Logomain

Interaktív borbár ínyenceknek

By Tóth Katalin 2013. január 22. 09:30

szerk at hg dot hu

720130604-20111-11vp7wh.gallery

Mistral by Studio Arthur Casas

620130604-20111-1dve96q.gallery

Mistral by Studio Arthur Casas

420130604-20111-e93c65.gallery

Mistral by Studio Arthur Casas

520130604-20111-1od122o.gallery

Mistral by Studio Arthur Casas

320130604-20111-5atuni.gallery

Mistral by Studio Arthur Casas

220130604-20111-1kid55p.gallery

Mistral by Studio Arthur Casas

120130604-20111-1kfv3c.gallery

Mistral by Studio Arthur Casas

Mistral borbolt a brazíliai Sao Pauloban a Studio Arthur Casastól

Valószínűleg így néz ki az, amikor egy minőségi borokat forgalmazó webshop úgy dönt, valós üzletet nyit. A brazíliai Sao Paulo egyik bevásárlóközpontjában, a 100 négyzetméteres hi-tech bortemplomban a hűvös dél-franciaországi pincék terméke találkozik a világító falakkal és az interaktív felhasználói felülettel.

A Mistral borforgalmazó cég legfőbb célja volt, mikor felkérte a brazil Studio Arthur Casas építészeit az üzletbelső megtervezésére, hogy a vásárlóinak egy olyan utánozhatatlan élményt adjon, amely közelebb hozza őket az általuk forgalmazott borokhoz. Az élmény, ami leginkább a személyes megtapasztaláson alapul, elképzeléseik szerint ugyanúgy vonzza majd az új klienseket, mint a törzsvásárlókat. Ennek érdekében számos funkció helyet kapott a 100 négyzetméteres térben: az üzlettér mellett egy borospince, raktár, interaktív galéria, olvasóterem és egy reprezentatív kóstolótér is van.

Ha a funkciók számát nézzük, az üzlet már nem is tűnik olyan nagynak, főleg, mivel ezek nagy részét technológiailag el kell választani egymástól. Az építészek a tér határolását íves falakkal oldották meg, melyeknek köszönhetően a terek csak úgy kanyarodnak egymásba, és fokozatosan tárul fel előttünk a látványuk, miközben közelítünk az íves folyosókon. A függőleges fa lamellákkal burkolt ívek a bor élvezetének érzéki mivoltára is utalnak a tervező szerint.

A borok bemutatását minden teremben máshol oldották meg: van, ahol a megvilágított fehér falból állnak ki egy finom szögben az üvegek, másutt pedig pincehangulatot idézve, a fekete falon alkotnak térhálót az értékes palackok. A legizgalmasabb mégis az asztal, amin az üveg maga a kurzor: az aljába épített szenzoron keresztül kapcsolatba lép az asztal interaktív felületével. Ha megperdítjük, újabb és újabb információkat hív elő a bortermelő vidékről, a szőlőfajtáról, a pincészetről és a borászról.

A hi-techre hangolt üzletben egy funkcionáló borospince is helyet kapott: a két emelet magas térben külön légkondícionáló működik, ami ideális hőmérsékletet állít elő a borok biztonságos és szakszerű tárolásához. 

design, építészet, brazília, belsőépítészet, bor, sao paulo, borosüveg, interaktív, epiteszet, bemutatótér, borkóstolás, borospince Icon_print

Hg_pasaret_szponzor_title
Logomain
This is unbelievable!
OK

Hello!   mit szeretnél megosztani olvasóinkkal?

Foglald össze egy mondatban miről van szó. *

A közlésre szánt teljes anyag. *

Kép és egyéb dokumentum is tartozik az anyaghoz?
Add meg a linkjét! (GoogleDrive, Dropbox, FTP, stb.)

Név/Cégnév *

Maradjak
névtelen

Mail *

Telefonszám (csak számok)

HG user név, ha van.

Kérlek, írd be a képen látható 2 szót az alatta lévő mezőbe

Hello!   dolgozz velünk

Név *

Mail *

Telefonszám

Mit szeretnél nálunk csinálni?
Facebook
Twitter
Pinterest
YouTube
RSS

Ombrello Media.
Alkotás utca 53
MOM Park "C", 1123
Budapest, Hungary 

M: +36 30 297 2317