Logomain

Térkép: itt épülnek az új bringautak! Tavasszal jön a BuBi

By HG.HU 2013. november 25. 13:09

szerk at hg dot hu

A BKK kerékpárosbarát fejlesztési terve szerint biztonságosabb lesz tekerni és parkolni, új bringautak épülnek, és a hidakon, buszsávokban és az egyirányú utcákban is lehet majd bringázni.

November elején jelentette be Tarlós István főpolgármester a budapesti közösségi kölcsönbringa rendszer, a BuBi elindulását, a BKK most kiadott közleményében és térképén pedig részletesen bemutatják a tervezett közlekedésfejlesztés pontjait.

1003571_10151858418504037_584901128_n.gallery

A térképet nagy méretben itt lehet megnézni.

A komplex kerékpárosbarát fejlesztési terv az alábbi intézkedéseket tartalmazza:

  • a főútvonalakon és a gyűjtőutakon (beleértve a hidakat) is kerékpározhassanak;
  • csomópontok felülvizsgálata, előretolt kerékpáros felállóhelyek kialakítása;
  • egyirányú utcák megnyitása a kétirányú kerékpáros forgalom számára;
  • forgalomcsillapítás: sebességcsökkentő intézkedések, a gyalogos és kerékpáros övezetek bővítése;
  • akadályok felszámolása a kényelmes kerékpározás érdekében: szegélysüllyesztések, rámpák, tolósínek, kerékpáros átkötések kialakítása;
  • kijelölt autóbuszsávokon is lehessen kerékpározni;
  • kerékpártámaszok és a MOL Bubi gyűjtőállomások környezetének forgalomtechnikai tervezése.

 

A Fővárosi Önkormányzat kiemelt közlekedésfejlesztési beruházásainak megvalósításáért felelős Budapesti Közlekedési Központ felel a MOL Bubi megvalósításáért. A BKK a rendszer megvalósítása érdekében Tarlós István főpolgármester megkezdte a belváros komplex kerékpárosbarát fejlesztését, amelynek célja, hogy a jövő tavasszal induló MOL Bubi működési területén a kerékpározás, az autós forgalom és a parkolás egyaránt a mainál biztonságosabbá váljon.

A fejlesztés kilenc kerületet, összesen mintegy 120 utcát, 60 jelzőlámpás csomópontot, 30 fő- és gyűjtőútszakaszt érint, ezenkívül magában foglal 20 kisebb forgalmirend-módosítást is.


A főként a belváros kerékpáros közlekedésének fejlesztéséhez kapcsolódó munkálatok várhatóan 2014 nyarára fejeződnek be.  A munkát a VI. és a VII. kerületben kezdték el, majd 2014 tavaszán a VIII., IX., XI., I., II., V., XIII. kerületben folytatják.

A BKK közleménye:

"A tervek szerint a főbb utakon kerékpársávot, illetve kerékpáros-nyomvonalat jelölünk ki, a mellékutcákban a kétirányú biciklizést kiegészítő táblák kihelyezésével és burkolatjelek felfestésével támogatjuk. A csomópontok környezetében piktogramokkal is jelezzük a kerékpárosok jelenlétét és haladási irányát. Szabályozzuk az elsőbbségadást is, az egyes helyszíneken csomóponti felállóhelyet alakítunk ki.

A kétirányú kerékpáros forgalom számára megnyíló utcákban a ferde parkolás iránya sok esetben megfordul a kerékpárosok és az autósok együttes biztonsága érdekében, ezt a megoldást először az V. kerületi Szemere utcában alkalmaztuk és ott biztonságosan működik. Az intézkedés célja, hogy a parkolásból elinduló járművek vezetői jobban rálássanak az adott útszakaszra, ezzel növelve a forgalombiztonságot. Ugyan szokatlan lehet tolatva, ferdén beparkolni, de ne feledjük, hogy ennél a műveletnél a tükrök segítségével biztosítható a maximális rálátás az érintett útszakaszra, illetve a kerékpárosok által használt, a parkoló autók melletti sávra. A menetirány szerinti kiálláskor pedig a járművezető közvetlenül, nagy szögben rálát az útszakaszra és láthatja a közeledő kerékpárost is. A mai rend, mely szerint orral, ferdén kell beállni ugyan beálláskor kényelmes, gyors és biztonságos, azonban a kitolatás még kerékpárosok nélkül is kockázatos, hiszen nincs az autókon olyan tükör, amely ebben a szögben lát és a járművezető sem tud tökéletesen hátrafelé, másik autó takarásából kilátni. Biciklis forgalom esetén a kitolatás immár rendkívül balesetveszélyes: a fokozatosan vagy hirtelen kitolató autó vezetője nem biztos, hogy időben észre tudja venni a kerékpárost, a kerékpáros esetleg hirtelen megijed és elveszti egyensúlyát, elesik, amit az autós végképp nem láthat. A parkolási rend módosítása tehát szükséges és indokolt mind a kerékpárosok, mind az autósok szempontjából.

A felújítás kilenc kerületet, összesen mintegy 120 utcát, 60 jelzőlámpás csomópontot, 30 fő- és gyűjtőútszakaszt érint, ezenfelül magában foglal 20 kisebb forgalmirend-módosítást is. Az időjárás függvényében idén várhatóan a Jósika, a Vörösmarty, a Rumbach Sebestyén, a Kertész, a Klauzál és a Rózsa utcában festünk fel kerékpáros piktogramokat, és kiegészítő táblák jelzik majd az új forgalmi rendet.

A tervek elkészítésekor a BKK minden esetben egyeztetett a helyi utak tulajdonosával – az érintett kerületi önkormányzatokkal –, valamint a Magyar Kerékpárosklub helyi csoportjaival és szakmai vezetőivel is. Célunk az, hogy kényelmesebbé és vonzóbbá tegyük a kerékpáros mozgás- és közlekedésformát főként az új bringások és a MOL Bubi használói számára úgy, hogy mindeközben az autós közlekedés biztonságát is növeljük.

Kérjük az autósokat, hogy a felfestések idején érvényes a várakozást, megállást ideiglenesen tiltó táblákat vegyék figyelembe, ezzel segítve, hogy minél hamarabb befejezhessük a munkát."

Forrás: BKK

közlekedés, budapest, város, bubi, bkk, BPinfo Icon_print

Hg_pasaret_szponzor_title
This is unbelievable!
OK

Hello!   mit szeretnél megosztani olvasóinkkal?

Foglald össze egy mondatban miről van szó. *

A közlésre szánt teljes anyag. *

Kép és egyéb dokumentum is tartozik az anyaghoz?
Add meg a linkjét! (GoogleDrive, Dropbox, FTP, stb.)

Név/Cégnév *

Maradjak
névtelen

Mail *

Telefonszám (csak számok)

HG user név, ha van.

Kérlek, írd be a képen látható 2 szót az alatta lévő mezőbe

Hello!   dolgozz velünk

Név *

Mail *

Telefonszám

Mit szeretnél nálunk csinálni?
Facebook
Twitter
Pinterest
YouTube
RSS

Ombrello Media.
Alkotás utca 53
MOM Park "C", 1123
Budapest, Hungary 

M: +36 30 297 2317