57ve.gallery

A Calatrava-pályaudvar makettje

Calatrava_palyaudvar_220130602-27858-1w53xb5.gallery

Az acél-üveg Calatrava-pályaudvar kívülről

Calatrava_palyaudvar_320130602-27858-13pktqh.gallery

A Calatrava-pályaudvar napfényben fürdő belseje 1.

Calatrava_palyaudvar_420130602-27858-1o4sez7.gallery

A Calatrava-pályaudvar napfényben fürdő belseje 2.

Átadták a főleg egyedi megjelenésű, különleges hídjairól ismert Santiago Calatrava tervezte Liége-Guillemins-i TGV-, azaz gyorsvasút-pályaudvart. A tervező le sem tagadhatná művét: az épület elegáns, könnyed acél-üveg szerkezetéről nem nehéz a kecses Calatrava-hidakra asszociálni. A pályaudvar transzparens szerkezete különleges látványt nyújt, különösen éjszaka. Ahogy az építész elmondja, olyan épületet szeretett volna tervezni, amelynek nincsenek homlokzatai, és a lehető legnagyobb mértékben kapcsolódik a városhoz. <br/> <br/>

Átadták a többek között egyedi megjelenésű, különleges hídjairól ismert Santiago Calatrava tervezte Liége-Guillemins-i TGV-, azaz gyorsvasút-pályaudvart. A tervező le sem tagadhatná művét: az épület elegáns, könnyed acél-üveg szerkezetéről nem nehéz a kecses Calatrava-hidakra asszociálni. A pályaudvar transzparens szerkezete különleges látványt nyújt, különösen éjszaka. Ahogy az építész elmondja, olyan épületet szeretett volna tervezni, amelynek nincsenek homlokzatai, így a külső és a belső tér szinte összefolyik, ennek köszönhetően pedig a létesítmény a lehető legnagyobb mértékben kapcsolódik a városhoz.

Az 5 vágány fölé magasodó (a legmagasabb pontján 145 m magas) boltíves csarnoktetővel épült pályaudvar maximálisan megvalósítja ezt a szándékot. Az acél-üveg szerkezettel lehetővé vált a természetes megvilágítás lehető legnagyobb mértékben való kiaknázása.

A többszintes pályaudvaron a vágányok és peronok mellett parkolószintek, kereskedelmi létesítmények is helyet kaptak. Ahogy Calatrava elmondja: „Olyan 21. századi létesítményt akartam tervezni, amely nemcsak összeköti Liége-t Európával, de jelképe lesz a város megújulásának is. A pályaudvar a város új kapujának is tekinthető, és újrafogalmazza a várossal való kapcsolatunkat.”

A pályaudvar építése 1996-ban kezdődött, és napi 36 000 utazó kiszolgálására alkalmas.

építészet, santiago calatrava, vasút, liége-guillemins pályaudvar, tgv Icon_print

Hg_pasaret_szponzor_title
Logomain
This is unbelievable!
OK

Hello!   mit szeretnél megosztani olvasóinkkal?

Foglald össze egy mondatban miről van szó. *

A közlésre szánt teljes anyag. *

Kép és egyéb dokumentum is tartozik az anyaghoz?
Add meg a linkjét! (GoogleDrive, Dropbox, FTP, stb.)

Név/Cégnév *

Maradjak
névtelen

Mail *

Telefonszám (csak számok)

HG user név, ha van.

Kérlek, írd be a képen látható 2 szót az alatta lévő mezőbe

Hello!   dolgozz velünk

Név *

Mail *

Telefonszám

Mit szeretnél nálunk csinálni?
Facebook
Twitter
Pinterest
YouTube
RSS

Ombrello Media.
Alkotás utca 53
MOM Park "C", 1123
Budapest, Hungary 

M: +36 30 297 2317