Logomain

QR-kóddal kommunikál a szuperolcsó call center

By Kovács Dániel 2011. május 3. 13:47

szerk at hg dot hu

Qr120130603-19838-rf8swj.gallery

MVRDV: Call center, Dijon

Qr220130603-19838-1j7lv30.gallery

MVRDV: Call center, Dijon

Qr320130603-19838-1jnohbq.gallery

MVRDV: Call center, Dijon

Qr420130603-19838-11jf2l1.gallery

MVRDV: Call center, Dijon

Qr520130603-19838-3kthnd.gallery

MVRDV: Call center, Dijon

Qr3a20130603-19838-1s5nc6p.gallery

MVRDV: Call center, Dijon

Qr620130603-19838-1sn66w1.gallery

MVRDV: Call center, Dijon

Az egyik legismertebb holland építészirodát, az MVRDV-t választotta Dijon városa és a Teletech International arra, hogy call centerré alakítson egy 2004-ben mustárlaboratóriumnak készült épületet. A feladatra nincs túl sok pénz, az épület adottságai pedig elég rosszak, így a hollandoknak minden kreativitásukat be kellett vetni.

Az egyik legismertebb holland építészirodát, az MVRDV-t választotta Dijon városa és a Teletech International arra, hogy call centerré alakítson egy 2004-ben mustárlaboratóriumnak készült épületet. A feladatra nincs túl sok pénz, az épület adottságai pedig elég rosszak, így a hollandoknak minden kreativitásukat be kellett vetni.

A meglévő, hatezer négyzetméteres épület az Unilever számára készült, ám a mustárlaboratóriumot öt évnyi működést követően, 2009-ben kiköltöztették belőle. Bár jó állapotban van, a széles tömb hagyományos irodai munkahely kialakítására nehezen alkalmas, a költségvetésből pedig nem telik az átépítésre vagy legalább a homlokzat átalakítására. További probléma, hogy a földszint csak parkolóként használható, mivel a tömb árterületen helyezkedik el.

A legfontosabb kiindulópontot a megbízó Teletech gyakorlata jelentette. Az épület csak a call center működésének csúcsóráiban, reggel, délután és kora este működik majd teljes kapacitáson – azaz ilyenkor lesz szükség azon terek igénybevételére, amelyek egyébként klasszikus nyolcórás munkahelyként nem lennének használhatóak. A teljes belső teret egyfajta „belső tájjá” alakítja az építésziroda, a 600 operátornak pedig nem lesz állandó helye: az épületen belül bárhol becsatlakozhatnak a rendszerbe. A cél eltérő minőségű terek kialakítása volt: lesznek csendes sarkok, de forgalmas vagy nyitott terek is, illetve készül egy galéria is.

A legnagyobb átalakítást az új átrium igényli, amelynek 40x70 méteres belső terét a nagy ablakoknak köszönhetően bejárja a természetes fény. A többi helyiséget és az épület külsejét csak kis mértékben alakítják át. Az utóbbi például egyszerűen QR-kód mintázatokat utánzó festést kap, azaz a használóhoz hasonlóan maga is kommunikációs felületként kezd működni. A fogadóhelyiség a külsőhöz hasonló, fekete-fehér mintázatot kap, az étterem belsejét vidám sárgára festik.

Az MVRDV mintaprojektként tekint erre a megbízásra a válságtól sújtott Európában, hiszen a meglévő épületállomány átalakítása válasz lehet nemcsak a gazdasági nehézségekre, de a fenntarthatóság alapvető elvárásainak is eleget tesz.

építészet, mvrdv, franciaország, terv, qr-kód, dijon Icon_print

Hg_pasaret_szponzor_title
Logomain
This is unbelievable!
OK

Hello!   mit szeretnél megosztani olvasóinkkal?

Foglald össze egy mondatban miről van szó. *

A közlésre szánt teljes anyag. *

Kép és egyéb dokumentum is tartozik az anyaghoz?
Add meg a linkjét! (GoogleDrive, Dropbox, FTP, stb.)

Név/Cégnév *

Maradjak
névtelen

Mail *

Telefonszám (csak számok)

HG user név, ha van.

Kérlek, írd be a képen látható 2 szót az alatta lévő mezőbe

Hello!   dolgozz velünk

Név *

Mail *

Telefonszám

Mit szeretnél nálunk csinálni?
Facebook
Twitter
Pinterest
YouTube
RSS

Ombrello Media.
Alkotás utca 53
MOM Park "C", 1123
Budapest, Hungary 

M: +36 30 297 2317