Logomain

Luxus cipészek - Jimmy Choo és Manolo Blahnik

By Séllei Lilla 2010. május 5. 12:26

szerk at hg dot hu

Hogyan vált a két tehetségből korunk két ünnepelt cipőtervezője?

Manolo Blahnik és Jimmy Choo neve nem ismeretlen a cipőrajongók között, hiszen a két tervező évtizedek óta kreál szebbnél-szebb topánokat a női lábakra. Hogyan lett a két tehetségből mára ünnepelt designer, és hogyan jutottak el odáig, hogy ma már a nők súlyos pénzeket fizetnek egy-egy az ő nevükkel fémjelzett darabért?

Manolo_blahnik_50020130602-27858-14qouba.gallery

:image_60103

Manolo Blahnik
Nem is kezdhetnénk a listánkat mással, hiszen az utóbbi évtizedben a tervezőt a cipők császárává tette a Szex és New York című sorozat, a népszerűséget természetesen a mozifilm csak tovább fokozta. Persze Manolo Blahnik már a Szex és New York előtt is nagy névnek számított a szakmában, de a széles közönséggel tényleg a cipőmániás Carrie ismertette meg.

Manolo Blahnik 1942-ben született a Kanári szigeteken cseh apa és spanyol anya gyermekeként. A szülőknek banánültetvényük volt, de szerettek utazni, és ezek során az utazások során lelkesen vásárolták a különböző ruhákat és cipőket. Manolo tehát már kicsi korában közel került a divathoz. A tervező már gyerekkorában elkezdett cipőket készíteni, anyja szalagokból és egyéb kellékekből saját maga díszítette a topánjait, így tőle leste el az alapfogásokat.

Szülei először Genfbe küldték jogot tanulni, ami sikertelen próbálkozásnak bizonyult. Ezt követően Párizsba ment, hogy ott divattal és tervezéssel kapcsolatos tanulmányokat folytasson. 1968-ban költözött Londonba, ahol kezdetben a Zapata nevű üzletnek dolgozott, de írt az olasz Voguenak is. 1970-ben a Harper's Bazaar és az amerikai Vogue akkori főszerkesztője, Diana Vreeland azt tanácsolták a tervezőnek, hogy figyelmét kizárólag a cipőkre összpontosítsa, hiszen ahhoz van a legnagyobb tehetsége. Manolo Blahnik így is tett, és később, 1974-ban Ossie Clark angol divattervező felkérte, hogy készítse el a cipőket a kollekciójához. Ezt követően több hasonló megrendelést is kapott, 1980-ban Perry Ellis, majd 1984-ben Calvin Klein kollekciójához kreált lábbeliket. 1973-ban Manolo Blahnik megvásárolta a Zapatát, ő lett a tulajdonos, majd megnyitotta első saját üzletét. Ma már szinte mindenhol van boltja, New Yorkban, Las Vegasban, Hong Kongban, Singapurban és például Sao Pauloban is.

Izgalmas, hogy Manolo Blahnik volt az első férfi, aki a Vogue címlapján szerepelt, mégpedig 1974-ben. Egy évtizeddel később, 1986-ban előrukkolt egy futurisztikus kollekcióval, amely kedvenc kollekciói közé tartozik, saját bevallása szerint ihletet leginkább könyvekből, filmekből, festményekből, építészeti alkotásokból és tájakból merít. Diana hercegnő is Manolo Blahnikban járt, sőt a pop királynője Madonna is, akitől a cipőkkel kapcsolatos következő híressé vált mondás származik: "tovább tartanak, mint a szex". A mai napig vannak olyan fanatikus gazdag rajongók, akik látatlanban minden kollekcióból számos darabot előre megvesznek. A cipőtervezők közül1999-ben elsőként ő volt, aki megkapta az Ezüst cipő díjat, 2003-ban pedig a londoni Design Múzeumban nyílt kiállítás munkásságából.

Jimmy Choo
Jimmy Choo
kínai cipőkreátor 1961-ben született egy cipőkészítő családban, nem csoda tehát, ha első lábbelijét tizenegy évesen készítette el. A hetvenes években a családi vállalkozásban dolgozott, majd 1980-ban Londonba ment tanulni.

1983-ban szerzett diplomát a mai London Collage of Fashionön. A család nem tudta anyagilag támogatni Jimmy tanulmányait, így az egyetemi hallgató a tanulás mellett egy étteremben és egy cipőgyárban is dolgozott. 1984-ben az általa kreált cipőket Lucky Shoes név alatt kezdte el árulni, csak később emelte márkanévvé saját nevét.

A diploma megszerzése után három évvel, 1986-ban nyitotta meg első műhelyét, sikerei nagyságát mi sem bizonyítja jobban, minthogy lábbelijei 1988-ban nyolc teljes oldalon keresztül szerepeltek a divat bibliájának számító Vogue-ban. Sikereit csak tovább fokozta, hogy Diana walesi hercegnő is rajongott a tervező darabjaiért, és pártfogója lett Jimmy Choonak. Akárcsak Manolot őt is 1999-ben jutalmazták díjjal, ebben az évben nyerte el a British Fashion Council az Év kiegészítőtervezője díját. A tervező 2001-ben adta el ötven százalékos részesedését a cégből, de a tervezéssel azóta sem hagyott fel.

divat, tervező, cipő, életrajz Icon_print

Hg_pasaret_szponzor_title
This is unbelievable!
OK

Hello!   mit szeretnél megosztani olvasóinkkal?

Foglald össze egy mondatban miről van szó. *

A közlésre szánt teljes anyag. *

Kép és egyéb dokumentum is tartozik az anyaghoz?
Add meg a linkjét! (GoogleDrive, Dropbox, FTP, stb.)

Név/Cégnév *

Maradjak
névtelen

Mail *

Telefonszám (csak számok)

HG user név, ha van.

Kérlek, írd be a képen látható 2 szót az alatta lévő mezőbe

Hello!   dolgozz velünk

Név *

Mail *

Telefonszám

Mit szeretnél nálunk csinálni?
Facebook
Twitter
Pinterest
YouTube
RSS

Ombrello Media.
Alkotás utca 53
MOM Park "C", 1123
Budapest, Hungary 

M: +36 30 297 2317