Logomain

Megújult az Air France arculata

By Rénes Judit 2009. február 12. 16:46

szerk at hg dot hu

Az új logó a hagyományőrzésre és a nemzetköziségre is utal.

Már a légitársaság honlapján is látható a Brand Image - Desgrippes & Laga cég által újratervezett logo, amely a szándék szerint letisztultabb és kifinomultabb arculatot kölcsönöz az Air France-nak. Az új tipográfiai elemek egyidejűleg jelenítik meg a hagyományőrzés és a nemzetköziség értékeit.

Oldandnewlogos20130601-27858-4gb9wj.gallery

A Designweek internetes szaklap értesülései szerint a Brand Image - Desgrippes & Laga már 1999 óta működik együtt a francia nemzeti légitársasággal a vállalati arculati elemek, köztük a várók és a nyomtatott anyagok fejlesztésében. Az Air France-márka korszerűsítésének folyamatában most a logo került sorra, amelynek keretében vékonyabbra és elegánsabbra cserélték a betűtípust, illetve összevonták az Air France szóelemeket. 

A nemzeti színeket egy dinamikus hatású vörös jellel helyettesítették, a trikolórt pedig megújult designnal festik fel a flotta gépeinek farokrészére. Az arculatfinomításnak az a célja, hogy a kortárs tipográfia eszközeivel fejezze ki a légitársaság egyszerre hagyományőrző és nemzetközi karakterét.

A cégek lényegét legtömörebben és legérzékletesebben megragadó logók évszázados múltra tekintenek vissza, és gyakran a legnagyobb képzőművészek tervezik őket. Jó példa erre a londoni metró idén jubiláló emblematikus piros karikája, amely frissnek és időtlennek hat. Az informatika globális nagyágyúi viszont saját fantáziájuk, profi ismerőseik és egyszerű eszközök segítségével alkották meg ma már világhírű emblémáikat. Míg korábban a korral és a kihívásokkal lépést tartó imázs dominált, most a recesszió miatt több szektorban – elsősorban a bankoknál – a tradíció és az erős háttér hangsúlyozása kerülhet előtérbe. 

A vezető légitársaságok arculatának kettős követelményrendszernek, a megbízhatóság és az egyedi innováció kritériumainak kell megfelelnie. A fedélzet és az utasvárók korszerűsítését ma többnyire sztárdesignerekre bízzák: az ausztrál Qantas mai karakterét Marc Newson vizionárius kreativitása határozza meg, a British Airways szintén megújulásra készül, a Virgin Galactic privát űrlégitársaság profilját pedig kifejezetten látványos és markáns képi világgal fogalmazták meg.

design, grafika, közlekedés, arculat, logó, tipográfia, franciaország, embléma, légitársaság, imázs, air france, brand image - desgrippes & laga Icon_print

Hg_pasaret_szponzor_title
This is unbelievable!
OK

Hello!   mit szeretnél megosztani olvasóinkkal?

Foglald össze egy mondatban miről van szó. *

A közlésre szánt teljes anyag. *

Kép és egyéb dokumentum is tartozik az anyaghoz?
Add meg a linkjét! (GoogleDrive, Dropbox, FTP, stb.)

Név/Cégnév *

Maradjak
névtelen

Mail *

Telefonszám (csak számok)

HG user név, ha van.

Kérlek, írd be a képen látható 2 szót az alatta lévő mezőbe

Hello!   dolgozz velünk

Név *

Mail *

Telefonszám

Mit szeretnél nálunk csinálni?
Facebook
Twitter
Pinterest
YouTube
RSS

Ombrello Media.
Alkotás utca 53
MOM Park "C", 1123
Budapest, Hungary 

M: +36 30 297 2317