Logomain

Virtuális múzeumot nyitott az Adobe

By Kovács Dániel 2010. október 11. 14:51

szerk at hg dot hu

Adobe_index20130603-19838-11h23n4.gallery

Adobe Museum of Digital Media index

Adobe_muzeum_1120130603-19838-xzgf22.gallery

Adobe Museum of Digital Media

Adobe_120130603-19838-wmvepq.gallery

Adobe Museum of Digital Media

Adobe_2220130603-19838-10fw9af.gallery

Adobe Museum of Digital Media

Adobe_320130603-19838-cccsyd.gallery

Adobe Museum of Digital Media

Adobe_meghivoo20130603-19838-g7r58g.gallery

Adobe Museum of Digital Media, meghívó a megnyitóra

Az Adobe Museum of Digital Media a digitális és multimédiás művészetek és azok társadalmi hatásának bemutatására született.

A Zaha Hadid Architects egyik vezetőjét, Filippo Innocenti olasz építészt kérte fel az Adobe szoftvercég, hogy egy újabb szimpla honlap helyett összetett virtuális múzeumot hozzon létre a világcég impozáns képzőművészeti gyűjteményének. A valós terek illúzióját keltő, de csak a virtuális világban létező építmény ünnepélyes megnyitóját október 5-én tartották.

A hivatalosan Adobe Museum of Digital Media (AMDM) névre hallgató „intézmény” a digitális és multimédiás művészetek és azok társadalmi hatásának bemutatására született. Mint azt a honlap büszkén írja: az év 365 napján, 24 órában tart nyitva, és bárhonnan elérhető – a tervek szerint azonban a kiállítások időszakosan változnak majd, újabb és újabb kurátorok és résztvevő alkotók bevonásával. A gyűjtemény állandó kurátora Tom Eccles, aki majd tíz éven vezette a New York-i Public Art Fund intézményét, olyan művészekkel dolgozva együtt, mint Jeff Koons, Takashi Murakami, vagy a nemrég elhunyt Louise Bourgeois. Az AMDM első kiállítója az amerikai Tony Oursler, akinek vetítéssel személyessé tett tárgyai jól ismertek a kortárs képzőművészet világában. Őt Mariko Mori fotóművész és John Maeda grafikus-informatikus kiállításai követik majd.

A kalifornia cég megbízásából az oldalt a londoni Unit9 fejlesztette, az építész Innocenti felügyeletével. Az Adobe kifejezetten azt kérte, hogy valódi építészeti tevékenység is folyjon, így a létrejött virtuális épület valós, bár cseppet sem konvencionális formákkal bír. Az Architectural Record folyóiratnak Innocenti elmondta: a gravitációtól és mérnöki kényszerektől megszabadulva először merész, absztrakt tereket tervezett, de aztán felismerte, hogy ezeket a látogatók nem tudnák azonosítani. A végeredmény így egy olyan, természetesnek tűnő, leginkább egy mélytengeri növényre emlékeztető forma, amely épületként is azonosítható, sőt, hasznos terekkel bír.

A látogatók először az épület alsó, kiszélesedő részébe érkeznek, amely leginkább vaskos szalagokra emlékeztetve lebeg a virtuális térben. Itt találhatóak a kiállítások, illetve itt van a webes találkozók színteréül szolgáló auditórium. Ebből az épületrészből három, enyhén csavart nyúlvány nő ki: ezek adnak helyet az archívumnak. A múzeum egésze alakítható, a kiállítóterek a művészek kívánságai szerint változtatható méretűek, a felső épületrészek pedig bővíthetőek. Bár a komplett művészeti program még alakul, az archívumban a tervek szerint a lefutott kiállítások anyagai, interjúk, videók és a digitális médiához kapcsolódó írások lesznek elérhetőek.

építészet, múzeum, kulturális épület, adobe, adobe museum of digital media, virtuális építészet, digitális építészet, filippo innocenti Icon_print

Hg_pasaret_szponzor_title
Logomain
This is unbelievable!
OK

Hello!   mit szeretnél megosztani olvasóinkkal?

Foglald össze egy mondatban miről van szó. *

A közlésre szánt teljes anyag. *

Kép és egyéb dokumentum is tartozik az anyaghoz?
Add meg a linkjét! (GoogleDrive, Dropbox, FTP, stb.)

Név/Cégnév *

Maradjak
névtelen

Mail *

Telefonszám (csak számok)

HG user név, ha van.

Kérlek, írd be a képen látható 2 szót az alatta lévő mezőbe

Hello!   dolgozz velünk

Név *

Mail *

Telefonszám

Mit szeretnél nálunk csinálni?
Facebook
Twitter
Pinterest
YouTube
RSS

Ombrello Media.
Alkotás utca 53
MOM Park "C", 1123
Budapest, Hungary 

M: +36 30 297 2317