Logomain

Rekorder tengeri autópályahíd épült Mumbaiban

By Kovács Dániel 2009. július 7. 14:21

szerk at hg dot hu

Sonia Gandhi, az indiai nemzeti kongresszus elnöke vágta át a szalagot július elsején, a négyszázmillió dolláros költséggel megépült Bandra-Worli Sea Link átadásán. Az 5,6 kilométeres átkelő Bandra elővárost köti össze Worlival és a régebben Bombay néven ismert Mumbai belvárosával, az eddigi 45-60 perces Bandra-Worli távolságot 7 percre rövidítve le. A híd az első fázisa a Mumbai és elővárosai között az Arab-tenger öblein átívelve közúti összeköttetést megteremteni szándékozó, ambíciózus West Island Freeway nevű beruházáscsomagnak. <br/>

Sonia Gandhi, az indiai nemzeti kongresszus elnöke vágta át a szalagot július elsején, a négyszázmillió dolláros költséggel megépült Bandra Worli Sea Link átadásán. Az 5,6 kilométeres átkelő Bandra elővárost köti össze Worlival és a régebben Bombay néven ismert Mumbai belvárosával, az eddigi 45-60 perces Bandra-Worli távolságot 7 percre rövidítve le. A híd az első fázisa a Mumbai és elővárosai között az Arab-tenger öblein átívelve közúti összeköttetést megteremteni szándékozó, ambíciózus West Island Freeway nevű beruházáscsomagnak.

Sea_link20130602-27858-vzhmu4.gallery

A Bandra Worli Sea Link nyolcsávos autópályahíd, és nagyobb része 4,7 kilométer hosszan egy négysávos ikerhíd formájában a tenger felett vezet. A leghosszabb, középső szakasz ferdekábeles hídjának tornyai 126 méter magasak, és minden egyes kábel 900 tonnányi súlyt tart. A hídról néhány érdekesség is tudható: súlya például ötvenezer afrikai elefánt tömegével egyenértékű, az építéshez felhasznált kábelekkel pedig körbe lehetne tekerni a földgolyót. Indiában még sosem épült ilyen típusú és méretű híd - mérete még így is eltörpül a tengeri hidak kategóriájában rekordot tartó, tavaly átadott kínai szerkezet 36 kilométeres hossza mellett.

Az M/s DAR Consultants nemzetközi építészbrigádja által tervezett átkelőt sokan máris Mumbai új jelképeként emlegetik. A Times of India által megszólaltatott örökségvédelmi szakemberek a város leendő kulturális kincsét látják benne, bár néha némi szkepszissel. „Kétségtelen, hogy a Bandra Worli Sea Link igen látványos híd, szépen tervezve és jól konstruálva” – idézi a lap Sharada Dwivedi történészt, aki azonban emlékeztet: a néhány évtizeddel ezelőtt épült Kemps Corner-híd ugyanilyen lelkesedést váltott ki a maga idején Mumbaiban, hamarosan mégis lebontják majd.

Az új hídon a tervek szerint naponta 125 ezer gépjármű haladhat át; a nyolcból két sávot az autóbuszok számára tartanak fenn. Az útdíj 40-50 rúpia lesz, a bliccelőket pedig világszínvonalú monitorrendszer szűri ki. A hidat nem kevés kritika is éri: az építkezés ugyanis tíz évig tartott, és a tervezett átfogó útrendszernek ez csak egy kis eleme. A díszkivilágítás ráadásul plusz költséget jelent, de egyelőre nem kell hasonló esettől tartani, mint Bostonban, ahol a válság miatt lekapcsolt világításra végül a tervező építész saját zsebéből fizetett.

építészet, híd, india, mumbai, rekord, bombay, indiai építészet, m/s dar consultants Icon_print

Hg_pasaret_szponzor_title
This is unbelievable!
OK

Hello!   mit szeretnél megosztani olvasóinkkal?

Foglald össze egy mondatban miről van szó. *

A közlésre szánt teljes anyag. *

Kép és egyéb dokumentum is tartozik az anyaghoz?
Add meg a linkjét! (GoogleDrive, Dropbox, FTP, stb.)

Név/Cégnév *

Maradjak
névtelen

Mail *

Telefonszám (csak számok)

HG user név, ha van.

Kérlek, írd be a képen látható 2 szót az alatta lévő mezőbe

Hello!   dolgozz velünk

Név *

Mail *

Telefonszám

Mit szeretnél nálunk csinálni?
Facebook
Twitter
Pinterest
YouTube
RSS

Ombrello Media.
Alkotás utca 53
MOM Park "C", 1123
Budapest, Hungary 

M: +36 30 297 2317