Logomain

A startupszcéna fokozódik: Palvin Barbi beszállt az internetbe, de minek

By Ginter Zsófi 2013. december 13. 14:35

szerk at hg dot hu linkedin

Barbara_wesaveus_sajtofoto.gallery

WeSaveUS

Wsu_legendary.gallery

WeSaveUS

20131126150506-nitok.gallery

WeSaveUS

20131126150552-kek34567.gallery

WeSaveUS

Wsu_legendary_us.gallery

WeSaveUS

Egy magyar startupnak összejött az, amiről Kaliforniában is csak álmodhatnak: a világ legszebb modellje a csapattagjuk. Barbival nem lehet hibázni, de most érthetetlen módon mégis sikerült: komolytalan kampánnyal mutatnak be komolytalan ötletet. Rövid szakmai kritikánk: :(

Barbit nem lehet nem szeretni. Ha ő akar eladni reklámban rúzst, kólát, űrszondát vagy bármit, gondolkodás nélkül vennénk meg. A kedvéért örömmel szegjük meg még azt a fogadalmat is, hogy ha mégegyszer kimondjuk/leírjuk a "startup" és a "szcéna" szavakat, azonnal eret vágunk.

Néhány napja már találkoztunk a hírrel, hogy Palvin Barbi startupot indít, de a kampány láttán reméltük, hogy ezt azért ilyen formában nem gondolták komolyan. Most jött a sajtóanyag, sajnos mégis. 

WeSaveUs néven mutatták be a segélyhívásra alkalmas okoskarkötőt és a hozzátartozó alkalmazást, ami nagyjából egy első osztályosoknak szóló startupképző kurzus első feladatának legfantáziátlanabb megoldása lehetne: jótékonysági projektben ötvözi az éppen aktuálisan népszerű wearable computing trend néhány elemét. Pontosítunk, minden elemét. Segélyhívást küldenél mert megtámadtak? Nembaj, praktikusan ugyanazzal a gombbal csekkolhatsz be Foursquare-n, léptethetsz egy számot vagy fotózhatsz is.

Az egyébként elég kedves és szívhez szóló sajtóanyag szerint az ötlet személyes indíttatásból született: az app és a karkötő segíthet, ha valaki szívrohamot vagy allergiás rohamot kap, vagy ha siketnéma és nem tud segítséget kérni. A cél valóban nagyon fontos és nagyon jó, és éppen ezért szerencsére már rengeteg, szinte teljesen ugyanígy működő megoldása létezik világszerte (az elmélet szakszerű validálása egy 0,36 másodperces google keresést igényelt). Az okoskarkötő-piacon hetente húsz új termék jelenik meg a viszonylag hatékonyan működő Nike és Jawbone mellé, erre talán kevéssé érdemes startupot alapítani. Arról nem is beszélve, hogy mennyire kockázatos egy életmentésre alkalmas eszköz kifejlesztése, aminek az egyetlen lényege az, hogy sosem hibázhat.

A hírhez tényleg csak annyit szeretnénk hozzátenni, hogyha valakinek véletlenül 2014-ben is eszébe jut, hogy startupnak nevezi magát, és ráadásul akkora mázlija van, hogy Palvin Barbi a haverja, akkor a Nemzeti Kreatív Ipar és minden más szcéna nevében kérjük, hogy szánjon öt percnél többet a találmány kifejlesztésére. Egy átlagos BME csoportban is tíz életképes ötlet van, ezt garantáljuk. Szerintünk megéri az energiát, nem létezik akkora cool lista amibe egy Palvin Barbi mosollyal reklámozott San Francisco-i magyar startupsiker beleférne - alig várjuk, hogy bemutathassuk.

modell, palvin barbara, startup, palvin barbi, crowdfunding, tech design, tech, app, wearable computing Icon_print

Hg_pasaret_szponzor_title
Logomain
This is unbelievable!
OK

Hello!   mit szeretnél megosztani olvasóinkkal?

Foglald össze egy mondatban miről van szó. *

A közlésre szánt teljes anyag. *

Kép és egyéb dokumentum is tartozik az anyaghoz?
Add meg a linkjét! (GoogleDrive, Dropbox, FTP, stb.)

Név/Cégnév *

Maradjak
névtelen

Mail *

Telefonszám (csak számok)

HG user név, ha van.

Kérlek, írd be a képen látható 2 szót az alatta lévő mezőbe

Hello!   dolgozz velünk

Név *

Mail *

Telefonszám

Mit szeretnél nálunk csinálni?
Facebook
Twitter
Pinterest
YouTube
RSS

Ombrello Media.
Alkotás utca 53
MOM Park "C", 1123
Budapest, Hungary 

M: +36 30 297 2317