Logomain

Jön az első napenergia hajtotta turista-tengeralattjáró

By Rénes Judit 2008. november 30. 20:41

szerk at hg dot hu

Nincs messze az idő, amikor oxigénpalack nélkül csodálhatjuk a tengermély élővilágát. A svájci BKW cég ugyanis kifejlesztette a világ első napenergia hajtotta tengeralattjáróját, amely kifejezetten turisztikai célokat szolgál majd. Az Aranyhal projekt keretében először a Thun-tavon merülhetnek alá az érdeklődők, de Dubai és Sanghaj is tervezi az attrakció bevetését.

Nincs messze az idő, amikor oxigénpalack nélkül csodálhatjuk a tenger élővilágát. A svájci BKW cég ugyanis kifejlesztette a világ első napenergia hajtotta tengeralattjáróját, amely kifejezetten turisztikai célokat szolgál majd. Az Aranyhal projekt keretében először a Thun-tavon merülhetnek alá az érdeklődők, de Dubai és Sanghaj is tervezi az attrakció bevetését.

Solarsubmarine_x20130601-27858-547l2d.gallery

Szoláris hajó, jacht, sőt motorcsónak is létezik már, de mostantól Nemo kapitány nyomába is szegődhetünk a napenergia hasznosításával. A BKW svájci vállalat jóvoltából elkészült a turista-tengeralattjáró modellje, amelynek prototípusát hamarosan legyárthatják. Mivel a konstrukció a víz alatt működik, a napenergiát az indulási és érkezési kikötőben felállított töltőállomás gyűjti össze, majd továbbítja azt a tengeralattjárónak. A speciális építmény egy sátorszerű központi elemből áll, amelyet öt darab, összesen 300 négyzetméternyi napkollektorral felszerelt műhold vesz körül. Az általuk termelt áram elegendő a tengeralattjáró biztonságos működtetésére, a fölösleget pedig a tóparti létesítmények hasznosítják. 

A „napsziget” helyzetét GPS-rendszerrel optimalizálják, míg a tengeralattjáróhoz ugyancsak napenergia hajtotta jármű szállítja az utasokat. A tengeralattjáró kétfős személyzet mellett 20-30 embert szállít, maximum 300 méter mélységig merül, és ki is tud kötni a tófenéken. A kilátást 60-70 centiméteres átmérőjű panorámaablakok teszik lehetővé. A konstrukcióról idén júniusban készült el a megvalósíthatósági tanulmány, és a gyártáshoz most keresik a tőkeerős befektetőket. Érdeklődőkben nincsen hiány: a dubai Burj Al Arab Hotel szívesen bővítené amúgy is extra szolgáltatásait, és Sanghaj is nyitott a dolog iránt. A BKW műszaki referenciái eleve meggyőzőek, mivel a vállalat létesítette 1992-ben az első igazán nagyteljesítményű európai naperőművet, majd 2001-ben kifejlesztette a világ legnagyobb szoláris hajóját is.

design, közlekedés, energetika, napenergia, Svájc, környezetvédelem, bkw, project goldfish, aranyhal projekt, szoláris, tengeralattjáró, turizmus Icon_print

Aranyhal-projekt, avagy a napenergia hajtotta svájci turista-tengeralattjáró

Hg_pasaret_szponzor_title
This is unbelievable!
OK

Hello!   mit szeretnél megosztani olvasóinkkal?

Foglald össze egy mondatban miről van szó. *

A közlésre szánt teljes anyag. *

Kép és egyéb dokumentum is tartozik az anyaghoz?
Add meg a linkjét! (GoogleDrive, Dropbox, FTP, stb.)

Név/Cégnév *

Maradjak
névtelen

Mail *

Telefonszám (csak számok)

HG user név, ha van.

Kérlek, írd be a képen látható 2 szót az alatta lévő mezőbe

Hello!   dolgozz velünk

Név *

Mail *

Telefonszám

Mit szeretnél nálunk csinálni?
Facebook
Twitter
Pinterest
YouTube
RSS

Ombrello Media.
Alkotás utca 53
MOM Park "C", 1123
Budapest, Hungary 

M: +36 30 297 2317