Logomain

Tovább küzd a kövérség ellen a New York-i polgármester

By Ongrádi Melinda 2012. július 20. 13:57

szerk at hg dot hu

Még csak néhány napja írtunk a Michael Bloomberg nevével fémjelzett New York-i kislakás-programról, és máris újra kiérdemelte figyelmünket a Nagy Alma első embere. Bloomberg ugyanis felvette a harcot a lakosság körében egyre nagyobb problémát jelentő elhízással, és szeretné megnyerni támogatóként az üzlettulajdonosokat is. Ennek köszönhetően lehet, hogy hamarosan a helyi élelmiszerüzletben igencsak sok energiát kell rászánnia egy New York-i lakosnak arra, hogy megtalálja kedvenc, megszokott csokoládéját, chipsét vagy cukros üdítőjét – a kezdeményezés egyik sarkalatos pontja ugyanis az, hogy az üzlettulajdonosok alakítsák át az árukészlet elrendezését, oly módon, hogy a zöldségek, gyümölcsök és egyéb egészséges nassok kerüljenek előtérbe, míg a chipsek, édességek és készételek rejtettebb zugokba, szemmagasság alá.

Még csak néhány napja írtunk a Michael Bloomberg nevével fémjelzett New York-i kislakás-programról, és máris újra kiérdemelte figyelmünket a Nagy Alma első embere. Bloomberg ugyanis felvette a harcot a lakosság körében egyre nagyobb problémát jelentő elhízással, és szeretné megnyerni támogatóként az üzlettulajdonosokat is. Ennek köszönhetően lehet, hogy hamarosan a helyi élelmiszerüzletben igencsak sok energiát kell rászánnia egy New York-i lakosnak arra, hogy megtalálja kedvenc, megszokott csokoládéját, chipsét vagy cukros üdítőjét – a kezdeményezés egyik sarkalatos pontja ugyanis az, hogy az üzlettulajdonosok alakítsák át az árukészlet elrendezését, oly módon, hogy a zöldségek, gyümölcsök és egyéb egészséges nassok kerüljenek előtérbe, míg a chipsek, édességek és készételek rejtettebb zugokba, szemmagasság alá. 

Szupermarket.gallery

A héten két bronxi üzletben indították el tesztjelleggel a programot, de máris 180 kereskedelmi egység jelezte csatlakozási szándékát. A polgármesternek nem ez az első egészséggel kapcsolatos reformötlete: a cukros üdítők ellen indított kampánya erőteljesen megosztja a lakosságot. Ugyanakkor a mostani ötlettel kapcsolatban Gustavo Rivera szenátor így fogalmazott: „Megértetjük a kereskedőkkel, hogy a hozzájuk betérő vásárlóknak tudnak egészségesebb alternatívát is kínálni a megszokotthoz képest, úgy, hogy közben ugyanúgy van bevételük és üzleti hasznuk – viszont mindeközben tesznek is az emberek egészségéért.”

A program kánikulához igazított elemeként arra is bátorítják az üzleteket, hogy az ásványvizet és alacsony kalóriatartalmú italokat a bejárathoz közel helyezzék el hűtőkben, míg az egészségtelen, kalóriadús cukros üdítők csak a polcról leemelve, melegen legyenek kaphatók.

new york, michael bloomberg, szupermarket, shop healthy, küzdelem az elhízás ellen Icon_print

Hg_pasaret_szponzor_title
This is unbelievable!
OK

Hello!   mit szeretnél megosztani olvasóinkkal?

Foglald össze egy mondatban miről van szó. *

A közlésre szánt teljes anyag. *

Kép és egyéb dokumentum is tartozik az anyaghoz?
Add meg a linkjét! (GoogleDrive, Dropbox, FTP, stb.)

Név/Cégnév *

Maradjak
névtelen

Mail *

Telefonszám (csak számok)

HG user név, ha van.

Kérlek, írd be a képen látható 2 szót az alatta lévő mezőbe

Hello!   dolgozz velünk

Név *

Mail *

Telefonszám

Mit szeretnél nálunk csinálni?
Facebook
Twitter
Pinterest
YouTube
RSS

Ombrello Media.
Alkotás utca 53
MOM Park "C", 1123
Budapest, Hungary 

M: +36 30 297 2317