A legifjabb generáció képviselője munkaidőben arculatokat és nyomtatott anyagokat, hobbiból pedig gépbogarakat tervez.
Nyolcadik részéhez ért sorozatunk, amelyben tehetséges, fiatal magyar grafikusokat mutatunk be. Olvasóinknak hála, alaposan be vagyunk táblázva, de a javaslatokat továbbra is várjuk.
Borzák Márton – www.maszat.hu
A legifjabb generáció egyik ígéretes tehetsége, Borzák Márton már 4-5 éve dolgozik grafikusként. Jelenleg „maszat” néven főként arculatok és nyomtatott anyagok tervezésével foglalkozik. Emellett második évét tapossa a Magyar Képzőművészeti Egyetem tervezőgrafika szakán - a Magyar Tervezőgrafikusok és Tipográfusok Társaságának (MATT) azonban még az egyetemi felvétel előtt egy évvel a tagja lett.
Eddigi szakmai eredményei közül kiemelkedik a 2007-ben megszerzett Hungarian Webdesign Award, az Uniqlo UTGP nemzetközi pályázatának döntős helyezése, a Zavar? Tervezd át! pályázatán az újrarajzolt BKV-jegyekkel szerzett különdíj és az OTP Junior Arculattervezési pályázatának első helyezése. Ez utóbbi két munkát itt is bemutatjuk.
Az 50 éves a Helvetica Magyarországon címmel meghirdetett pályázatra készített plakát (2007). A kiállítás keretében az 50 legjobb munkát, köztük ezt is a Gödörben állították ki.
A betű reneszánsza című pályázatra készített plakát a Gödörben volt látható többi 49 társával együtt 2008-ban.
Kiadványterv a 100 éves Audi magyarországi eseményére (2009).
A MATT Zavar? Tervezd át! címmel meghirdetett 2009-as pályázatán Márton különdíjat nyert a BKV jegyeinek áttervezésével.
A Magyar Képzőművészeti Egyetem Doktori iskolájának készített arculatterv.
Csoportos kiállítások
Aranyrajzszög
Budapest, 2009
Zavar? Tervezd át!
Budapest, 2009
Poster Festival Ljubljana
Ljubljana, 2009
A betű reneszánsza
Budapest, 2008
Helvetica
Budapest, 2007
MadeinHungary
Budapest, 2007
A horvát Ex-Agris farmnak készített arculat
Egy személyes projekt: a szabadidőben rajzolt gépbogarakból tízes sorozat készül.
A globális felmelegedés témájú pályázatra született plakátot beválogatták és kiállították a ljubljanai plakátfesztiválon.
Márton 2009 decemberében nyerte meg az OTP Junior új arculatára kiírt pályázatot. Azóta az első kampányt is elkészítette, ami már látható az utcán. „Viszonylag új megközelítéssel készült ez a munka. A zenét és pénzt kötöttem össze oly módon, hogy a raszterpontok színtartományaihoz hangsávokat rendeltem, így a pénz tulajdonképpen a zene ritmusára mozog. Ezzel a generatív grafikai megoldással jött lére az a grafikai világ, ami meghatározza az arculatot.”
A nemrégiben megjelent Szembeszélő című könyv arculata a legfrissebb munkák közé tartozik. A 30 interjút és novellaszerű történetet tartalmazó kötet szerzője Márton édesapja, Borzák Tibor.