Logomain

Titokzatos kék autó

By Markó Barbara 2009. március 13. 18:55

szerk at hg dot hu

Ycc_visual_arts_7820130601-27858-w46isa.gallery

Chevrolet

Koalalump1kicsi_m20130601-27858-152a0zv.gallery

Fashion

Koalalump2kicsi_m20130601-27858-r8kppb.gallery

Fashion

Ycc_visual_arts_m20130601-27858-foquu2.gallery

Visual Arts

Ycc_drive_in_01_m20130601-27858-13mo0u5.gallery

YCC Drive in

Workshow_-_03_m20130601-27858-w6mtjz.gallery

Mérő László és Fónagy Dóra

Workshow_-_04_m20130601-27858-guhsl4.gallery

Workshow

Koalalump2kicsi_39920130601-27858-akrt7o.gallery

Fashion

A Chevrolet Magyarországon is meghirdette fiatal művészeket, tervezőket támogató programját.

A Chevrolet idén először hirdette meg Magyarországon is a fiatal, tehetséges művészeket, tervezőket támogató programját, a Young?Creative?Chevrolet! elnevezésű európai szintű pályázatát. Hogy minél intenzívebben bevonhassák a magyar hallgatókat, és szereplésük a lehető legsikeresebb legyen, a cég képviselői felkérték a hazai design fontos alakjának számító Fónagy Dórát és csapatát a defo-t, hogy vonjanak a megszokottnál jóval tágabb értelmezési kört a nemzetközi pályázat köré.

A design focus, azaz defo legfőbb törekvése, hogy minél szélesebb együttműködést teremtsen, különféle nézőpontok, szakmák közt, hogy hatékony együttgondolkodás jöjjön létre a minőségi végeredmény megszületéséért. Ettől a Chevrolet-projekt esetében sem akart eltérni, ezért a párbeszéd elindításának érdekében szervezte a pályázatra nevezett hallgatók számára a Kékautókék című ötnapos workshow-t.

A kék autó talán a Chevorolet logójára utal, a workshow elnevezés pedig egy előadásokkal fűszerezett workshop-ot takar - amelynek a célja lényegében annyi volt, hogy a résztvevők köré egy olyan kreatív burkot vonjon, amelynek ihlető talaján a lehető legjobb ötletek születnek majd. Végigpörgetve az ötnapos programot, minden elismerésünk a szervezőké, hiszen a hazai design szakma legjobbjai osztották meg tapasztalataikat a hallgatókkal - olyan sikeres divattervezők tartottak előadást, mint a USE és a Je suis belle. Kukorelli Péter és Magyari Gábor beszéltek a hazai design előtt álló lehetőségekről, illetve Mérő László matematikus is tiszteletét tette a workshopon. A legnagyobb kuriózumnak azonban kétségkívül Dávidházy Panni előadása számított, amelyen ismertette Li Edelkoort legfrissebb, 2010-re vonatkozó trendelőrejelzését. Kár, hogy a bemutatott pályázati anyagokat végigfutva nem igazán találkoztunk olyan darabokkal, ami szem előtt tartotta volna a felvázolt tendencia-irányokat - sajnos nem volt nehéz áttekinteni az elkészült terveket, ugyanis nem született jelentős számú pályamunka.

A bemelegítő workshow előtt úgy tűnt, körülbelül száz nevező verseng majd a pályázat három kategóriájában (video/visual arts/fashion) az első helyezésekért, amelynek megszerzése továbblépést jelent az európai szintű megmérettetésre. A magyarországi forduló eredményhirdetésén azonban csupán 34, meglehetősen egyenetlen színvonalú munka várt minket, amely azt mutatta, a hallgatók valamiért nem voltak eléggé motiváltak. Video kategóriában például mindössze öt pályamunka közül kellett a legjobb hármat kiválasztani, ami elég kínos helyzetbe hozta a zsűrit, sokáig gondolkodtak, hogy kiadják-e egyáltalán a díjat. Végül a Kovács László, Molnár András, Szalay Réka, Varga Emil alkotta csapat hosszú montázsára esett a választás, bár a második helyezett Visnyovszky János néhány másodperces szpotja láthatóan jobban megfogta a közönséget - igaz, nem szerepelt benne egyetlen autó sem. A három kategória közül a fashion tűnt a legsikeresebbnek, itt találkoztunk a legjobb minőségű pályamunkákkal - bár egy csipetnyivel több merészséget vártunk volna a hallgatóktól. Ez alól talán csak az első helyezett, Hajdú Anett, Hofstädter Szandra, Kovács Adél alkotta csapat jelentett kivételt - akik többek közt egy olyan esőkabát ötletét vázolták fel, melyet a cabrio mozgatható teteje ihletett. A másik anyag, amely mutatott némi trendérzékenységet, a visual arts kategória első helyezett csapatának terve. A Nyugat-magyarországi Egyetem három hallgatója, Fignár Réka, Nagy Veronika, Nyíri Barbara jó értelemben véve bájos módon értelmezte a kategória feladatkiírását, mely szerint új külsőt kellett tervezni egy típusautó számára. Az apró papírdarabkákkal modellezett, színes lemezekkel variálható mintázat egyszerre volt szertelenül "pop", közben mégis kapcsolódott az egyik legaktuálisabb trendhez, a kézműves technikák felelevenítéséhez. Tehát születtek olyan munkák, amelyekkel kapcsolatban reméljük, jól fognak szerepelni az európai szintű versenyen - a magyarországi rendezvénysorozat pedig feltehetően évről évre magasabb színvonalat fog képviselni, megtalálja az egyensúlyt, hogy a nagyszabású reprezentációs körök mellett a pályázók motivációjára is elegendő figyelem jusson.

design, je suis belle, fónagy dóra, chevrolet, defo, workshow, use Icon_print

Hg_pasaret_szponzor_title
Logomain
This is unbelievable!
OK

Hello!   mit szeretnél megosztani olvasóinkkal?

Foglald össze egy mondatban miről van szó. *

A közlésre szánt teljes anyag. *

Kép és egyéb dokumentum is tartozik az anyaghoz?
Add meg a linkjét! (GoogleDrive, Dropbox, FTP, stb.)

Név/Cégnév *

Maradjak
névtelen

Mail *

Telefonszám (csak számok)

HG user név, ha van.

Kérlek, írd be a képen látható 2 szót az alatta lévő mezőbe

Hello!   dolgozz velünk

Név *

Mail *

Telefonszám

Mit szeretnél nálunk csinálni?
Facebook
Twitter
Pinterest
YouTube
RSS

Ombrello Media.
Alkotás utca 53
MOM Park "C", 1123
Budapest, Hungary 

M: +36 30 297 2317