Logomain

Parkolás nélkül nincs város

By HG.HU 2013. november 16. 11:14

szerk at hg dot hu

Magyarország legfontosabb parkolási konferenciáját tartották meg 2013. november 14-én Budapesten, a Larus Rendezvényközpontban.

A Magyar Parkolási Szövetség közel negyed évszázados fennállása óta most először rendezett olyan konferenciát, amely nem csupán a szűk szakmai csoportot hívta össze, hanem megszólaltatta az autóipar, az elektromos művek, informatikai cégek, műszaki szakértők és más szolgáltatók magyar és külföldi képviselőit is. Hogy mennyire helyes a koncepció, miszerint a rendezvény kapuit szélesebbre kell tárni, bizonyította a fórumon megjelent 120 résztvevő, aki közel 80 céget képviselt.
A konferencia hasznos előadások során engedett betekintést nyerni a világ nagyvárosaiban már jól működő parkolási rendszerekbe. A Parking Development Forum előadásain, pódiumbeszélgetésein olyan nemzetközi- és hazai szakértők vettek részt, akik új szintre emelték a városi parkolási és mobilitási problémák megoldásának lehetőségeit. Az eszmecserékben ingatlanbefektetők, városüzemeltetők, elektronikai fejlesztők, innovatív- és zöld megoldásokban gondolkodó vállalkozások és az építőipar képviselői, szakemberei is részt vettek. 

Elektromos_aut%c3%b3_parkol%c3%b3hely.gallery

Mobilitási kihívások

A Parking Development Forum egésznapos rendezvényén négy szekcióra osztották a mobilitáshoz és a parkoláshoz kapcsolható tematikát: az első részben, melyet Kocsis Ferenc, az EPA Politikai és Stratégiai Bizottságának tagja moderált, a mobilitási kihívásokat vázolták fel. Cseri József, a Gépjármű Kereskedők Országos Szövetségének az alelnöke, a parkolási szolgáltatások költségeinek az új gépjárművek árába történő beépítéséről beszélt. Ezt követően a zöld szemlélet égisze alatt Sződi János a Car sharing elterjedéséről; Dénes Sándor, az ELMŰ-ÉMÁSZ Társaságcsoporttól az elektromos autók töltőhelyeinek budapesti telepítési lehetőségeiről tartott előadást. 

Megoldások Európából

A délután során olyan parkolási megoldásokat kerestek, amelyek már Európa és a világ számos más nagyvárosában bizonyultak hatékonynak. Lorenzo Bannerman, az Európai Parkolási Szövetség elnökségi tagja vázolta a jellemző európai parkolási trendeket, Helen Crozier, a Brit Parkolási Szövetségtől az Egyesült Királyságban működő parkolási-menedzsmentet mutatta be. Ezt követően Michael Carroll és Sződi János csatlakozásával nemzetközi analógiák alapján vázolták, mik a történelmi belvárosok parkolási problémái, és azokra milyen válaszok adhatók. Mészáros Csaba, az evopro Holding Zrt-től pedig innovatív közlekedési eszközökről, a moduláris buszok használatáról és a gyors közösségi hajók bevezetésének lehetőségeiről beszélt a P+R megoldásokon belül. 

Technológiai lehetőségek

A nap további részében a technológiai és mobilitási szekció a parkolási technológiák fejlődését és alakulását járta körül: Kocsis Ferenc, a Tudatos Parkolási Program bemutatásával; dr. Szabó Sándor, a BME-Infokom Innovátor Kft-től az iParking rendszerével foglalkozott előadásában. Alibán Dénes az SW Umwelttechnik képviseletében egy Amerikában már használatos, gyorsrámpás parkolóház építészeti megoldásain keresztül mutatta be a lehetőségeket. Steven de Coork a Parkeon-tól a könnyebb, dinamikusabb parkolás technológiai megoldásait mutatta be, amely szorosan kapcsolódott dr. Orosz Csaba előadásához, aki a parkolási kapacitások menedzseléséről értekezett, mire dr. Tóth Gábor reflektált az evopay Kft-től, majd bemutatta a DOX Parking mobil applikáció parkoláson túlmutató funkcióit. 

Jó üzlet-e?

A fórum a befektetők szempontjait fókuszba helyező témával zárta a napot: arra keresték a választ, hogy “Megéri-e a pénzét? Jó befektetés-e a garázs?” A parkolásfejlesztés lehetőségeiről Baross Pál számolt be, a Főpolgármesteri hivatal képviseletében, a garázsfejlesztési alternatívák felvázolásával, majd Czerny József, a Magyar Létesítménygazdálkodók Szövetségétől azokat a kihívásokat kereste, amelyek lehetővé teszik a létesítménygazdálkodási szolgáltatások szabványosítását. A garázstechnológia jövőjét Bukta Márk pozicionálta, amit az SWR Bauconsultingtól érkező Téglássy Orsolya prezentációja jól kiegészített és bemutatta a napenergia hasznosításának lehetőségeit, gazdaságos beruházások számára. A fejlesztői és üzemeltetői szekciót Tamás Miklós előadása zárta, az evogreen Kft-től, aki arról beszélt, hogy miként lehet környezetbarát egy parkolási létesítmény. 
A Parking Development Forum nem csak szélesebb kör bevonásával igyekezett feltérképezni a parkolás legfőbb kérdéseit, és megkeresni az azokra adandó válaszokat, de nemzetközi példák, máshol már jól mükődő megoldások megismerését is lehetővé tette. A rendezvény résztvevőinek kiszélesítéséről Kocsis Ferenc, az EPA Politikai és Stratégiai Bizottságának tagja a következőket mondta: „Azt az alapvetést, miszerint a parkolás lényegesen szélsebb kört érint, mint  a szigorúan vett szakma, ez a rendezvény is igazolta. Továbbra is törekedni fogunk a lehető legtöbb érintettbevonására hasonló tanácskozások során, valamint kiemelt célunk, hogy a Parking Development Fórumot a széles körű, érdemi eszmecserék rendezvényévé tegyük”.

közlekedés, konferencia, város, nyitott fórum a parkolásról, parking forum, magyar parkolási szövetség, gépkocsi Icon_print

Parkolóhelyek elektromos autóknak egy skót szupermarket mellett

Kép © Glen Wallace, flickr.com

Hg_pasaret_szponzor_title
This is unbelievable!
OK

Hello!   mit szeretnél megosztani olvasóinkkal?

Foglald össze egy mondatban miről van szó. *

A közlésre szánt teljes anyag. *

Kép és egyéb dokumentum is tartozik az anyaghoz?
Add meg a linkjét! (GoogleDrive, Dropbox, FTP, stb.)

Név/Cégnév *

Maradjak
névtelen

Mail *

Telefonszám (csak számok)

HG user név, ha van.

Kérlek, írd be a képen látható 2 szót az alatta lévő mezőbe

Hello!   dolgozz velünk

Név *

Mail *

Telefonszám

Mit szeretnél nálunk csinálni?
Facebook
Twitter
Pinterest
YouTube
RSS

Ombrello Media.
Alkotás utca 53
MOM Park "C", 1123
Budapest, Hungary 

M: +36 30 297 2317