Logomain

Az ötvenes éveket idézi a magyar Coca Cola-palack

By Markó Barbara 2009. április 17. 16:13

szerk at hg dot hu

A USE unused tyúklábmintás köntöst adott a női domborulatokat idéző palackra. <br/>

Nincs még egy üdítő, ami olyan szorosan kötődne a divat világához, mint a Coca Cola Light. Karl Lagerfeld, a Chanel tervezője szinte minden fotón diétás kólát szorongat, de Roberto Cavalli zebra és párduc mintás palackjait sem fogjuk egyhamar kiheverni. Az állati csíkokért és pöttyökért lelkesedő tervező darabjain kívül még számtalan egyedi széria gördült le a gyártósorról - például újabban a Szex és New York stylist-ja, Patricia Field rukkolt elő a sorozat karaktereit megtestesítő palackokkal. Manolo Blahnik, a cipők istene természetesen tűsarkú-mintát álmodott a limitált szériás kólás üvegekre, Sonia Rykiel lánya, Nathalie pedig az év elején jelentkezett kontrasztos, keresztbe csíkos palackjaival.

Cola_use_cikkep20130601-27858-s2zai6.gallery

A kólásüveg tipikus fétistárgy, nem ott ér véget, ahol az üdítő kezdődik - női domborulatokat idéző lágy formája kult-ikonná tette - ezért is számít nagy megtiszteltetésnek, ha valakit felkérnek rá, hogy tervezzen új ruhát több ezer palack számára. Tavaly a Sziget fesztivál keretében SLOW, a fiatal grafikus talált ki új külsőt az kólás üvegeknek, idén pedig a USE unused divattervező csapat egy szélesebb körű kampány részeként.

A USE unused tervezői igyekeztek “ruhás” szemmel közelíteni a feladathoz – tehát nem meglepő, hogy a végeredmény a gyönyörű ezüst tyúklábminta. Godena-Juhász Attila, a csapat egyik tervezője elárulta, hogy azért választották ezt a mintát, mert gyökerei az ötvenes-hatvanas évekig nyúlnak vissza, és ismerve a USE-darabokat, erős a kötődésük ehhez az időszakhoz, gyakran vesznek át elemeket a korszak jellegzetes szabásvonalaiból. Persze, a kólás üvegnek nem lehet külsőt tervezni a palack formájának figyelembe vétele nélkül – a USE azt a játékot találta izgalmasnak, ahogy az organikus, ívelt felületet megtöri a szigorú geometrikus minta.

De itt nem ér véget a történet, a Coca Cola Magyarország többrétű együttműködésre kérte fel a divattervezőcsapatot. Különleges kollekció készül ugyanis, a hello you pólósorozat kapcsán a tervezők úgy döntöttek, hogy a munka nagy részét a közönségre bízzák. A honlapra felkerült egy program, amelynek segítségével bárki kitalálhatja a saját pólóját, majd a tervet lementve beküldheti szavazásra. Végül kiválogatják a legjobb darabokat, és a szerencsések a USE csapatával együtt végezhetik el az utolsó simításokat a pólójuk formáján, hogy majd a közös munka eredményeképp összeállhasson a hello you collection. A tervezőprogram meglehetősen nagy variálhatóságot enged, de az alapformák közt természetesen ismerős USE-vonalak is felbukkannak. Alapvetően ötféle hangulat mentén lehet elkezdeni a pólók kialakítását, majd a fazonok, színek, zsebek, ujjak kiválasztása után szerkeszthető mintákat is tehetünk a készülő darabokra.

design, divat, formatervezés, magyar design, use unused, coca-cola, coca-cola light Icon_print

Hg_pasaret_szponzor_title
This is unbelievable!
OK

Hello!   mit szeretnél megosztani olvasóinkkal?

Foglald össze egy mondatban miről van szó. *

A közlésre szánt teljes anyag. *

Kép és egyéb dokumentum is tartozik az anyaghoz?
Add meg a linkjét! (GoogleDrive, Dropbox, FTP, stb.)

Név/Cégnév *

Maradjak
névtelen

Mail *

Telefonszám (csak számok)

HG user név, ha van.

Kérlek, írd be a képen látható 2 szót az alatta lévő mezőbe

Hello!   dolgozz velünk

Név *

Mail *

Telefonszám

Mit szeretnél nálunk csinálni?
Facebook
Twitter
Pinterest
YouTube
RSS

Ombrello Media.
Alkotás utca 53
MOM Park "C", 1123
Budapest, Hungary 

M: +36 30 297 2317