Logomain

Megszépítheti a belvárosokat a világ első felsővezeték nélküli villamosa

By Kovács Dániel 2009. április 16. 14:33

szerk at hg dot hu

Catenary-free_operation_-_energy_flow20130601-27858-1dpjl4o.gallery

A Bombardier felsővezeték nélkül működő villamosának áramrendszere

Mitrac_energy_saver20130601-27858-ry14pn.gallery

A felsővezeték nélküli villamos energiatakarékos rendszere, a Mitrac

Pick-up_coils20130601-27858-17g6lo3.gallery

A felsővezeték nélküli villamos áramellátása a padlóba épített tekercseken át zajlik

Underground_cables20130601-27858-1qeiu29.gallery

Földalatti kábeleken zajlik az áramellátás

Galeria20130601-27858-1ldt66e.gallery

A Bombardier felsővezeték nélkül működő villamosa

Elbúcsúzhatunk a környezetbarát tömegközlekedés legnagyobb hátrányától: a történelmi belvárosokat elcsúfító villamos felsővezetékektől. A neves gyártó, a Bombardier által kifejlesztett indukciós technológia, a Primove láthatatlan áramellátást és az időjárási körülményektől független működést tesz lehetővé – mindezt biztonságos módon. A világ első érintkezésmentes és felső vezetékek nélkül működő villamosánál, hála az elektromos hajtásnak, alacsonyabb a zajszint és nincs károsanyag-kibocsátás. <br/>

Elbúcsúzhatunk a környezetbarát tömegközlekedés legnagyobb hátrányától: a történelmi belvárosokat elcsúfító villamos felsővezetékektől. A neves gyártó, a Bombardier által kifejlesztett indukciós technológia, a Primove láthatatlan áramellátást és az időjárási körülményektől független működést tesz lehetővé – mindezt biztonságos módon. A világ első érintkezésmentes és felső vezetékek nélkül működő villamosánál, hála az elektromos hajtásnak, alacsonyabb a zajszint és nincs károsanyag-kibocsátás.

A Magyarországon is jelenlévő kanadai Bombardier Transportation által fejlesztett, rendkívül biztonságos Primove rendszer alkalmazása komoly előnyökkel jár az üzemeltetők számára, mivel csökkenti az alkatrészek kopását, ezáltal csökkennek a jármű élettartama során felmerülő költségek is. A Primove rendszernek köszönhetően egyszerű üzembe helyezés mellett ugyancsak jelentős mértékben csökkenthetőek az alagutas szakaszok megépítéséhez kapcsolódó infrastrukturális költségek is. A rendszernek nincs szüksége harmadik sínre vagy magas tetőkialakításra, így kisebb keresztmetszetű alagút is elegendő. Az integrált Mitrac energiatakarékos technológia az energia visszatáplálásával jelentős üzemeltetési költségcsökkentést eredményez.

A Primove technológia az egyik legkiemelkedőbb eleme a Bombardier ECO4 elnevezésű, innovatív technológiákat tartalmazó portfóliójának, melyet tavaly mutatott be a vasútiparban piacvezető globális cég. Az új portfólióval a Bombardier energiatakarékos és költséghatékony megoldást kínál tíz használatra kész ECO4 termék révén, melyek az energia, a hatékonyság, a gazdaságosság és az ökológia négyes jelszavára épülnek.

A Primove rendszer innovatív jellege az indukciós erőátvitel elvére épül – ezt a technológiát alkalmazzák a „tisztaszobákban” a számítógépes chipek gyártásánál és az autóiparban. A Bombardier PRIMOVE technológiájának bevezetésével az indukciós erőátviteli eljárás most végre eljut a vasúti járművekhez is.

A Primove technológiánál az áramellátó alkatrészeket a jármű, illetve a sínek alá „rejtik el”. Az elsődleges és a másodlagos elektromos áramkörök egymástól elkülönítettek – ezt az elvet alkalmazzák a transzformátoroknál is. A mágneses mezőt létrehozó elsődleges áramkört az infrastruktúrába építik be. A járműben található másodlagos áramkör ezt az energiamezőt alakítja át elektromos árammá a villamos működtetéséhez. Az elsődleges áramkör kábelei könnyen beépíthetők a sínek közé. A jármű alján felvevőtekercsek kaptak helyet, melyeket vezeték köt össze a villamos meghajtó-rendszerével. Ezen túlmenően, a talajban elhelyezett csatlakozóelemek a biztonságos működésről is gondoskodnak, mivel csak akkor töltődnek teljesen fel árammal, ha a jármű teljes egészében lefedi őket. Ezért a rendszer például gyalogos zónákba is beépíthető.

A Primove rendszer további előnye, hogy megtalálható benne a villamos tetejére szerelt Mitrac energiatakarékos rendszer is. A rendszer innovatív kondenzátorai tárolják a fékezéskor keletkező energiát, majd gyorsítás vagy működés közben újrahasznosítják azt. A könnyű vasúti járműveknél alkalmazott rendszer (a Mannheimben zajló, 2003 óta tartó tesztelések során) bizonyította, hogy használatával akár 30 százalékos energia-megtakarítás érhető el, így csökken a károsanyag-kibocsátás, valamint költségcsökkentést is eredményez. A technológia teljesítménynövelőként is használható, mivel gyorsítás során extra energiát ad a járműnek. A rendszer alapja a kétrétegű kondenzátor technológia (más néven az „ultrakondenzátorok”), azaz egy intelligens tárolóeszköz, mely a fékezés során keletkező elektromos energiával töltődik fel.

Forrás: sajtóközlemény

design, közlekedés, formatervezés, tömegközlekedés, bombardier, villamos Icon_print

A Bombardier felsővezeték nélkül működő villamosának áramrendszere

A felsővezeték nélküli villamos energiatakarékos rendszere, a Mitrac

A felsővezeték nélküli villamos áramellátása a padlóba épített tekercseken át zajlik

Földalatti kábeleken zajlik az áramellátás

A Bombardier felsővezeték nélkül működő villamosa

Hg_pasaret_szponzor_title
Logomain
This is unbelievable!
OK

Hello!   mit szeretnél megosztani olvasóinkkal?

Foglald össze egy mondatban miről van szó. *

A közlésre szánt teljes anyag. *

Kép és egyéb dokumentum is tartozik az anyaghoz?
Add meg a linkjét! (GoogleDrive, Dropbox, FTP, stb.)

Név/Cégnév *

Maradjak
névtelen

Mail *

Telefonszám (csak számok)

HG user név, ha van.

Kérlek, írd be a képen látható 2 szót az alatta lévő mezőbe

Hello!   dolgozz velünk

Név *

Mail *

Telefonszám

Mit szeretnél nálunk csinálni?
Facebook
Twitter
Pinterest
YouTube
RSS

Ombrello Media.
Alkotás utca 53
MOM Park "C", 1123
Budapest, Hungary 

M: +36 30 297 2317