Logomain

A biztonság a fő Szlovénia legfontosabb légiközpontjánál

By Kovács Dániel 2009. január 9. 11:09

szerk at hg dot hu

Cikkep20130601-27858-19pq1tt.gallery

A tervezett brniki légiirányító központ. cikkép

1_m20130601-27858-c0q6fj.gallery

A tervezett brniki légiirányító központ.

2_m20130601-27858-86uoos.gallery

A tervezett brniki légiirányító központ.

3_m20130601-27858-1wxpjt3.gallery

A tervezett brniki légiirányító központ.

4_m20130601-27858-15m1ehg.gallery

A tervezett brniki légiirányító központ.

5_m20130601-27858-n7rj1w.gallery

A tervezett brniki légiirányító központ.

6_m20130601-27858-1phl1se.gallery

A tervezett brniki légiirányító központ.

Galeria20130601-27858-ld2t37.gallery

A tervezett brniki légiirányító központ. magazin

Ljubljana nemzetközi reptere, a brniki légikikötő nem arról ismert, hogy helyhiánnyal küszködne. Pedig az 1963-ban megnyitott létesítmény 2007-ben már több mint másfél millió utas fogadott. Részben ezért vált szükségessé az új légiirányító-központ építése, amelyet az ország egyik legismertebb irodája, a Sadar Vuga Arhitekti tervez. <br/>

Ljubljana nemzetközi reptere, a brniki légikikötő nem arról ismert, hogy helyhiánnyal küszködne. Pedig az 1963-ban megnyitott létesítmény 2007-ben már több mint másfél millió utas fogadott. Részben ezért vált szükségessé az új légiirányító-központ építése, amelyet az ország egyik legismertebb irodája, a Sadar Vuga Arhitekti tervez.

Szlovénia legnagyobb nemzetközi reptere hivatalosan a 2003-ban elhunyt neves politikus és entellektüell, Jože Pučnik nevét viseli – a köznyelv azonban csak a brniki reptér néven ismeri, a közelbe fekvő falucska után. A nemzeti légitársaság, az Adria Airways mellett ezt a légikikötőt használja az országban például a Malév is.

A légiirányítás új földi központját a 2007-ban a világ száz legizgalmasabb irodája közé beválasztott, tizenkét éve működő Sadar Vuga Arhitekti építészei tervezik. A feladat összetett: az épületnek szigorú biztonsági követelményeknek kell megfelelnie, a központ ugyanakkor látogatókat is fogad, és nem utolsó sorban az első épületek egyike, amelyekkel a Szlovéniába érkező légiutas találkozik.

A 2400 négyzetméteres, négyszintes tömböt az építészek természeti formákhoz hasonló külső kiképzéssel látták el. A szabálytalan alaprajz mentén emelkedő falakon ablaksávok futnak körbe; a párkányok különböző mértékben türemkednek előre, attól függően, az adott helyiségben mennyire van szükség természetes világításra. A formaalakításnak és a vasbeton-alumnínium-üveg kombinációnak köszönhetően is kissé a hatvanas éveket idéző épület kellően masszív és biztonságos hatást kelt; érdekes szögei és homlokzati játéka ugyanakkor felfedezésre csábítja az érkezőt.

A különleges alaprajz egyáltalán nem öncélú: miként az épület belső kiképzése, ez is teljesen a biztonsági szempontoknak alárendelve készült. Minél közelebb kerülünk az épület nyitott, földszinti szekcióitól az irányítóközpontot tartalmazó mag felé, annál szigorúbb ellenőrzésen kell átesni.

építészet, repülőtér, szlovénia, ljubljana, reptér, sadar vuga arhitekti Icon_print

Hg_pasaret_szponzor_title
Logomain
This is unbelievable!
OK

Hello!   mit szeretnél megosztani olvasóinkkal?

Foglald össze egy mondatban miről van szó. *

A közlésre szánt teljes anyag. *

Kép és egyéb dokumentum is tartozik az anyaghoz?
Add meg a linkjét! (GoogleDrive, Dropbox, FTP, stb.)

Név/Cégnév *

Maradjak
névtelen

Mail *

Telefonszám (csak számok)

HG user név, ha van.

Kérlek, írd be a képen látható 2 szót az alatta lévő mezőbe

Hello!   dolgozz velünk

Név *

Mail *

Telefonszám

Mit szeretnél nálunk csinálni?
Facebook
Twitter
Pinterest
YouTube
RSS

Ombrello Media.
Alkotás utca 53
MOM Park "C", 1123
Budapest, Hungary 

M: +36 30 297 2317