Logomain

Bréking! Kész a Fővám téri Madárfészek

By HG.HU 2014. január 16. 15:20

szerk at hg dot hu

Indul a visszaszámlálás: a Fővám téri állomás is használatbavételi engedélyt kapott, így már csak egyetlen 4-es metró megálló nem rendelkezik az utasforgalmi próbaüzem feltételével.

Használatbavételi engedélyt kapott a Fővám téri megálló is, így már csak a 4-es metró egyetlen állomása, a kelenföldi lóg ki a sorból. A Fővám téri látszóbeton-szimfónia építészetét a Sporaarchitects tervezte, és vitathatatlan, hogy ez az egyik legizgalmasabb, amely rangos külföldi építészeti szaklapokban is szerepelt. 

F%c5%91v%c3%a1m_t%c3%a9r.gallery

Random szabdalt terek

„Az állomás építésével kapcsolatban az első döntések egyike volt, hogy nem alagútfúrással, hanem mélyítéssel épül, azaz a felesleges földet elhordva” - írtuk a létesítményről még 2008-ban. „Miután a beruházó kinyilvánította, hogy nem tart igényt a leendő használati zónák feletti, hatalmas terekre, a Sporaarchitects szabad kezet kapott ezek alakításában. Ennek lesz köszönhető a 4-es metró talán leglátványosabb állomása: a gödör teljes magasságát vízszintes, látszólag random módon elhelyezett gerendarendszerek tagolják, oszlopok nélkül, mintha csak a pekingi Madárfészek oldalából kivágott szeleteket pakoltak volna egymásra.”

Egyetemi kapcsolatok

További részleteket tudhatunk meg a BKK közleményéből: „A Fővám téri állomás jelentőségét az egyetem és a helyi vásárcsarnok kiszolgálásán túl a 2-es, valamint a 47-es, 49-es villamos vonalával való kapcsolata adja. Az állomás szerkezetével együtt, szintén a projekt keretében épült új gyalogos-aluljáró közvetlen kapcsolatot biztosít a metrókijárat és a felszíni sétálóövezet, a villamosperonok, valamint a tér túlsó, északi oldala között. A 87 méter hosszú metróállomás több mint 30 méter mélyen található peronszintjéről 4 mozgólépcsőkar indul egy közbenső szintre, majd tovább a gyalogos-aluljáróba, míg a másik kijáraton át lifttel közvetlenül és akadálymentesen érhető el a Budapesti Corvinus Egyetem bejárata előtti térrész.” A BKK teljes közleménye itt olvasható.
A teljes vonal átadása idén tavasszal várható, virtuálisan azonban már most végigutazhatunk a teljes vonalon!

budapest, 4-es metró, sporaarchitects, fővám tér, város, 4-es metró fővám téri állomása, látszóbeton. betonépítészet, BPinfo Icon_print

A Fővám téri megálló építés közben Bujnovszky Tamás fotóján

Kép © Bujnovszky Tamás

Hg_pasaret_szponzor_title
This is unbelievable!
OK

Hello!   mit szeretnél megosztani olvasóinkkal?

Foglald össze egy mondatban miről van szó. *

A közlésre szánt teljes anyag. *

Kép és egyéb dokumentum is tartozik az anyaghoz?
Add meg a linkjét! (GoogleDrive, Dropbox, FTP, stb.)

Név/Cégnév *

Maradjak
névtelen

Mail *

Telefonszám (csak számok)

HG user név, ha van.

Kérlek, írd be a képen látható 2 szót az alatta lévő mezőbe

Hello!   dolgozz velünk

Név *

Mail *

Telefonszám

Mit szeretnél nálunk csinálni?
Facebook
Twitter
Pinterest
YouTube
RSS

Ombrello Media.
Alkotás utca 53
MOM Park "C", 1123
Budapest, Hungary 

M: +36 30 297 2317