Logomain

Szabadúszó kisokos: mikor érdemes belevágni?

By HG.HU 2016. június 14. 12:47

szerk at hg dot hu

Mi mindent érdemes végiggondolni mielőtt belépsz egy piacra szabadúszóként a termékeddel vagy szolgáltatásoddal? Néhány kérdéssel segítünk.

Van-e már olyan, amit kitaláltál, amivel foglalkozni szeretnél?

Vannak egyedi ötletek, amik olyan kérdésre adnak választ, amire eddig nem volt. Itt viszonylag hamar el lehet dönteni, hogy lesz igény a termékünkre vagy szolgáltatásunkra. (Ilyen esetekben majd akkor kell ébernek lenni, amikor megjelennek a versenytársak, akik legalább akkor piacot látnak ebben, mint mi.) Abban az esetben, ha hasonló (vagy ugyanaolyan) dolog már létezik, érdemes végiggondolni, hogy amit mi kitaláltunk, az miben más, mint a többiek terméke. Különbözik-e annyira, hogy helyet és figyelmet tudjon szerezni magának a piacon.

Freelancers2.gallery

Kikhez szólok?

Akár egy szűk célközönségre lövünk, akár nagyot akarunk ugrani, mindkét esetben érdemes sorra venni, kik lehetnek azok, akik "minket" vásárolnának, kik azok akiknek kifejezetten az adott termékre, szolgáltatásra van szükségük. Mit tudunk róluk, költenének-e arra, amit mi kínálunk nekik? Vagy az alapötlethez képes érdemes finomítani a kitalált dolgon.

Mit tudunk róluk, költenének-e arra, amit mi kínálunk nekik?

Mennyibe kerül, hogy megismerjenek?

Vannak olyan termékek és szolgáltatások, amiket könnyedén felkap például a közösségi média, így a tulajdonosoknak nem kell sokat költeni marketingre. De vannak olyan területek, amik kevésbé alkalmasak erre, így azt is érdemes számba venni, mennyi pénzünkbe fog kerülni, hogy megismerjenek minket, ez mennyi ideig tarthat, milyen olyan csatornákat tudunk használni, amik támogatják a termék megismertetését.

Hányan versengenek?

A kiindulóhelyzet persze az, hogy végezzünk egy alapos piackutatást, mielőtt belevágunk: kik vannak ilyen vagy hasonló termékkel a piacon, hány versenytársam lesz, ők miben jók és miben gyengék, milyen költések vannak ezen a piacon, hogyan alakult a piac forgalma az elmúlt 5 évben és milyen trendek várhatóak, milyen kihívások vannak az adott piacon, szakmában. Gyakorlatilag végtelenségig sorolhatnánk azokat szempontokat, amiket érdemes végignézni mielőtt egy termékkel piacra lépünk. Ha kevés az idő vagy nagyon magabiztosak vagyunk, akkor sem árt tudni, hogy kik mellé lépünk piacra, és ők hányan vannak.

hány versenytársam lesz, ők miben jók és miben gyengék, milyen költések vannak ezen a piacon

Folyamatos munkát tud-e biztosítani számodra a piacod?

Olyan mértékű termék és szolgáltatás iránti igény van-e a piacon, ahova szeretnél belépni, hogy az valós megélhetést biztosít neked vagy maximum egy mellékállásnak lesz elég a dolog? Ahhoz, hogy hosszútávon tervezni tudj, ezt a szempontot sem szabad figyelmen kívül hagyni.

Milyen a fizetési morál a piacodon?

Vannak pontosan fizető szektorok és vannak jellemzően 120 napra vagy még annál is később fizető területek. Mielőtt belevágsz, üzleti vagy piacralépési tervet készítesz, ezt sem árt végiggondolni: belefér-e neked, ha későn jutsz a pénzedhez (és ha ez rendszeresen így történik) vagy inkább alakítasz még az ötleten, hogy ne legyél kiszolgáltatva a rendszeresen későb fizető megbízóknak.
 

A szabadúszás szabadsága annak minden előnyével együtt sok kihívást is tartogat. Ha fontos számodra, hogy nyugodt és kiszámítható környezetben dolgozhass, szeretnéd az adminisztrációt, a szerződéseket és a praktikus tennivalókat jó kezekben tudni, érdemes csatlakozni egy olyan szervezettel, amelyik mindezt kézben tartja, így neked csak a projektjeidre kell koncentrálnod. Ilyen közösség a SMarthu is, akiknek az a céljuk, hogy átvállalják tőled az adminisztrációt, biztonságos és kockázatmentes hátteret biztosítsanak számodra, és egy közösséget, ahol kíváncsiak a véleményedre és a tapasztalataidra. Keresd őket, kövesd őket!

A cikk ötletadója: freelancersunion.com
Fotó: www.unsplash.com


 

 

smart, szabadúszó, smarthu, szabadúszás, megbízási díj, megbízó Icon_print

Hg_pasaret_szponzor_title
This is unbelievable!
OK

Hello!   mit szeretnél megosztani olvasóinkkal?

Foglald össze egy mondatban miről van szó. *

A közlésre szánt teljes anyag. *

Kép és egyéb dokumentum is tartozik az anyaghoz?
Add meg a linkjét! (GoogleDrive, Dropbox, FTP, stb.)

Név/Cégnév *

Maradjak
névtelen

Mail *

Telefonszám (csak számok)

HG user név, ha van.

Kérlek, írd be a képen látható 2 szót az alatta lévő mezőbe

Hello!   dolgozz velünk

Név *

Mail *

Telefonszám

Mit szeretnél nálunk csinálni?
Facebook
Twitter
Pinterest
YouTube
RSS

Ombrello Media.
Alkotás utca 53
MOM Park "C", 1123
Budapest, Hungary 

M: +36 30 297 2317