Nem, ezek már nem látványtervek, hanem a puszta valóság: felkerült az összes corten lemez, világítótest, beengedőkapu és felirat. Elkészült a 4-es metró Gellért téri állomása is.
A sorban harmadikként kapta meg a használatbavételi engedélyt a Nemzeti Közlekedési Hatóságtól a 4-es metró Gellért téri állomása a múlt héten. A BKK Facebook oldalán pedig most egy fotósorozatot is közöltek, amit mi is bemutatunk, mert annyira izgatottak vagyunk a gondolattól, hogy szinte már metrózhatnánk is Újbudán.
A műegyetemisták elvileg a tavaszi órarendjükbe már az egyetemre metrózást is betervezhetik március végétől, és végre felfedezik majd, hogy a főbejáraton is be lehet jutni az épületbe, hiszen az egyik beton-origami szerű kijárat épp ide hozza majd őket. A Duna, a Műegyetem és a villamosvonalak közötti háromszög végre bekapcsolódhat a Gellért tér vérkeringésébe, az aluljáróba vezető fő lépcsősor ugyanis ide vezeti majd az utazóközönséget.
Ez a legmélyebben fekvő állomás a 4-es metró vonalán: a peron 32, a sínek pedig 34 méterrel a felszín alatt futnak. Ezt a magasságkülönbséget két mozgólépcső-szakasszal és liftekkel hidalják majd át, mindezt teljesen akadálymentesen az utcaszinttől a peronig.
Az ikonikussá vált gerendaraszter a Fővám térhez hasonlóan itt is megjelenik, ami vizuálisan nagyban meghatározza az állomás megjelenését. A Duna két oldalán található állomáspár nagy valószínűséggel a vonal legmarkánsabb megjelenésű szakasza lesz, hiszen a tervezésért felelős sporaarchitects nevét már most a metróállomás-tervezéssel köti össze a nemzetközi szakmai sajtó. A raszterre ráadásul határozottan rímelnek Konstantin Grcic székei, amik remélhetőleg sok designőrültet rászoktatnak majd a tömegközlekedésre.
Az utóbbi időben legtöbbet emlegetett belsőépítészeti elem azonban mégis a peron fölött húzódó ív pszichedelikus mintájú mozaikdíszítése, amely igen élénk reakciókat váltott ki mind pozitív, mind negatív oldalon. A terveket készítő képzőművész, Komoróczky Tamás és az építészek között zajló pénzügyi vita pedig csak tovább árnyalja a képet.
A Gellért téren tehát az új metrólogót leszámítva minden a helyén, és bár a fém beengedőkapuk és a színes információs táblák kicsit idegenül is hatnak még az emberek nélküli térben, a BKK közleménye szerint március végén akár már érezhetjük is az arcunkba csapó metrószelet az építészeti világszenzáció címre pályázó állomáson.