Logomain

400 milliós állami mentőövre várnak San Franciscóban

By Kovács Dániel 2009. június 30. 10:17

szerk at hg dot hu

Egy évvel elhalasztották San Franciscóban az új intermodális csomópont, a Transbay Transit Terminal építését, abban reménykedve, hogy a költségekből 400 millió dollárnyit a kormányzati gazdaságélénkítő csomagból sikerül lecsípni. Ezzel egyidőben a tervek átdolgozására kérték fel a Pelli Clarke Pelli építészirodát, amely fordulatos csata után, látványos tervvel nyerte el a megbízást. A városban nem fogadják egyöntetű lelkesedéssel a híreket. <br/>

Egy évvel elhalasztották San Franciscóban az új intermodális csomópont, a Transbay Transit Center építését, abban reménykedve, hogy a költségekből 400 millió dollárnyit a kormányzati gazdaságélénkítő csomagból sikerül lecsípni. Ezzel egyidőben a tervek átdolgozására kérték fel a Pelli Clarke Pelli építészirodát, amely fordulatos csata után, látványos tervvel nyerte el a megbízást. A városban nem fogadják egyöntetű lelkesedéssel a híreket.

Transbay20130602-27858-1g368zx.gallery

A válság alatt mindenhol építkezéseket indítanak és munkahelyeket teremtenek, San Francisco viszont csak halogat – ez a városlakók legfontosabb érve a Transbay Transit Center építésének elhalasztásáról döntő vezetés ellen. Chris Daly, az építkezést felügyelő Transbay Joint Powers Authority igazgatója azonban másképp látja. Az eredeti tervek a munka első fázisában a földalatti üzletközpont, a buszterminál és a tetőkert valósult volna meg a malajzai Petronas-ikertornyokról híressé lett César Pelli irodájának tervéből. Ha azonban a Los Angeles-ből San Franciscóba vezető földalatti gyorsvasút állomása is megépül ezekkel együtt, azzal a város 100 millió dollárt spórolhat – érvel Daly. Ez viszont a tervezett 2014-es helyett 2015 végére tolja az átadást, hiszen a terveket is át kell dolgozni.

Ez azonban csak akkor jön be, ha a város elnyeri a központi költségvetés négyszáz millióját – ha nem, a munkák akkor is négy hónapot csúsznak és a Transbay 15 milliós pluszköltséggel, vasútállomás nélkül nyit meg. Ráadásul nem ez az egyetlen vitatott pont a nagyszabású építkezésen. Idén márciusban egy mérnökcsapat azt vetette fel, hogy a tervezett három platformot és hat vágányt már a közeljövőben kinövi majd az állomás, és bővítésre lesz szükség – a terveken azonban végül nem változtattak. Nincs megoldva még a földalatti állomás és a mérföldnyire fekvő Caltrain-vasútállomás összekötése sem, pedig az eredeti tervekben ez is szerepelt. ű

A nagyszabású projekt első fázisának költségvetése 1,2 milliárd dollár – illetve 1,6 milliárd, ha a vasútállomás valóban az első fázisban elkészül. A város önrészének finanszírozásához eladja a csomópont környékén található telkek egy részét, az ingatlanpiaci válság miatt azonban várhatóan ebből sem folyik be annyi pénz, mint arra számítottak. Az eladást emiatt a jövő évre halasztották; a négyszázmilliós pályázatot pedig júliusban nyújtja be a város a kormányzatnak.

építészet, pályaudvar, usa, egyesült államok, kalifornia, san francisco, cesar pelli, césar pelli, pelli clarke pelli, amerikai építészet, transbay transit center Icon_print

Pelli Clarke Pelli: Transbay Transit Center, San Francisco

Hg_pasaret_szponzor_title
This is unbelievable!
OK

Hello!   mit szeretnél megosztani olvasóinkkal?

Foglald össze egy mondatban miről van szó. *

A közlésre szánt teljes anyag. *

Kép és egyéb dokumentum is tartozik az anyaghoz?
Add meg a linkjét! (GoogleDrive, Dropbox, FTP, stb.)

Név/Cégnév *

Maradjak
névtelen

Mail *

Telefonszám (csak számok)

HG user név, ha van.

Kérlek, írd be a képen látható 2 szót az alatta lévő mezőbe

Hello!   dolgozz velünk

Név *

Mail *

Telefonszám

Mit szeretnél nálunk csinálni?
Facebook
Twitter
Pinterest
YouTube
RSS

Ombrello Media.
Alkotás utca 53
MOM Park "C", 1123
Budapest, Hungary 

M: +36 30 297 2317