Logomain

BPinfo: Viszlát, Ikarus 280!

By HG.HU 2013. december 29. 17:33

szerk at hg dot hu

1474538_614815398576952_1415034471_n.gallery

Viszlát, Ikarus 280!

1495508_614815371910288_2129435576_n.gallery

Viszlát, Ikarus 280!

579355_614815361910289_727329967_n.gallery

Viszlát, Ikarus 280!

1502551_614815618576930_1554036888_n.gallery

Viszlát, Ikarus 280!

1536637_614815201910305_1248406849_n.gallery

Viszlát, Ikarus 280!

1544527_614815181910307_540334502_n.gallery

Viszlát, Ikarus 280!

1544992_614815678576924_165369099_n.gallery

Viszlát, Ikarus 280!

Különjárat indult ma a legöregebb Ikarus 280-as típusú autóbusz főszereplésével az Örs vezér térről. Január 1-től a szívómotoros buszokat végleg kivonják a forgalomból.

Pisszegős ajtók, éjszakai buszok, nyáron kevésbé praktikus műbőrülések – mindenkinek jelent valamit a régi jó Ikarus busz. Sőt, nem is csak kis hazánkban: tőlünk keletre is, egészen Törökországig sokan gondolnak vissza nosztalgiával a kék és sárga buszokra. A különbség annyi, hogy Magyarország kivételével a legtöbb országban már rég kiselejtezték őket, nekünk azonban egészen mostanáig lehetett részünk az élményjárat nyújtotta izgalmakban.

A környezetvédelmi elvárások nyomásának azonban a BKK és a BKV sem álhatott ellen tovább: 2014. január 1-jétől nem közlekedhetnek tovább az Euro kategóriabesorolás nélküli motortípussal rendelkező szívómotoros buszok, azaz a legrégebbi Ikarusok. Ettől a dátumtól kezdve csak a nagyobb teljesítményű turbómotoros autóbuszok közlekedhetnek. Ebből az alkalomból ma különjáratokat indítottak az említett busz főszereplésével az Örs vezér térről, hogy az igazi rajongók leróhassák tiszteletüket a jó öreg kékbuszok előtt.

A legidősebb Ikarus 280 típusú autóbuszt a BKV 1986-ban vásárolta meg, ez idő alatt közel másfél millió kilométert tett meg utasforgalomban.

Na de mi a különbség a szívómotor és a turbómotor között? Ennek megválaszolására a legjobb, ha bemásoljuk a BKK közleményének ide vonatkozó részét:

„A szívómotoroknál a dugattyúk felső holtponttól távolodó mozgása hatására a hengerben csökken a nyomás, nyit a szívószelep, és a légköri nyomású levegő áramlik az alacsonyabb nyomású térbe. A turbómotorok a kipufogógáz áramlásával meghajtott turbina segítségével a szívómotorokhoz képest a légkörinél nagyobb nyomással juttatnak több levegőt a hengerbe, ezáltal jelentősebb mennyiségű üzemanyag ég el. Ez pedig nemcsak kedvező hatást gyakorol a motor teljesítményére, de csökken a károsanyag-kibocsátás is.”

A megható képeket a BKK Facebook oldaláról vettük.

busz, környezetvédelem, ikarus, bkk, BPinfo, szívómotor, ikarus 280 Icon_print

Hg_pasaret_szponzor_title
Logomain
This is unbelievable!
OK

Hello!   mit szeretnél megosztani olvasóinkkal?

Foglald össze egy mondatban miről van szó. *

A közlésre szánt teljes anyag. *

Kép és egyéb dokumentum is tartozik az anyaghoz?
Add meg a linkjét! (GoogleDrive, Dropbox, FTP, stb.)

Név/Cégnév *

Maradjak
névtelen

Mail *

Telefonszám (csak számok)

HG user név, ha van.

Kérlek, írd be a képen látható 2 szót az alatta lévő mezőbe

Hello!   dolgozz velünk

Név *

Mail *

Telefonszám

Mit szeretnél nálunk csinálni?
Facebook
Twitter
Pinterest
YouTube
RSS

Ombrello Media.
Alkotás utca 53
MOM Park "C", 1123
Budapest, Hungary 

M: +36 30 297 2317