Logomain

Parkolás okosvárosban: intelligens városok dugó nélkül

By HG.HU 2015. december 3. 15:49

szerk at hg dot hu

Parking_dev_2015_1.gallery

CEE Parking Development Forum 2015 konferencia: Szirmay Tamás

Kép © CEE Parking Development Forum

Parking_dev_2015_4.gallery

CEE Parking Development Forum 2015 konferencia

Kép © CEE Parking Development Forum

Parking_dev_2015_5.gallery

CEE Parking Development Forum 2015 konferencia

Kép © CEE Parking Development Forum

Parking_dev_2015_6.gallery

CEE Parking Development Forum 2015 konferencia

Kép © CEE Parking Development Forum

Parking_dev_2015_2.gallery

CEE Parking Development Forum 2015 konferencia: Laurence Bannermann

Kép © CEE Parking Development Forum

Parking_dev_2015_3.gallery

CEE Parking Development Forum 2015 konferencia: Kocsis Ferenc Árpád

Kép © CEE Parking Development Forum

A parkolási és közlekedési ipar legnagyobb kihívása a mobilitás növelése és a közlekedési torlódások csökkentése, mivel a dugók évente 100 milliárd eurójába kerülnek az európai polgároknak.

A Magyar Parkolási Szövetség, 2015. december 2-án harmadszorra rendezte meg szakmai konferenciáját, a CEE-Parking Development Forumot, ahol a parkolási és mobilitási iparág legjelentősebb képviselői mutatták be szolgáltatásaikat, innovációikat, illetve megvitatták a különböző parkolási és közlekedési rendszerek működésének a lehetőségeit.

A rendezvény egyértelműen azt a célt szolgálja, hogy a városi parkolási és mobilitási, de legfőképpen a környezetterhelési problémák megoldási lehetőségeit új szintre emelje, biztos szakmai támaszt adjon a jövőbeli tervezéshez, kivitelezéshez. A Magyar Parkolási Szövetség elnöke, Nyikos István hangsúlyozottan kiemelte, hogy „Az Európában és a világon élenjárók átállnak a környezetbarát hajtásokra, az elektromos autók, az önvezető autók és a közösségi közlekedés új platformjai terjednek el a következő években. Ehhez a trendhez csatlakozik a Magyar Parkolási szövetség is, együttműködve a mobilitási iparág más képviselőivel és a technológiai forradalmat követően, egy logisztikai forradalmat vizionálunk!”

DUGÓDÍJ HELYETT – KÖRNYEZETTERHELÉSI DÍJ MELLETT
„Aktuálisan, Nyugat-Európa nagyvárosait az elektromos és önvezető autók, a carsharing és a különféle autózást, parkolást könnyítő applikációk érdeklik” – mondta el Kocsis Ferenc Árpád MBA, az Európai Parkolási Szövetség Politikai és stratégiai bizottságának elnöke. Hasonlóképp van ez Magyarországon is, talán csak a dugódíj az a kifejezés, ami az előbbieknél nagyobb érdeklődést tud generálni. A környezetterhelési díjra különböző európai alternatívákat mutatott be Laurence Bannermann, az Európai Parkolási Szövetség (EPA) elnöke, aki korábban átszervezte Róma parkolási rendszerét és jelenleg egy olyan szakmai szövetség elnöke, amely alá összesen 40 millió parkolóhely tartozik, Európa szerte. A parkolási és közlekedési ipar legnagyobb kihívása a mobilitás növelése és a közlekedési torlódások csökkentése, mivel a dugók évente 100 milliárd eurójába kerülnek az európai polgároknak. A megoldást Bannermann abban látja, ha integrált mobilitási rendszereket építenek ki a városokban az autók, a közösségi közlekedésben résztvevő járművek, a kerékpárok és a gyalogosok számára és emellett szükség van az integrált parkolási menedzsmentre.

Egy logisztikai forradalmat vizionálunk!

„Barcelona jó példa erre, ahol 1986-ban még 1,8 millió autó, 1996-ban már 2,6 millió autó közlekedett naponta, óriási kihívásokat okozva a városlakóknak, közlekedőknek. Mindezt megoldották az integrált parkolási rendszerrel, a tömegközlekedés fejlesztésével, dinamikus, rövidtávú, de drágább parkolásra is alkalmas belső területekkel és számos P+R, kedvezőbb árú parkolási szolgáltatással a külső városrészekben. Így 2010-re 1,5 millió alá csökkent a gépjárműforgalom Barcelonában.” Gerald McIntyre, a Londoni Közlekedési Központ menedzsere bemutatta a Londonban 2003-ban bevezetett dugódíj történetét, árait valamint hatásait. „London 1500 négyzetkilométer, mindösszesen 21 négyzetkilométernyi területen van úthasználati díj a belvárosban. Ennek feltétele volt a nagyon jó tömegközlekedés kialakítása – növelték a buszok számát, a metrók vonatok járatsűrűségét, befagyasztották a menetjegyek, bérletek árait – és egy olyan adatbázis, valamint ellenőrző rendszer létrehozása, ami integráltan tudja kezelni London közlekedési rendszerét. Ezzel London a következő években átlagosan évente 116 millió fontot, 12 év alatt másfél milliárdot spórolt, miközben a forgalom a felére csökkent, a dugók pedig harminc százalékkal.”

Hamarosan megváltozik az autókhoz kapcsolódó viszonyunk, hiszen nem a jármű, hanem a hatékonyság lesz a közlekedés lényege.

MOBILITÁSI TRENDEK ÉS E-AUTÓZÁS
Piaci szereplők előadásaiból megtudhattuk, hogy milyen hatással lesz az e-autózásra a dízelbotrány, elterjednek-e az új hajtásmódok - erről Gablini Gábor, a Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetségének az elnöke beszélt. „Az carsharing elterjedése, valamint az önvezető autók hamarosan új pályára állítják a közlekedést. Egyre többeknek nincs jogosítványuk, illetve egészségügyi okok miatt nincs módjuk gépjárművet vezetni, az autonóm autó és a közösségi közlekedés – gépjármű megosztás – sokaknak biztosít alternatívát az egyéni közlekedésre. Hamarosan megváltozik az autókhoz kapcsolódó viszonyunk, hiszen nem a jármű, hanem a hatékonyság lesz a közlekedés lényege.” Az Európai Parkolási Szövetség, politikai és stratégiai bizottságának az elnöke, Kocsis Ferenc Árpád szintén a carsharinget emelte ki, az okos parkoláson túl, a közlekedés nem túl távoli jövőjét vizionáló előadásában. „A parkolás témája még mindig vegyes érzelmeket generál az emberekben, holott számos olyan intelligens megoldás, jól bevált eljárás létezik már, amelyek szabad kombinációjával jól fejleszthető a mobilitási és parkolási infrastruktúrája egy városnak.”

E-MOBILITÁSI TECHNOLÓGIÁK
A technikai háttér, a digitalizáció, az innovációk adottak, ez a konferencián kiállítók termékeiből, szolgáltatásaiból jól látszott: az okosszemüvegektől kezdve a villámgyors elektromos autók töltő állomásain át a legmodernebb parkolást segítő eszközökig számos érdekességet megismerhettünk. Az infrastruktúrát érintő tematika mellett, a CEE – Parking Development Forum 2015 – nevéhez híven – teret biztosított az olyan technológiák, fejlesztések megjelenésének, amelyek az e-mobilitást, a környezetkímélő közlekedési módokat helyezi előtérbe. Megismerhettük az e-mobilitási programot, valamint azokat a fejlesztéseket, amelyek megalapozzák az e-utózás elterjedését, mint például a gyorstöltő állomások kialakítási feltételeit és ezeknek a típusait.

Az elmúlt három évben számos olyan innovációt mutattak a be a CEE-Parking Development Fórumokon, amelyek hozzájárultak a városi közlekedés jobbá tételéhez, aminek szerves része a parkolás, ami akkor jó, ha gyors és mindig meg tud valósulni. Mivel jelenleg egy gépjármű a nap 24 órájából 22 órát parkol, az egységes parkolási rendszer kialakítása, azok az újszerű megoldások, amiket bemutattak mindenképpen szükségesek, hogy a városlakók kényelmesebben, gyorsabban, környezettudatosabban tudjanak közlekedni. Így hát az IKT szektortól kezdve az ingatlan befektetőkön át az autóipar képviselőiig mindenki érdeklődve várja, hogy a legújabb ötletek, lehetséges együttműködések és fejlesztési tervek milyen eredményeket hoznak a döntéshozók körében.

További infó, képek a rendezvényről a CEE Parking Development Forum FB oldalán!

 

közlekedés, város, parkolás, smart city, okos város, intelligens város, CEE Parking Development Forum 2015 Icon_print

CEE Parking Development Forum 2015 konferencia: Szirmay Tamás

Kép © CEE Parking Development Forum

CEE Parking Development Forum 2015 konferencia

Kép © CEE Parking Development Forum

CEE Parking Development Forum 2015 konferencia

Kép © CEE Parking Development Forum

CEE Parking Development Forum 2015 konferencia

Kép © CEE Parking Development Forum

CEE Parking Development Forum 2015 konferencia: Laurence Bannermann

Kép © CEE Parking Development Forum

CEE Parking Development Forum 2015 konferencia: Kocsis Ferenc Árpád

Kép © CEE Parking Development Forum

Hg_pasaret_szponzor_title
Logomain
This is unbelievable!
OK

Hello!   mit szeretnél megosztani olvasóinkkal?

Foglald össze egy mondatban miről van szó. *

A közlésre szánt teljes anyag. *

Kép és egyéb dokumentum is tartozik az anyaghoz?
Add meg a linkjét! (GoogleDrive, Dropbox, FTP, stb.)

Név/Cégnév *

Maradjak
névtelen

Mail *

Telefonszám (csak számok)

HG user név, ha van.

Kérlek, írd be a képen látható 2 szót az alatta lévő mezőbe

Hello!   dolgozz velünk

Név *

Mail *

Telefonszám

Mit szeretnél nálunk csinálni?
Facebook
Twitter
Pinterest
YouTube
RSS

Ombrello Media.
Alkotás utca 53
MOM Park "C", 1123
Budapest, Hungary 

M: +36 30 297 2317