Logomain

Motorbiciklik a jövőből

By Ongrádi Melinda 2010. március 26. 10:00

szerk at hg dot hu

Buell_120130602-27858-r3522v.gallery

Buell Blade Brad Mitchell motorbicikli kerékagy nélküli kerék

Buell_220130602-27858-6l0a12.gallery

Buell Blade Brad Mitchell motorbicikli kerékagy nélküli kerék

Chopper_zaiter_320130602-27858-18e948.gallery

David Zaiter chopper

Cloud_bike20130602-27858-aq0uai.gallery

Cloud Bike Ankit Thapliyal

Rea_motor_120130602-27858-1z0kke4.gallery

Rae motorbike Tom McDowell motorbicikli

Igarashi_120130602-27858-13aqpau.gallery

Yutaka Igarashi elektromos motorbicikli

Igarashi_220130602-27858-tz67wj.gallery

Yutaka Igarashi elektromos motorbicikli

Aito_120130602-27858-1p7e103.gallery

The Aito Renato Gschwend

Aito_220130602-27858-g8fd9z.gallery

The Aito Renato Gschwend

Lamborbiker_120130602-27858-ugu4p8.gallery

Lamborbiker Flavio Adriani

Lamborbiker_220130602-27858-re1xr8.gallery

Lamborbiker Flavio Adriani

Motobecane_120130602-27858-1cstckw.gallery

Motobecane Miguel Ángel Iranzo Sánchez

Motobecane_220130602-27858-u5xx5d.gallery

Motobecane Miguel Ángel Iranzo Sánchez

Cloud_bike_120130602-27858-cudnjz.gallery

Cloud Bike Ankit Thapliyal

Kofferaksis városi motortól az elektromos robotmotorig: megnéztük, a designerek hogyan képzelik el a kétkerekű jövőjét.

Az első motorbicikli 1868-ban látott napvilágot: Sylvester Howard Roper járgányát nem benzin, hanem gőz hajtotta. A vásárokon és cirkuszi attrakciókban mutogatott jármű nem keltett különösebb feltűnést, az azóta eltelt időben viszont valóságos diadalutat járt be a kétkerekű közlekedési eszköz.

A ma is ismert nagy gyártók (Harley-Davidson, Yamaha, Honda, Suzuki) a 20. század elején alakultak. Az igazi fellendülés a ’60-as években következett be: 1962-ben a Honda elindította minden idők egyik legsikeresebb reklámkampányát, ami hozzájárult ahhoz, hogy egy évtized alatt az eladások Észak-Amerikában megnyolcszorozódtak!

A hetvenes években bekövetkezett ugyan egy mélypont, a nyolcvanas évek végétől azonban reneszánszát éli a műfaj. A magas olaj- és benzinárak mellett sokan olcsóbban fenntartható, üzemanyag-takarékos alternatívaként választják a motorbiciklit.

És hogy mit rejt a jövő? Az autókhoz hasonlóan itt is fontos szerepe lesz az alternatív üzemanyagoknak. Az autókat a motorok is követni fogják: megjelennek a hibrid, hidrogénmeghajtású és elektromos változatok. Utóbbiak nagy előnye, hogy csendesek: képzeljük csak el, milyen lehet tökéletes csendben suhanni a kétkerekűn, miközben hallgatjuk a természet hangjait! A távoli jövő viszont megjósolhatatlan: a következő válogatás, amely a formatervezők legmerészebb fantáziáit tükrözi, talán ad némi bepillantást a lehetőségekbe. Cikkünk végén természetesen most is megtalálható az elmaradhatatlan szavazás!

1. Buell Blade, a motor kerékagy nélküli kerekekkel

Brad Mitchell deisgnerhallgató terve a Buell gyár egyedi, innovatív megoldásait igyekszik felidézni. Bár a gyár már megszűnt létezni, a technikai problémákra adott innovatív megoldásainak köszönhetően letörölhetetlenül rajta hagyta keze nyomát a motorbicikli-iparon.

Mitchell tervének fő jellegzetessége a stilizált, egyedi formájú váz, és természetesen a kerékagy és küllők nélküli különleges kerék.

2. Acél szitakötő chopperrajongóknak

-Kié ez a motor ?

-Ez egy chopper, bébi.

-Kié ez a chopper ?

-Zedé.

-Ki az a Zed ?

-Zed halott, bébi.

A Ponyvaregény című filmben is megörökített chopper, a motorok dekoratív, látványos változata ihlette meg David Zaiter designert. A karcsú, kecses járgány csillogó fémes acél alkatrészei tetszőleges színű karosszériaelemekkel kombinálhatók.

3. Cloud Bike, motor szuperhősöknek

Ankit Thapliyal, egy fiatal indiai designer igazi fantáziamotort alkotott. A járgány szinte már szürreális: nem is a földön, hanem egyenesen felhők között való száguldásra alkalmas. A tervező eredetileg puszta stílusgyakorlatnak szánta a feladatot: adva volt a két kerék, és aközé próbált megtervezni valamilyen formát. Nos, a művelet meglehetősen sikeres volt. A 24 éves alkotó legnagyobb vágya, hogy valamelyik nagy indiai motorgyártó megvásárolja tőle a jogokat.

4. Rae motorbicikli kezdő motorosoknak

A motor szerkezete változatos kihasználást tesz lehetővé. Könnyűtől a sportos használatig, a lehető legkülönfélébb testalkatokig rugalmasan kihasználható a járgány. Tom McDowell járgánya variálható geometriájának köszönhetően jellegzetes külsővel büszkélkedhet.  

5. Sárga veszedelem, az elektromos robot-motorbicikli

Yutaka Igarashi koncepciója vagány küllemű elektromos motort takar. A motort robot vezérli. Tervezőinek egyik bevallott célja a MotoGP futamok sebességi rekordjainak megdöntése. A modell kialakításánál nagy hangsúlyt fektettek annak kiegyensúlyozására.

6. Stílusos vagány: The Aito

Az 1800 köbcentiméteres V-Twin motor által meghajtott gép stílusa eltéveszthetetlen. A hosszú bőrülésnek köszönhetően főúri kényelemben közlekedhetünk rajta. A kipufogón nincs hangtompító, így garantáltan észrevesszük a fejedelmi megjelenésű járművet.Az elképzelés Renato Gschwend keze munkáját dicséri.

7. Lamborbiker, a Lamborghini-utánérzés

Flavio Adriani csodajárgányát két nagy név inspirálta: Nicola Tesla és Ferruccio Lamborghini. Emellett a designban felismerhetők a Lamborghini Countach egyes vonásai, az i-re a pontot pedig az Osmos kerékagy nélküli kerék teszi fel. A tervező pusztán a saját örömére vázolta fel az elképzeélst, amelyen teéljes 5 hónapot dolgozott, éjszaka, mivel nappal dolgozott. Az eredméyn azonban mindenképpen megérte a fáradságot!

8. Motobecane, az elektromos motor kofferaksival

Az előző modellekkel ellentétben itt nem az áramvonalas kialakításon van a hangsúly. A városi használatra szánt járgány tervezője Miguel Ángel Iranzo Sánchez spanyol designer. Az aksihoz külön koffert mellékeltek, így a töltés nem jelent problémát. A dióbarna fa és bőr együttesének köszönhetően igazán elegáns, kissé retró megjelenésű járgány született.

design, magazin, koncepció, közlekedési eszköz, jármű, motorbicikli, a jövő motorbiciklijei, buell blade, brad mitchell, chopper, david zaiter, cloud bike, ankit thapliyal, rae, tom mcdowell, yutaka igarashi, the aito, renato gschwend, lamborbike, flavio adriani, motobecane motivo, miguel ángel iranzo sánchez Icon_print

Buell Blade Brad Mitchell motorbicikli kerékagy nélküli kerék

Buell Blade Brad Mitchell motorbicikli kerékagy nélküli kerék

David Zaiter chopper

Cloud Bike Ankit Thapliyal

Rae motorbike Tom McDowell motorbicikli

Yutaka Igarashi elektromos motorbicikli

Yutaka Igarashi elektromos motorbicikli

The Aito Renato Gschwend

The Aito Renato Gschwend

Lamborbiker Flavio Adriani

Lamborbiker Flavio Adriani

Motobecane Miguel Ángel Iranzo Sánchez

Motobecane Miguel Ángel Iranzo Sánchez

Cloud Bike Ankit Thapliyal

Hg_pasaret_szponzor_title
Logomain
This is unbelievable!
OK

Hello!   mit szeretnél megosztani olvasóinkkal?

Foglald össze egy mondatban miről van szó. *

A közlésre szánt teljes anyag. *

Kép és egyéb dokumentum is tartozik az anyaghoz?
Add meg a linkjét! (GoogleDrive, Dropbox, FTP, stb.)

Név/Cégnév *

Maradjak
névtelen

Mail *

Telefonszám (csak számok)

HG user név, ha van.

Kérlek, írd be a képen látható 2 szót az alatta lévő mezőbe

Hello!   dolgozz velünk

Név *

Mail *

Telefonszám

Mit szeretnél nálunk csinálni?
Facebook
Twitter
Pinterest
YouTube
RSS

Ombrello Media.
Alkotás utca 53
MOM Park "C", 1123
Budapest, Hungary 

M: +36 30 297 2317