Logomain

Egészséges erotika

By Zanin Éva 2008. augusztus 11. 09:31

szerk at hg dot hu

94b8f9b3dd87_39820130601-31141-1xkdxt.gallery

94b8f9b3dd87_398.jpg

Egeszseges_erotika20130601-31141-441car.gallery

egeszseged erotika magazin

26566_fotogaleria_n20130601-31141-1i5kkae.gallery

26566_fotogaleria_n.gif

26567_fotogaleria_n20130601-31141-g2zpjd.gallery

26567_fotogaleria_n.gif

26568_fotogaleria_n20130601-31141-hdcojx.gallery

26568_fotogaleria_n.gif

26569_fotogaleria_n20130601-31141-5u8pl.gallery

26569_fotogaleria_n.gif

26570_fotogaleria_n20130601-31141-cmswqd.gallery

26570_fotogaleria_n.gif

26571_fotogaleria_n20130601-31141-yteoc1.gallery

26571_fotogaleria_n.gif

26572_fotogaleria_n20130601-31141-fp5qsf.gallery

26572_fotogaleria_n.gif

26573_fotogaleria_n20130601-31141-1hd3j36.gallery

26573_fotogaleria_n.gif

26574_fotogaleria_n20130601-31141-u0m8pw.gallery

26574_fotogaleria_n.gif

26575_fotogaleria_n20130601-31141-1r8qvps.gallery

26575_fotogaleria_n.gif

26576_fotogaleria_n20130601-31141-aiwtnu.gallery

26576_fotogaleria_n.gif

26577_fotogaleria_n20130601-31141-1had6xt.gallery

26577_fotogaleria_n.gif

26578_fotogaleria_n20130601-31141-1ij7g3.gallery

26578_fotogaleria_n.gif

26580_fotogaleria_n20130601-31141-1mg82qf.gallery

26580_fotogaleria_n.gif

26581_fotogaleria_n20130601-31141-qeqf6z.gallery

26581_fotogaleria_n.gif

26582_fotogaleria_n20130601-31141-i6gf4i.gallery

26582_fotogaleria_n.gif

26583_fotogaleria_n20130601-31141-1fp995l.gallery

26583_fotogaleria_n.gif

26584_fotogaleria_n20130601-31141-1la4ee3.gallery

26584_fotogaleria_n.gif

Tom Ford provokatív 2008-as tavasz-nyári reklámkampányát a harcsabajszos Terry Richardson követte el.

Két elvetemült amerikai divatszakmunkás pajzán együttműködése rázta fel a divatsajtót pár hónapja, amiből a képértők még a mai napig sem ocsúdtak fel. Tom Ford provokatívra sikeredett 2008-as tavasz-nyári reklámkampányát a harcsabajszos Terry Richardson követte el.

Terry Richardson, a divatfotózás vitán felüli, huncut kujonja, akinek kedvenc pillanatképei szex után születnek. Az automata fotógépek keresetlenségét használó ’snapshot’ képei egy új stílust honosítottak meg a divatfotózásban. A konvencionálisan mesterkélt, mozdulatlan, átesztétizált és ragyogóra fetisizált képi allegóriák helyébe a természetes, emberi pillanatok lazasága lépett, felszakítva a legtöbb gátat, ami az oldott baráti körben történő fotózás és az úgynevezett profi fotó között van/volt/lett volna.

A New York-i születésű, de Hollywood-ban felcseperedő Richardson képi fantáziája vagy éppen fantáziátlan képisége (ahogy tetszik) igyekszik lepárolni a manírt és a pózt arról a műfajról, amiről előtte azt hittük: lehetetlen. Képeinek ereje könnyedségükből, és lényegtelenségükből fakad. Egyszerű pillanatok, beállítás nélküli fényszögek, természetes testek és mindent átható, oldott szexualitás lengi be őket. Richardson szerint az ember szex után a legőszintébb és a legsebezhetőbb, ekkor mutatja meg igazi arcát, így őt egyedül ez az arc (és test) érdekli. És hogy mi köze ennek az egésznek a divatfotózáshoz?

A divat képi reprezentációja mindig is a szexualitás határait súrolta. A szépség vágykeltő fétisének dominái, a tökéletesség szobraiként pózoló modellek kompozíciói a szexualitás működéséhez hasonló csábító hatást gyakorolnak. A csábítás iránya és működése a két esetben szoros megfeleléseket mutat. Terry Richardson póz és máz nélküli home pornója pedig, nem tesz mást, mint szentesíti ezt a rég óta ismert kapcsolatot.

Ami a 2008-as tavasz-nyári Tom Ford kampányban érdekes az, hogy Richardson a téma kedvéért visszatér a manírhoz és a pózhoz. A képeken nagyrészt kimerevített élőképeket használ, megfosztva őket a mozgás adta közvetlenségtől. A pontosan beállított fényszöget, a megrendezett szituációk, és a borotvaélesre stylingolt öltözékek melletti ordító meztelenség nagyon érdekes feszültséget kelt, de korántsem a pajzán csábítás szintjén.

A pázsiton vagy a padon, közönség előtt vagy társaságban szexelő meztelen modellek látványa pornográf és csábító kellene, hogy legyen, de valamiért egyáltalán nem az. A képek nagy részén az állig felöltözött, és a tökéletesen meztelen modellek összhatásának szintén feszültségkeltőnek kellene lennie, de mégsem az. A kompozíciók mindössze szokatlan képi elemekkel formált, „érdekes” látványt nyújtanak, megvalósítva ezzel a legnagyobb forradalmat: az érzékek nélküli képi pornográfiát.

Tom Ford kampányában az erotizáltság, a meztelenség, a nyílt szexualitás képei nem képesek vágykeltő jelekként működni, hiszen az ehhez szükséges szenvedélynek nincsenek birtokában, azaz: a szimulációból éppen a szimulákrumot vonják ki. Ezen a ponton pedig, ha úgy tetszik, Ford és Richardson együttműködése éppen Baudrillard-nak szól be, aki a Szimulákrum elsőbbségé-ben éppen arról beszél, hogy a tiszta szimulációt nem lehet megjeleníteni, hiszen világunkban már minden csak a szimulákrum szimulákrumaként jelenik meg.

Amennyiben viszont a divatfotó eredendően a pornográfia csábító és vágykeltő gesztusaival dolgozik azzal a céllal, hogy a befogadást egyenes úton a vágy beteljesítése (a vásárlás vagy azonosulás) kövesse, annyiban ez a fotókampány pusztán a vágykeltés eszközeinek felsorolását – és nem használatát – adja.

Ford és Richardson nem először vette célba a hipokrita néző leskelődésre vágyó tekintetét. Tom Ford 2007-ben dobta piacra első férfi parfümjét Tom Ford for Men névvel, melynek kampányát Richardsonra bízta. A parfümös fiola csillogóan fényesre olajozott, buja combok közé került, ironikusan felerősítve a ’for Men’ heteroszexuális jelentését.

A Gucci kilencvenes évekbeli, fényűző felemelkedéséért felelős Fordtól mellesleg sohasem állt távol a divat és a pornográfia harmonikus együttlátása. Később, már az YSL kreatív igazgatójaként, ő alkotta meg a legendás M7 fantázianevű férfi illatot, aminek 2002-es kampányával történelmet írt. Az illatot reklámozó képsorokon láthattunk először, tökéletesen meztelen és maradéktalanul kitárulkozó férfi modellt, finom utalásképpen Saint-Laurent első férfiparfüm reklámjára, amin ő maga pózol.

Tom Ford 2005 óta létező saját márkája, elsősorban a tervező kiváló üzleti érzékének és marketingstratégiáinak köszönhetően gyorsan az egekbe emelkedett. Legújabb franchize együttműködéseinek jóvoltából pedig az elkövetkezendő 10 évben mintegy 100 önállóan működő Tom Ford üzlet nyílik a világ számos nagyvárosában. Kampányainak markáns képi elképzeléseihez pedig minden jel szerint megtalálta a legmegfelelőbb vakuművészt, akivel úgy tűnik, még csak most kezdenek belejönni!

A szerző az Oktatási és Kulturális Minisztérium Kállai Ernő ösztöndíjasa

design, divat, zanin éva, magazin, fotó, reklám, erotika, tom ford, terry richardson Icon_print

94b8f9b3dd87_398.jpg

egeszseged erotika magazin

26566_fotogaleria_n.gif

26567_fotogaleria_n.gif

26568_fotogaleria_n.gif

26569_fotogaleria_n.gif

26570_fotogaleria_n.gif

26571_fotogaleria_n.gif

26572_fotogaleria_n.gif

26573_fotogaleria_n.gif

26574_fotogaleria_n.gif

26575_fotogaleria_n.gif

26576_fotogaleria_n.gif

26577_fotogaleria_n.gif

26578_fotogaleria_n.gif

26580_fotogaleria_n.gif

26581_fotogaleria_n.gif

26582_fotogaleria_n.gif

26583_fotogaleria_n.gif

26584_fotogaleria_n.gif

Hg_pasaret_szponzor_title
Logomain
This is unbelievable!
OK

Hello!   mit szeretnél megosztani olvasóinkkal?

Foglald össze egy mondatban miről van szó. *

A közlésre szánt teljes anyag. *

Kép és egyéb dokumentum is tartozik az anyaghoz?
Add meg a linkjét! (GoogleDrive, Dropbox, FTP, stb.)

Név/Cégnév *

Maradjak
névtelen

Mail *

Telefonszám (csak számok)

HG user név, ha van.

Kérlek, írd be a képen látható 2 szót az alatta lévő mezőbe

Hello!   dolgozz velünk

Név *

Mail *

Telefonszám

Mit szeretnél nálunk csinálni?
Facebook
Twitter
Pinterest
YouTube
RSS

Ombrello Media.
Alkotás utca 53
MOM Park "C", 1123
Budapest, Hungary 

M: +36 30 297 2317