Logomain

Vlagyimir Klicsko Velencében

By Zsigó Bianka 2009. június 16. 11:09

szerk at hg dot hu

Cikkep20130602-27858-588chz.gallery

Zajlik az 53. Velencei Képzőművészeti Biennále cikkép

Klicsko20130602-27858-1kv3drd.gallery

Vlagyimir Klicsko 78

Hirlevel_klicsko20130602-27858-j3d0e0.gallery

vlagyimir klicsko velencében hirlevel

0220130602-27858-em94sc.gallery

Biennále 2009: Shepard Fairey molinója a Ca’Corner della Reginán

0320130602-27858-1osi52m.gallery

Biennále 2009: Shepard Fairey-fal az Accademia mellett

0420130602-27858-yg5lsy.gallery

Biennále 2009: Shepard Fairey-fal az Accademia mellett

0520130602-27858-xqo6ms.gallery

Biennále 2009: Shepard Fairey-fal az Accademia mellett

0720130602-27858-43slh.gallery

Biennále 2009: Shepard Fairey plakátja a piac mögött

0820130602-27858-3wtwbe.gallery

Biennále 2009: Shepard Fairey molinója a Szent Márk téren

1020130602-27858-mrj5j5.gallery

108, JR, Daim: három street-artos munkái a 2007-es Biennálén

1120130602-27858-r5pr5g.gallery

Daim munkája a 2007-es Biennálén

1220130602-27858-8kywd.gallery

Dzine munkája a 2007-es Biennálén

Galeria120130602-27858-wrzgg7.gallery

Street art a velencei képzőművészeti biennálén

1320130602-27858-twonul.gallery

Biennále 2009: Vladimir Klicsko az Accademián

1420130602-27858-41iurp.gallery

Biennále 2009: Belépés az ukrán pavilonba, Palazzo Papadoli

1520130602-27858-1psq76a.gallery

Biennále 2009: A Palazzo Papadoli földszintje

1620130602-27858-11c7qqf.gallery

Biennále 2009: Cesare Rotta eredeti freskói a Palazzo Papadoliban

1720130602-27858-1vz8tq2.gallery

Biennále 2009: Installáció az ukrán pavilonban

1820130602-27858-1gkk6o7.gallery

Biennále 2009: Installáció az ukrán pavilonban

1920130602-27858-1b3zy9i.gallery

Biennále 2009: Az új helyszín

2020130602-27858-1wft3mq.gallery

Biennále 2009: East West Divan

2120130602-27858-1b2g134.gallery

Biennále 2009: East West Divan

Galeria220130602-27858-1jyon5t.gallery

Ukránok és közel-keletiek a Biennálén

2520130602-27858-1y7vxjn.gallery

Biennále 2009 - Žilvinas Kempinas: Tube

2620130602-27858-1i6zkyq.gallery

Biennále 2009 - Žilvinas Kempinas: Tube

2820130602-27858-1fojuor.gallery

Biennále 2009 - Clare Healy és Sean Cordeiro: Life Span

3020130602-27858-1v1tlea.gallery

Biennále 2009 - Ming Wong: Life of Imitation

3120130602-27858-5g8h2v.gallery

Biennále 2009 - Ming Wong: Life of Imitation

3220130602-27858-qrrgrh.gallery

Biennále 2009 - Jamshed Kholikov, közép-ázsiai pavilon

3420130602-27858-1ksmtbk.gallery

Biennále 2009 - Anzor Salidjanov: Danaé, tisztelet Rembrandtnak

Galeria320130602-27858-11xzr2p.gallery

Litvánia és Ázsia a 2009-es velencei biennálén

Coltemmpo120130602-27858-144l616.gallery

Biennále 2009 - Forgács Péter: Col Tempo

Coltempo220130602-27858-1f6t8na.gallery

Biennále 2009 - Forgács Péter: Col Tempo

Coltempo320130602-27858-k2t48l.gallery

Biennále 2009 - Forgács Péter: Col Tempo

Vlagyimir Klicsko és Shepard Fairey is ott volt 2009 képzőművészeti eseményén Velencében. Fényképes beszámolónk.

A Giardini és az Arsenal területén található, valamint a lagúna szerte elszórt nemzeti pavilonokkal és egyéb kiállítási helyszínekkel együtt 126 tárlattal várja Velence a képzőművészet kedvelőit november 22-ig, az 53. nemzetközi művészeti biennále keretében. De nemcsak a kortárs művészeti alkotásokban gyönyörködhetnek a biennáléra látogatók, hanem azokban a kiállítási terekben (palotákban, kertekben és templomokban), melyek lehet, hogy soha nem kerülnek szem elé egy átlagos turistaút során.

Velence, mint a világ egyik legdrágább turistaközpontja most mégis közadakozásra szorul, hogy méltón restauráltathassa építészeti kincseit, melyek közül sokat most ponyvák takarnak el. Az SMS Venice szervezésében érkezett a városba Shepard Fairey (Obey the Giant) is, aki a helyszínen készített munkái eladásával támogatja az alapítványt. Pszeudo-militarista kompozícióival falragaszok és molinó formájában találkozhatunk a város különböző pontjain. Fairey jelenlétével tovább színesíti a biennálé palettáját, bár nem ő az első utcaművész aki szerepel a rangos rendezvényen. 2007-ben Walls címen volt látható egy-egy homlokzat az Arsenal területén a francia Jr, a német Daim és az olasz 108 munkájaként. Szintén két évvel ezelőtt vendégeskedett az amerikai Dzine az ukrán pavilonban, ahol sajnos nem a zene ihlette színpompás muráljait, hanem amolyan “pimp my” triciklit és motorcsónakot mutatott be a tárlaton.

Hivalkodásból az ukránok idén sem adták alább, pláne, hogy a kiállítást ismét a második leggazdagabb ukrán, Viktor Pincsuk acélmágnás is finanszírozta, aki a PinchukArt Centre tulajdonosa is egyben. Már az Accademiat beborító óriási plakátokon hirdetik a meghívott két japán és egy ukrán művész kiállítását, amelyet a molinó szerint a nehézsúlyú boxvilágbajnok Vladimir Klicsko kurált. Valójában Peter Dorosenko a Steppes of Dreamers igazi kurátora, a Klicsko-plakát pedig a része a kiállításnak, amely egy bizarr álomvilágot idéz. A 16. századi Palazzo Papadoli földszintjét homokkal szórták le, amely a szálló szárazjéggel együtt nagyon hangulatkeltő, de hogy Cesare Rotta és Tiepolo freskóinak nem tesz jót, az is biztos. A piano nobile teljes sötétségbe borult, és csak néha villan fel a klasszikus velencei csillárokba csavar színes égők fénye, hogy a látogató tovább tudjon botorkálni eme kortárs művészeti bátorságpróbán.

Idén először vált kiállítási helyszínné a Scuola nouva di Santa Maria della Misericordia az egykori céhes iskola 16. századi épülete, amelyet még Jacopo Sansovino tervezett. Az épület emeletén afganisztáni, iráni és pakisztáni műveket mutat be az East-West Divan elnevezésű tárlat, amelynek címét Goethe összegyűjtött verseskötetéből kölcsönözték, és amely a nyugati és keleti művészet találkozását, a tradíciók és a jelenkor technológiájának összefonódását aposztrofálja. A hagyományos iszlám dekorációt idéző üveginstallációk mellett pop artos női portrék és kufi betűkből álló neon csillár képviselik az arab művészet progresszív vonalát. A földszinten az olasz D Tao alumínium lapokból épített, grandiózus Khann-L’acqua művével reprodukálja a víznek, mint alapelemnek a szimbolikáját, annak kapcsolatát az emlékezettel, térrel és idővel. A behorpadó lapokon való séta után áthaladhatunk a litván Žilvinas Kempinas Tube elnevezésű munkáján: a videokazettákból kiszedett mágneses szalagokból épített tér az úszó város rezonanciáját idézi. Egyidejű fizikai és optikai élményben van része a csövön keresztül haladó látogatónak, miközben olyan érzése van, hogy egyszerre van kint és bent.

Akár még együttműködést is feltételezhetünk a litván művész, valamint az ausztrál Clare Healy és Sean Cordeiro munkája között. Utóbbi egy 195 774 darabos használt videokazettákból épített tömb, a Life Span, amellyel a művészek az időt fizikai valóságában jelenítik meg. Körülbelül ennyi kazettára lehetne rögzíteni egy emberi élet eseményeit, ha 60 éves átlaggal számolunk.

A biennálé díjazottjai közül külön elismerésben részesült az “Expanding Worlds” kategóriában Szingapúr pavilonja. Itt az „Oroszlán város” egykor virágzó filmiparát felidézve, Ming Wong videómunkáiban a rasszista és szexuális sztereotípiákból adódó szégyenérzésre és kirekesztettségre fókuszált.

Forgács Péternek a magyar pavilonban látható Col Tempo projektje is hasonló gondolatmenetre épült. Munkájában egy a második világháború alatt készült antropológiai archívumot dolgoz fel, azt a tényt alátámasztva, hogy a látás, konkrétan az emberi arc vizsgálata minden esetben identitásképző cselekvés. Az elegánsan megépített installációkról arcok tucatjai néznek vissza a látogatóra fiziognómiai önvizsgálatra sarkalva, valamint elgondolkodtatva az előítéletek és sztereotípiák gyakori használatára való hajlamunkról.

Ha eme tömény kulturális világkörút alapján (amelynek csak töredékét idéztem fel) kellene személy szerint díjat osztanom, akkor azt a legjobb „szuvenírpakk” összeállításáért ítélném oda, még pedig Közép-Ázsia pavilonnak. Kazahsztán, Kirgizisztán, Tádzsikisztán és Üzbegisztán PR szakemberei remek ízléssel állították össze a katalógust, a kiegészítő mappát, és ami a legfontosabb, a mindezt befoglaló táskát, amely nem a szokásos vászonanyagból készült. Finoman ívelt formáját az erős szúnyoghálószerű anyaga tölti ki, tökéletes vállpánt hosszúsággal, és mivel átlátszó az egész, az ember lánya hamar megtalálja benne azt, amit keres. De hogy a munkákról is szó essék, keserédes látványt nyújt Jamshed Kholikov fotósorozata a volt Szovjetunió területén épült buszmegállókról, amelyek a múlt modernista, konstruktivista, de legfőképp ideológiai manifesztációi. Anzor Salidjanov klasszikus festmények, mint Leonardo Utolsó vacsorájának és Rembrandt Danaéjának fotóverzióját készítette el.

A Velencei Biennálé remek alkalom a várossal és a kortárs művészettel való ismerkedésre, amelynek emlékei épphogy feledtetni tudják a tényt, hogy az Obey mintás vászontáska még mindig hiányzik a gyűjteményemből.

velence, képzőművészet, velencei biennálé, zsigo bianka, shepard fairey, velencei biennale, zsigó bianka, velencei biennále, képzőművészeti biennále, biennále 2009, daim, dzine, jacopo sansovino, d tao, zilvinas kempinas, ming wong, jamshed kolikov Icon_print

Zajlik az 53. Velencei Képzőművészeti Biennále cikkép

Vlagyimir Klicsko 78

vlagyimir klicsko velencében hirlevel

Biennále 2009: Shepard Fairey molinója a Ca’Corner della Reginán

Biennále 2009: Shepard Fairey-fal az Accademia mellett

Biennále 2009: Shepard Fairey-fal az Accademia mellett

Biennále 2009: Shepard Fairey-fal az Accademia mellett

Biennále 2009: Shepard Fairey plakátja a piac mögött

Biennále 2009: Shepard Fairey molinója a Szent Márk téren

108, JR, Daim: három street-artos munkái a 2007-es Biennálén

Daim munkája a 2007-es Biennálén

Dzine munkája a 2007-es Biennálén

Street art a velencei képzőművészeti biennálén

Biennále 2009: Vladimir Klicsko az Accademián

Biennále 2009: Belépés az ukrán pavilonba, Palazzo Papadoli

Biennále 2009: A Palazzo Papadoli földszintje

Biennále 2009: Cesare Rotta eredeti freskói a Palazzo Papadoliban

Biennále 2009: Installáció az ukrán pavilonban

Biennále 2009: Installáció az ukrán pavilonban

Biennále 2009: Az új helyszín

Biennále 2009: East West Divan

Biennále 2009: East West Divan

Ukránok és közel-keletiek a Biennálén

Biennále 2009 - Žilvinas Kempinas: Tube

Biennále 2009 - Žilvinas Kempinas: Tube

Biennále 2009 - Clare Healy és Sean Cordeiro: Life Span

Biennále 2009 - Ming Wong: Life of Imitation

Biennále 2009 - Ming Wong: Life of Imitation

Biennále 2009 - Jamshed Kholikov, közép-ázsiai pavilon

Biennále 2009 - Anzor Salidjanov: Danaé, tisztelet Rembrandtnak

Litvánia és Ázsia a 2009-es velencei biennálén

Biennále 2009 - Forgács Péter: Col Tempo

Biennále 2009 - Forgács Péter: Col Tempo

Biennále 2009 - Forgács Péter: Col Tempo

Hg_pasaret_szponzor_title
Logomain
This is unbelievable!
OK

Hello!   mit szeretnél megosztani olvasóinkkal?

Foglald össze egy mondatban miről van szó. *

A közlésre szánt teljes anyag. *

Kép és egyéb dokumentum is tartozik az anyaghoz?
Add meg a linkjét! (GoogleDrive, Dropbox, FTP, stb.)

Név/Cégnév *

Maradjak
névtelen

Mail *

Telefonszám (csak számok)

HG user név, ha van.

Kérlek, írd be a képen látható 2 szót az alatta lévő mezőbe

Hello!   dolgozz velünk

Név *

Mail *

Telefonszám

Mit szeretnél nálunk csinálni?
Facebook
Twitter
Pinterest
YouTube
RSS

Ombrello Media.
Alkotás utca 53
MOM Park "C", 1123
Budapest, Hungary 

M: +36 30 297 2317