A Starbucks környezettudatos csészéket terveztetett.
Itthon is egyre szaporodnak a vedd, vidd és idd hármasra épülő kávézók, ahova reggel gyorsan beszaladunk, megvesszük a szokásos koffeinadagunkat, majd rohanunk tovább a villamoshoz, metróhoz, buszhoz kezünkben az élénkítő feketét tartalmazó papírpohárral. A kávéfüggők bele se gondolnak, hogy milyen környezetkárosítással jár a napi rutinjuk, mennyi fát kell kivágni a csomagolásokért. Az egyik legnagyobb kávézólánc, a Starbucks belegondolt ebbe, és pályázatot hirdetett, várták az innovatívabbnál innovatívabb megoldásokat környezetbarát csészékre.
Évente mintegy 58 milliárd csészét ad el a vállalat, ennek az előállításához pedig évről évre 20 millió fát kell kivágni, az előállításra fordított energiából pedig 53 ezer lakás energiáját lehetne fedezni - olvasható a mozgalom oldalán, a www.thebetacup.com-on. Ezek miatt a riasztó adatok miatt hirdette meg a Starbucks a Betacup Challenge nevű pályázatát, melynek díja 20 ezer dollár. A felhívásra érdekes, újító pályamunkák érkeztek.
A Cococup névre keresztelt koncepció kókuszdiót használna alapanyagul, míg mások a szintetikus anyagokat részesítenék előnyben. A Mille Mug például egy összecsukható, többször használatos csésze, de készül koncepció hőálló, rugalmas gumiból is összecsukható konstrukcióra. A Bucky Air tervezője egy felfújódó csészét álmodott meg, míg mások újrahasznosító gyűjtőközpontok felállítását, vagy éppen többször használatos csészék tisztítására alkalmas gépek beszerelését javasolták.