Logomain

Budapest egyik legmodernebb irodaházában jártunk

By Barna Péter 2016. április 7. 11:33

szerk at hg dot hu

1.gallery

A UPC új székháza

Fotó: Batár Zsolt

2.gallery

A UPC új székháza

Fotó: Batár Zsolt

3.gallery

A UPC új székháza

Fotó: Batár Zsolt

4.gallery

A UPC új székháza

Fotó: Batár Zsolt

5.gallery

A UPC új székháza

Fotó: Batár Zsolt

6.gallery

A UPC új székháza

Fotó: Batár Zsolt

7.gallery

A UPC új székháza

Fotó: Batár Zsolt

Egyre több munkáltató ismeri fel annak jelentőségét, hogy a kreatívabb, esztétikusabb környezet pozitív hatással van a munkakörnyezetre is. A UPC tavaly szeptemberben új székházba költözött, nekünk pedig lehetőségünk volt felmérni a terepet. Le voltunk nyűgözve.

A UPC 5500 m²-es új irodaháza a budapesti Haller Gardensben található, és az Év Irodája versenyen második helyezéssel díjazták. Meglátogattuk a céget az új helyen, mert arra voltunk kíváncsiak, hogy mik azok a tényezők, amik miatt el lehet nyerni egy ilyen díjat. Egyáltalán: mi olyat tud nyújtani egy épület, amitől felszabadultan megy a munkavégzés?

A három emelet összes lehetséges helyszínén hatalmas terek vannak.

Sehol egy különálló, falakkal elszigetelt box vagy külön iroda, a különböző részlegek munkatársai aktívan együttműködve, közös légtérben dolgozhatnak.

Állandó ülőhely nincs, és mivel a gépállomány nagy része notebookokból áll, ezért mindenkinek biztosított a lehetőség arra, hogy ott dolgozzon, ahol csak jól esik neki.

„Tavaly szeptemberben a költözés során sokat foglalkoztunk a kommunikációval és a munkatársak felkészítésével. Jól elő volt tehát minden készítve, és most azt látjuk, hogy az emberek szeretik az új helyet. Az egyik legfőbb cél volt, hogy a vezetőség elérhető, munkájuk pedig minél átláthatóbb legyen, így egy helyre ültettünk mindenkit. A cég központjában vagyunk, így tulajdonképpen mindenki rajtunk sétál át.” – mondta Bernhardt Tibor HR igazgató. A költözés tehát nem csak fizikailag volt fontos a cég számára, hanem szimbolikusan is: jelzi az elhivatottságot egy modern, nyitott szemléletű szervezeti kultúra megvalósításának irányába.

Elárult egy érdekességet is: tíz százalékkal kevesebb asztal van, mint ahány fő a székházban dolgozik.

Így ösztönöznek a rugalmas munkavégzésre, és arra, hogy a munkatársak, ha úgy adódik, ne csak a saját osztályukon üljenek, hanem ha úgy adódik, bátran használjanak más részlegeket is. 

Annak érdekében, hogy az új megoldásokat könnyebben megszokják az alkalmazottak, a UPC belső kommunikációs kampányt is indított. Ennek lényege az volt, hogy egyrészt videós anyagokon mutatták be azt, hogy milyen környéken lesz az új irodaház, milyen vásárlási és közlekedési lehetőségek vannak a helyszínen, másrészt együttműködtek egy képregény rajzolóval, aki kis grafikákkal hívta fel azokra a tevékenységekre a figyelmet, amit nem illik, vagy nem szerencsés csinálni egy ilyen környezetben. Ennek megfelelően rajzok kerültek a konyhákba, az asztalokra, a tárgyalókba.

A belső kampány minőségét mutatja, hogy a projekt nyerte el az idei év legjobb belső kommunikációs kampányának járó Arany Prizma díjat.

Beköltözéskor egy gondosan összeállított költözési csomag várta a munkatársakat: egyéni táskával, vizes palackkal és tolltartóval. Ezek segítik azt is, hogy az asztalok mindenki után tisztán és üresen maradjanak. A színek élénkek és vidámak, a székek kényelmesek, és általában véve is elmondható, hogy a környezet rendkívül inspiratív. Ebben az alapvetően társas és együttműködésen alapuló munkakörnyezetben is biztosítanak olyan helyeket, ahová el lehet vonulni, ha valakinek olyan munkája van, ami nagy fokú koncentrációt, és alapvetően egyedüllétet igényel. Elsősorban ilyenek a hangszigetelt telefonfülkék, melyekben magán és üzleti hívásokat egyaránt zavartalanul lehet lebonyolítani, és ilyenek azok az ötletes megoldások, melyek egy csigaházra emlékeztetnek, és csak egy fő képes bennük leülni. 

Mindezen kívül az irodaház tele van modern és minden igényt kielégítő tárgyalókkal is.

Ezekhez külön foglalórendszer van, melynek képernyője pirossal jelzi, ha éppen tárgyalnak odabent, zölddel, ha üres a helyiség. A tárgyalók üvegfalán festett grafikák láthatók, egy-egy város nevezetes épületeivel. Azokat a városokat jelenítették meg, melyekben a cég helyi központtal képviselteti magát. Az épület a tágas ablakoknak köszönhetően nagyon világos, sok a természetes fény. A belső világítást jelenlét érzékelő lámpák biztosítják, melyeknek lényege, hogy csak akkor kapcsolnak be, ha valaki huzamosabb ideig ül alattuk. Az asztalok felett pedig hangelnyelő lámpabúrák vannak. 

Az egyik legizgalmasabb megoldás az az úgynevezett digitális otthon, amely egy hétköznapi nappalit imitál.

Minden van benne, ami otthonról is ismerős lehet: könyvespolc könyvekkel, tévé, szép függöny, sok párna és egy kényelmes kanapé.

Mindez azért van, hogy a UPC munkatársai minél hatékonyabban bele tudjanak helyezkedni ügyfeleik pozíciójába, és így az ő igényeik szerint formálják és alakítsák termékeiket és portfóliójukat. A konyhák jól felszereltek és kreatívan berendezettek, még cserepes fűszernövények is vannak, ha valaki otthon felejtette volna a bazsalikomot az ebédjéhez. A sportosabbak pedig biciklijüket a garázs külön erre a célra kialakított részében tárolhatják. 

Számos érdekességgel és találó megoldással találkoztunk tehát, de a legfontosabb mind közül az, hogy az újítások azt sugallják: a cégnél dolgozó 600 munkatárs egyaránt fontos, az összkép szempontjából pedig mindenki tevékenysége nélkülözhetetlen.

 

irodaház, iroda, UPC, Bernhardt Tibor Icon_print

A UPC új székháza

Fotó: Batár Zsolt

A UPC új székháza

Fotó: Batár Zsolt

A UPC új székháza

Fotó: Batár Zsolt

A UPC új székháza

Fotó: Batár Zsolt

A UPC új székháza

Fotó: Batár Zsolt

A UPC új székháza

Fotó: Batár Zsolt

A UPC új székháza

Fotó: Batár Zsolt

Hg_pasaret_szponzor_title
Logomain
This is unbelievable!
OK

Hello!   mit szeretnél megosztani olvasóinkkal?

Foglald össze egy mondatban miről van szó. *

A közlésre szánt teljes anyag. *

Kép és egyéb dokumentum is tartozik az anyaghoz?
Add meg a linkjét! (GoogleDrive, Dropbox, FTP, stb.)

Név/Cégnév *

Maradjak
névtelen

Mail *

Telefonszám (csak számok)

HG user név, ha van.

Kérlek, írd be a képen látható 2 szót az alatta lévő mezőbe

Hello!   dolgozz velünk

Név *

Mail *

Telefonszám

Mit szeretnél nálunk csinálni?
Facebook
Twitter
Pinterest
YouTube
RSS

Ombrello Media.
Alkotás utca 53
MOM Park "C", 1123
Budapest, Hungary 

M: +36 30 297 2317