Logomain

A magyar borászat és a példás design találkozása a weben

By Ginter Zsófi 2013. október 28. 15:01

szerk at hg dot hu linkedin

Bornaptar_main_tablet-outdoor.gallery

Bornaptár.hu

Bornaptar_main_mobile.gallery

Bornaptár.hu

Bornaptar_main_laptop.gallery

Bornaptár.hu

Bornaptar_features_tablet.gallery

Bornaptár.hu

Bornaptar_newsletter_tablet-outdoor.gallery

Bornaptár.hu

Bornaptar_newsletter_tablet.gallery

Bornaptár.hu

1234791_177254012463193_2083920414_n.gallery

Bornaptár.hu

Mi történik, ha egy frontend fejlesztő, egy borszakértő grafikus és egy pszichológus lemarad a kedvenc borkóstolójáról? Nem vicc következik, hanem interjú.

A hobbiprojektként induló vállalkozásokban az a jó, hogy az ötletgazdák garantáltan a lehető legjobban oldják meg a saját maguk által fontosnak tartott problémát, miközben nem kell kompromisszumokat kötniük és semmi nem szab határt maximalizmusnak. Leginkább ez az energia látszik a most indult Bornaptár.hu oldalon is, amit a borkedvelő készítőik azért csináltak, mert nem akartak többször lemaradni a fent említett kóstolóról. Mivel a legjobb rendezvényeket gyakran meg sem hirdetik online, vagy csak nagy nehezen lehet összehalászni őket az internetről, a készítők úgy gondolták, hogy ezzel a lendülettel a borászoknak és az érdeklődő közönségnek is segítenek egy elérhető, áttekinthető, szép és tartalmas naptár megalkotásával. 

A Bornaptár átfogó és ingyenes, sok eszközön használható kereső, amely nem csak a borkedvelők, hanem a szakemberek dolgát is megkönnyíti. Egy olyan minőségi gyűjtőfelület, ahol az egész Kárpát-medencében zajló releváns események teljes spektrumáról információt szerezhetnek az érdeklődők: a kis kóstolóktól a borvacsorákon, bortúrákon át a legnagyobb fesztiválokig.

Az oldal első pillantásra talán nem tűnik látványosan izgalmasnak, de pont ez az érdeme: a felületet direkt úgy tervezték, hogy minden zaj és zavaró reklám nélkül jól strukturált, egyszerű, könnyen használható legyen. 

Az, hogy a stáb milyen magasra tette a mércét design-szempontból, közelről látszik igazán: a finom animációk, aprólékos grafikai megoldások, hibátlan tipográfia és a legmodernebb technológiai megoldások teszik tökéletessé a felhasználói élményt. 

A projektről a készítők, Suhajda Gábor, Schell Gergely és Tóth István meséltek nekünk. István grafikus és borszakértő, Gábor több mint tíz éve foglalkozik webfejlesztéssel és az ehhez kapcsolódó tudományterületekkel, szakterülete a multiplatform frontend fejlesztés. Gergő fő profilja a pszichológia, de régóta dolgozik szövegíróként is. Mindannyian sikeres vállalkozásokkal és projektekkel a hátuk mögött, munka mellett vágtak bele a feladatba.

HG.HU: Azonnal látszik, hogy az oldal tervezésénél kiemelten figyeltetek olyan „apróságokra”, mint a tipográfia és az animációk. Miért tartjátok ezeket ilyen fontosnak, hogyan járulnak hozzá a felhasználói élményhez?

A különböző apró animációkat és tipográfiai megoldásokat mind egy célért alkalmazzuk: a jobb felhasználói élményért. Sokat tájékozódunk a témában és eltökélt szándékunk e mentén fejleszteni a Bornaptárt. Ahogy fontos szempontnak tartjuk, hogy ne legyen tele az oldal ízléstelen villogó reklámokkal, ugyanilyen eltökéltséggel törekszünk a használhatóság és a vizuális élmény metszetén belül egyensúlyozni. Ezen törekvéseink meghatározó részét képezik a Bornaptárnak. Épp ezért kitartunk mellettük, jó példaként elöl járva, és nem engedünk belőlük.

HG.HU: Mi volt a célotok a felhasználói felület tervezése során?

Az alapvető cél az, hogy minél könnyebben és gyorsabban juthassanak a felhasználók olyan információkhoz, amelyek őket érdekelhetik. A legtöbb programajánló felület vagy egy sima átmásolt szöveget illeszt be a felületére, vagy egyszerűen egy bannert/plakátot helyez el. A tapasztalat az, hogy az előbbiből általában az egységes felépítés hiányzik, míg a plakátok túlnyomórészt nem webre (főleg nem mobilra) vannak optimalizálva. A bannerek pedig inkább zavaróak, mint informatívak. Arról nem is beszélve, hogy az utóbbi kategóriák kevéssé segítik a keresőrobotok munkáját.

Ezekbe fáradtunk bele, és úgy döntöttünk megmutatjuk, hogy lehet ezt másképp is. Az elsődleges motivációnk az, hogy megoldást nyújtsunk – többek között – a fenti problémákra és ezzel minél több embernek segítsünk a programjaik tervezésekor. Persze a legfontosabb ok, ami miatt belekezdtünk, az volt, hogy ne kelljen órákig kutatni a netet azért, hogy ráakadjunk a boros programokra. Lehet ezt egy helyen is keresni.

A strukturált, egységes layout abban segíti a felhasználókat, hogy mindig egy ismerős felületre érkeznek, így tudják hogy mit-hol találnak.

Főleg tipográfiai megoldásokkal, színekkel és kiemelésekkel vezetjük végig a látogatókat az oldalon. 

HG.HU: Azt mondtátok, hogy sok technikai érdekessége van az oldalnak, pontosan mik ezek?

A fejlesztés során az elérhető legmodernebb technológiákat és módszereket használtuk, főleg frontenden. Ezekkel egyrészt gyorsan haladt a fejlesztés, másrészt rugalmas és optimális működést tudunk elérni. Eleve multiplatform felületben gondolkodtunk, és maga a design is ebben a szellemben készült már a legelső lépésektől kezdve. Folyamatosan építjük be az ötleteinket az oldalba, ezért most még nem is minden látszik ebből. A backend alapja egy egyszerű, rugalmas és jól optimalizálható saját engine, arra tervezve, hogy bármit könnyen és gyorsan tudjunk módosítani. Rengeteg ötletünk van, és úgy akartunk nekiindulni, hogy bármikor be tudjunk dobni egy-egy új funkciót, gyorsan tudjunk reagálni a felhasználók vélt vagy valós igényeire, és kezelni tudjuk a felmerülő problémákat. Nem akartunk semmit újrafeltalálni, de mindent bele akartunk rakni, amitől jobb lesz, és semmit nem akartunk csak azért belerakni, hogy benne legyen, ha egyébként nem válik bárhogyan a hasznunkra.

A jelenlegi szolgáltatások közül kiemelném a személyreszabott hírlevelet, az intelligens keresőt és a Facebook-kapcsolódási lehetőséget, ami megmondja, hogy a barátaink ott lesznek-e egy adott eseményen. Ezek egyébként mind fejlődni fognak még, de már most is arra vannak, hogy a felhasználók a lehető legkönnyebben megtalálják azt, amit keresnek és eldönthessék, hogy tényleg érdekli-e őket.

HG.HU: hogyan kezelitek az oldal tartalmát, honnan érkeznek a naprakész infók és programok?

A programok egy részét mi magunk kutatjuk fel egy általunk felépített és növekvő lista alapján. Több szervezővel is jó kapcsolatba kerültünk, akik üdvözlik a hiánypótoló kezdeményezést. Rajtuk keresztül jutunk a fennmaradó információkhoz. Nagyon közeli a dátum, amikor a Bornaptár felületén keresztül bárki közvetlenül ajánlhat boros eseményt. Ez lesz a leggyorsabb módja a Bornaptárba való bekerülésnek.

HG.HU: Mik a projekttel a céljaitok: hogyan üzemeltetitek a többi munkátok mellett? Van üzleti modell, lesz belőle startup?

Természetesen a kezdeti motiváció kevés ahhoz, hogy közép-hosszútávon fenntartható legyen a projekt bevételek nélkül. A felesleges zajtól és a zavaró reklámoktól szabadítjuk meg a Bornaptár használóit.

Ez azt jelenti, hogy lesznek reklámok, viszont ezek általunk megszabott módon és formában, hogy az eredeti törekvéseinket ne kompromittáljuk.

Sok médiafelületet tudunk nyújtani az érdeklődőknek, amik nem a szokványos megoldásokra építenek. Egy dolog viszont közös mindben: ahogy csak boros programokkal foglalkozunk, így az ehhez kapcsolódó szolgáltatások és termékek hirdetéseit részesítjük előnyben. 

HG.HU: Vannak világhódító terveitek, nem lesz angol nyelven is elérhető az oldal?

Folyamatosan építjük fel a Bornaptárt, aminek az egyik állomása a nemzetközi borturizmus erősítéseként az angol nyelvű felület beindítása lesz. Pontos indulási dátumot nem ígérünk, de aki feliratkozik a személyre szabott hírlevelünkre nem csak a programjainkról, de a legújabb fejlesztéseinkről is elsőkézből kap hírt. Hamarosan néhány kisebb, de izgalmas akcióba kezdünk, mintegy bevezető kampányként - hiszen mindenkinek az az érdeke, hogy az oldalról a lehető legtöbben tudjanak. Ráadásul bizonyos célok közös teljesítésekor még nyerni is lehet majd tőlünk ajándékokat!

Személyesen is jóban vagyunk borászokkal, borkereskedőkkel, illetve különféleképpen a borhoz kapcsolódó érdekes emberekkel. Velük és rajtuk keresztül igyekszünk elérni minden csoportot, akiknek érdekes lesz az oldalunk.

Nagyon hosszú az ötletlistánk. De tényleg! Ezek mentén és a tapasztalatok alapján optimalizáljuk és tesszük teljesebbé a Bornaptár élményét. Nagyon sok, szó szerint hasznos funkció kerül beépítésre hamarosan. Ezekről folyamatosan hírt fogunk adni a felületeinken, pl. a facebookon, a twitteren és a hírleveleinkben. Érdemes követni a fejleményeket, mert izgalmas hónapoknak nézünk elébe!

tipográfia, bor, tech design, tech, webdesign, website, frontend, bornaptar.hu, bornaptár, ui, ux, interface, interface design, Suhajda Gábor, Schell Gergely, Tóth István Icon_print

Hg_pasaret_szponzor_title
Logomain
This is unbelievable!
OK

Hello!   mit szeretnél megosztani olvasóinkkal?

Foglald össze egy mondatban miről van szó. *

A közlésre szánt teljes anyag. *

Kép és egyéb dokumentum is tartozik az anyaghoz?
Add meg a linkjét! (GoogleDrive, Dropbox, FTP, stb.)

Név/Cégnév *

Maradjak
névtelen

Mail *

Telefonszám (csak számok)

HG user név, ha van.

Kérlek, írd be a képen látható 2 szót az alatta lévő mezőbe

Hello!   dolgozz velünk

Név *

Mail *

Telefonszám

Mit szeretnél nálunk csinálni?
Facebook
Twitter
Pinterest
YouTube
RSS

Ombrello Media.
Alkotás utca 53
MOM Park "C", 1123
Budapest, Hungary 

M: +36 30 297 2317