A 4-es metró tavaszi indulása Budapest felszíni közlekedését is új alapokra helyezi - itt olvashatunk a legfontosabb tervezett változásokról, de ezzel kapcsolatos véleményünket is várják most a BKK-nál.
A 4-es metró átadása nemcsak a felszín alatt teremt új viszonyokat a főváros tömegközlekedésében: a felszíni közlekedés is gyökeresen átalakul majd. A BKK honlapjára felkerült egy összefoglaló a várható változásokról, ezenfelül azonban a véleményünket, igényinket is elmondhatjuk most erre a linkre kattintva, egészen január 31-ig.
„Az M4-es metró elindulása az elmúlt évtized egyik legjelentősebb mértékű felszíni tömegközlekedési hálózati változását hozza magával, ami naponta százezrek jól megszokott utazási szokásait módosítja” - olvashatjuk a BKK közleményében. „Az új metró a Keleti pályaudvar és Kelenföld vasútállomás között jár majd, az elindulásához kapcsolódó felszíni hálózati, menetrendi változások Újpalota, Zugló, a Belváros, Józsefváros, Bel-Buda, Kelenföld, Gazdagrét, Őrmező, Kelenvölgy, Albertfalva, Budafok, Budatétény, Nagytétény, Budaörs és Törökbálint tömegközlekedésére lesznek közvetlen hatással. Terveink szerint mintegy 40 autóbusz-, 4 villamos- és 3 trolivonalon kell jelentős változásra: vonalak összevonására, meghosszabbítására vagy rövidítésére, új járatok indítására és ezzel párhuzamosan egyes jelenlegi vonalak megszüntetésére számítani az M4-es metró elindulásához kapcsolódva, annak szolgáltatásaihoz hangolva. Ilyen jelentőségű tervek véglegesítéséhez figyelembe kívánjuk venni az érintettek véleményét, javaslatait is, hiszen százezrek mindennapjaira, iskolába, munkába járási szokásaira lesznek hatással az alábbiakban bővebben megismerhető közlekedési változások.”
A 4-es metró nyolc állomása mér készen áll az utasok fogadására, a maradék kettő pedig várhatóan január közepén kapja meg a használatbavételi engedélyt. A metróvonal megnyitása 2014. tavaszán várható.
A térképet a BKK facebook-oldaláról vettük.
