Logomain

BPinfo: elkészült a 4-es metró pesti végállomása

By HG.HU 2014. január 2. 13:13

szerk at hg dot hu

A Keleti pályaudvar megállójával elkészült a 4-es metró pesti végállomása, bár a Baross tér felszíni munkálatainak befejezésére márciusig várnunk kell.

Megkapta a használatbavételi engedélyt, tehát készen áll a márciusban kezdődő utasforgalmi próbaüzemre a 4-es metró Keleti pályaudvar állomása is. A vonal pesti végállomásának elkészültével egy fontos szakasz zárult le az építkezés történetében. A forgalmas csomópont hamarosan 2 metróvonal, számos felszíni tömegközlekedési útvonal, és regionális, országos valamint nemzetközi vonatok összekötő állomása lesz, melynek megfelelően nem csak az állomás, de a bonyolult aluljárórendszer és a felszíni kialakítás is kiemelt figyelmet igényel.

800-sv6f1n-keleti003.gallery

A felszín alatt a végállomáshoz kapcsolódóan egy 240 méter hosszú kihúzó-fordító alagút is épült, melynek segítségével a szerelvények visszaindulhatnak Kelenföld irányába. Az állomást úgy tervezték, hogy megmaradjon a metróvonal-fejlesztés következő ütemének kivitelezése, vagyis a Bosnyák tér felé való bővítés lehetősége is.

„A II. János Pál pápa téri megállóhoz hasonlóan a vonal pesti végállomása is döntően funkcionális kialakítású, a megszokottnál kisebb belső tér jellemzi. A peronszint itt mindössze 16 méter mélyen található a felszín alatt, az állomást és a Kerepesi út felőli nyitott aluljárót elválasztó üvegfalon át jut le a legtöbb természetes fény az utastérbe. Az átszállást az M2-es metró vonalára egy most épült aluljáró-kapcsolat biztosítja majd. A peronszintről két irányban is el lehet indulni: az aluljáróba és a galériaszintre, a felszín pedig 3-3 mozgólépcsővel és 2 lifttel érhető el.”

„A 86 méter hosszú megálló egyik különleges építészeti megoldása a két oldalról döntött falszerkezet, illetve a falak megtámasztását biztosító sajátos gerendaszerkezet.”

„Az állomást a letisztult stílusjegyek jellemzik. Az úgynevezett roncsolt látszóbeton falak megvilágításáról a természetes fényen kívül a gerendákba épített lámpatestek gondoskodnak, a tájékoztatást pedig a megálló felüljáró felőli végében elhelyezett tájékoztató LED-fal fogja segíteni.” – olvasható a BKK, Budapest Főváros Főpolgármesteri Hivatala és a BKV Zrt. DBR Metró Projekt Igazgatóság közös közleményében.

A Móricz Zsigmond körtérhez hasonlóan a Keleti pályaudvar metróállomását is a Gelesz és Lenzsér Kft. építészei tervezték.

budapest, 4-es metró, keleti pályaudvar, metróépítés, bkk, baross tér, BPinfo Icon_print

A 4-es metró Keleti pályaudvar állomása - látványterv

Kép: Gelesz és Lenzsér Kft.

Hg_pasaret_szponzor_title
This is unbelievable!
OK

Hello!   mit szeretnél megosztani olvasóinkkal?

Foglald össze egy mondatban miről van szó. *

A közlésre szánt teljes anyag. *

Kép és egyéb dokumentum is tartozik az anyaghoz?
Add meg a linkjét! (GoogleDrive, Dropbox, FTP, stb.)

Név/Cégnév *

Maradjak
névtelen

Mail *

Telefonszám (csak számok)

HG user név, ha van.

Kérlek, írd be a képen látható 2 szót az alatta lévő mezőbe

Hello!   dolgozz velünk

Név *

Mail *

Telefonszám

Mit szeretnél nálunk csinálni?
Facebook
Twitter
Pinterest
YouTube
RSS

Ombrello Media.
Alkotás utca 53
MOM Park "C", 1123
Budapest, Hungary 

M: +36 30 297 2317