Logomain

Várhatóan áprilistól használható az új Tisza-híd

By Kovács Dániel 2011. március 18. 14:54

szerk at hg dot hu

Dsc0017920130603-19838-107mnn2.gallery

A Pont-TERV Rt. tervei alapján épült Móra Ferenc híd szerkezete

Gal20130603-19838-1slq2bl.gallery

A Pont-TERV Rt. tervei alapján épült Móra Ferenc híd

Mora_f_6120130603-19838-1h4nmlj.gallery

A Pont-TERV Rt. tervei alapján épült Móra Ferenc híd

Dsc0017920130603-19838-txm6ey.gallery

A Pont-TERV Rt. tervei alapján épült Móra Ferenc híd szerkezete

Dsc0022320130603-19838-1i8lxle.gallery

A Pont-TERV Rt. tervei alapján épült Móra Ferenc híd

Sikeresen lzajlott a próbaterhelés Magyarország legújabb hídján, amely az M43 autópálya részeként a Tisza felett ível, összeköttetést biztosítva Nyugat-Európa és a Balkán között. A Szeged-Tápé és Algyő közigazgatási határán épülő híd látványos szerkezetét a Pont-TERV mérnökiroda tervezte, amely a szolnoki gyalogoshíddal is büszkélkedhet.

Sikeresen lzajlott a próbaterhelés Magyarország legújabb hídján, amely az M43 autópálya részeként a Tisza felett ível, összeköttetést biztosítva Nyugat-Európa és a Balkán között. A Szeged-Tápé és Algyő közigazgatási határán épülő híd látványos szerkezetét a Pont-TERV mérnökiroda tervezte, amely a szolnoki gyalogoshíddal is büszkélkedhet.

Az M43 autópálya a TEN-T folyosó része; Szeged és Makó közötti mintegy 34,6 km hossz szakasza 2x2 forgalmi sávos kialakítással épül. A gyorsforgalmi autóút elősegíti a tranzitforgalom elvezetését és tehermentesíti a nyomvonal melletti településeket: Szegedet, Szőreget, Deszket, Klárafalvát, Ferencszállást, Kiszombort és Makót.

A 660 méter hosszú, Móra Ferenc nevét viselő híd tervezése 2006-ban, építése 2008-ban kezdődött. Szerkezete Magyarországon egyedülálló technológiával készül, ez az ún. extradosed szerkezet: egy acél főtartón alul-felül vasbeton pálya- és fenéklemezek + kívül feszített kábel. Ilyen típusú, „önsúlycsökkentő” hidakat Japánban kezdtek először építeni. Az új Tisza-híd esetében azért választották ezt a mérnöki megoldást, mert ezen a szakaszon íves a folyó vonala, vagyis az egyik oldalt rombolja, a másikat építi. Egy meder közepén elhelyezett pillér stabilitása nem lett volna megfelelő: alámosta volna a víz, többlet-ráfordítást igényelt volna a fenntartása. Ezzel a technológiával ki tudták váltani a középső pillért, csak a folyó két szélén vannak pillérek.

A 30 méter széles, 22 méteres pilonokkal tartott hídszerkezet építéséhez 11 311 m3 betont és 3 455 tonna acélt használtak fel. A Móra Ferenc híd szerkezete teljesen kész, az építmény "felöltöztetése" van még hátra: a szegélyek sóvédelme, a híd alatti burkolás, a belső világítás és a hírközlő kábelek. Az átadás, akárcsak a szolnoki gyalogoshíd esetében, a szokatlanul magas áradások miatt késik; optimális esetben április végére várható.

építészet, közlekedés, infrastruktúra, magyar építészet, híd, magyarország, európa, tisza, pont-terv Icon_print

A Pont-TERV Rt. tervei alapján épült Móra Ferenc híd szerkezete

A Pont-TERV Rt. tervei alapján épült Móra Ferenc híd

A Pont-TERV Rt. tervei alapján épült Móra Ferenc híd

A Pont-TERV Rt. tervei alapján épült Móra Ferenc híd szerkezete

A Pont-TERV Rt. tervei alapján épült Móra Ferenc híd

Hg_pasaret_szponzor_title
Logomain
This is unbelievable!
OK

Hello!   mit szeretnél megosztani olvasóinkkal?

Foglald össze egy mondatban miről van szó. *

A közlésre szánt teljes anyag. *

Kép és egyéb dokumentum is tartozik az anyaghoz?
Add meg a linkjét! (GoogleDrive, Dropbox, FTP, stb.)

Név/Cégnév *

Maradjak
névtelen

Mail *

Telefonszám (csak számok)

HG user név, ha van.

Kérlek, írd be a képen látható 2 szót az alatta lévő mezőbe

Hello!   dolgozz velünk

Név *

Mail *

Telefonszám

Mit szeretnél nálunk csinálni?
Facebook
Twitter
Pinterest
YouTube
RSS

Ombrello Media.
Alkotás utca 53
MOM Park "C", 1123
Budapest, Hungary 

M: +36 30 297 2317