Logomain

Magyar szikrák a Chevrolet motorjában

By Kovács Dániel 2009. november 3. 17:35

szerk at hg dot hu

Berlin_cikkep20130602-27858-17wdpdt.gallery

A három magyar győztes Berlinben a Chevrolet Spark of Fashion gáláján cikkép

Cikkep20130602-27858-13d099p.gallery

Magyar lányok a Smeiliner által kidekorált Chevrolet Sparkkal

Cikkep_palyamu20130602-27858-1rwt00t.gallery

A második helyezett magyar pályamű a Young! Creative! Chevrolet! pályázatán

Spark_belso20130602-27858-1jyig63.gallery

A Smeiliner dekorálta Chevrolet Spark

Osszesgyoztes20130602-27858-1trlyqm.gallery

A Young! Creative! Chevrolet! pályázat győztesei

Hirlevel_chevrolet20130602-27858-w2umu6.gallery

hirlevel chevrolet

Autódekor hűtőmágnessel: a Young! Creative! Chevrolet! 2009-es pályázatán második helyet ért a soproni diákok ötlete.

Az NDK fővárosának egykori premiermozija, a Marx Károlyról elnevezett sugárúton álló Kino Kosmos ma hajdani önmagát megtagadva nemzetközi rendezvényeknek ad otthont. A múlt csütörtökön magyar sikernek lehetett tanúja: a zsúfolásig megtelt nagyteremben, a Chevrolet Spark of Fashion gáláján három soproni diák vehette át a Young! Creative! Chevrolet! kelet-közép-európai designpályázatának egyik díját.

Autódekor hűtőmágnesekkel? Meglepő, de a vizuális művészetek kategóriájában ezüstérmet kapott magyar pályamunka erre az egyszerű ötletre épült - a zsűri pedig díjazta a feladat játékos és innovatív megközelítését. Pedig a mezőny nem volt kicsi: míg a Young! Creative! Chevrolet! első, 2007-es pályázatán még csak 32, addig az idein már 120 iskola vett részt, köztük először magyarok. Az európai döntőbe pedig nem kevesebb mint 19 ország több mint félezer munkája került be öt kategóriában (divat, fotó, vizuális művészet, videó és zene). 

A soproni Nyugat-Magyarországi Egyetem Alkalmazott Művészeti Intézetének három hallgatója, Fignár Réka, Nagy Veronika és Nyíri Barbara által a vizuális művészetek kategóriájában készített munka már a magyar mezőnyből is kiemelkedett – a lányok meg is nyerték kategóriájuk első helyezését. Már erre sem számítottak – mondták Berlinben a hg.hu-nak - az azonban végképp meglepetésként érte őket, hogy a nemzetközi zsűri is megvette az ötletet.

Pályaművük ugyanis egy meglehetősen eredeti ötletre épült. A kategória feladata szerint egy nyári, reprezentatív eseményre kellett dekorációt tervezniük egy autómodell számára. A három soproni lány egyszerűen négyfelé vágta a Chevrolet logóját, és az így kapott darabokból magenta és arany színű mágneslapokat készítettek. Az így kapott, lényegében hűtőmágnesként működő dekoráció az autó felületére helyezve nemcsak izgalmas és eredeti külsőt eredményez, de interakcióra csábítja a látogatót is – hisz a változatos formájú darabokból bármilyen ábra kirakható.

Az építész szakon idén diplomázó Veronika, valamint a formatervezőként negyedéves Réka és a szintén végzős Barbara a magyarországi első helyért 1200, míg a nemzetközi ezüstéremért ezer eurós jutalmat kaptak – kreatívnak lenni tehát megéri, még ha hármasban is. Akárcsak az egyszeri Nobel-díjas, a három győztes is magára fordítja a nyereményt; az emlékplakettet azonban az egyetemnek ajándékozzák. A felkészülésben sokat segített a Fónagy Dóra vezette defo speciális, ötnapos workshopja, amelyet a télen szerveztek a nemzetközi pályázat elé - mondták a lányok -, de a pályaművet minden külső segítség nélkül, maguk dolgozták ki néhány nap leforgása alatt.

Az október 28-i berlini rendezvényen egyértelműen a kreatív pályázat eredményhirdetése volt a legnagyobb szenzáció. A versenye 19 országból több mint félezer munka érkezett, így nem csoda, hogy egyes kategóriákban valóban eredeti tehetségek mutatkoztak meg: a videós szekció első díjjal jutalmazott ötfős francia stábjának animációs filmje bárhol megállta volna a helyét, de remek munkák születtek a divat és a fotó területén is.(A pályamunkák a pályázat honlapján megtekinthetőek.)

A Young! Creative! Chevrolet! 2009 legjobb videója

Az esten debütált a legújabb modell, a Chevrolet Spark is, Taewan Kim vezető formatervező és a márka európai képviseletének elnöke, Wayne Brannon jelenlétében. Valódi meglepetésként hatott, hogy a nézőtérre beguruló autót a Smeiliner berlini divatmárka mögött álló Mischa Woeste dekorálta kívül-belül. A vezető designer elmondása szerint a hasonló típusokhoz képest keményebbre, sőt: agresszívebbre hangolt Sparkon meglepően hatottak Mischa Woestének a nyolcvanas évek formavilágát idéző, neonszínű mintái, ám az összkép korántsem volt disszonáns - a közönség hozzáértő tagjai között egyenesen sikert aratott.

design, pályázat, magyar design, berlin, sopron, nyugat-magyarországi egyetem, chevrolet, chevrolet spark, fignár réka, nagy veronika, nyíri barbara, mischa woeste, taewan kim Icon_print

Hg_pasaret_szponzor_title
Logomain
This is unbelievable!
OK

Hello!   mit szeretnél megosztani olvasóinkkal?

Foglald össze egy mondatban miről van szó. *

A közlésre szánt teljes anyag. *

Kép és egyéb dokumentum is tartozik az anyaghoz?
Add meg a linkjét! (GoogleDrive, Dropbox, FTP, stb.)

Név/Cégnév *

Maradjak
névtelen

Mail *

Telefonszám (csak számok)

HG user név, ha van.

Kérlek, írd be a képen látható 2 szót az alatta lévő mezőbe

Hello!   dolgozz velünk

Név *

Mail *

Telefonszám

Mit szeretnél nálunk csinálni?
Facebook
Twitter
Pinterest
YouTube
RSS

Ombrello Media.
Alkotás utca 53
MOM Park "C", 1123
Budapest, Hungary 

M: +36 30 297 2317