A WYHOYS organic clothing egy új innovatív fair trade fashion brand, amely Pápai Lilla alapító tervező személyes hitvallásából fakadó életfelfogást jeleníti meg, a divat vizuális közlésének erejével. Küldetésük, hogy kitörjenek a felgyorsított fogyasztói társadalom pazarló életstílusából és organikus öltözködési alternatívát kínáljanak vásárlóiknak.
Lilla mindennapi szokásait fokozatosan alakította át a környezettudatos életmód. „Kezdődött először a cicáim házi kosztjával, a szelektív hulladékgyűjtéssel, majd a bio élelmiszerekkel és kozmetikumokkal, egészen odáig, hogy bio kiskertet hoztunk létre a társasházunk udvarában, ahol évről-évre saját kis zöldség-gyümölcs és fűszerkertünk van.”
Míg Lilla magánélete teljesen átalakult, addig a szakmai életében nem történt ilyen jellegű változás, egészen addig, amíg nem tudatosult benne, hogy már más értékek vezérlik, melyek a tervezői hitvallására is hatással vannak. „Újra kellett tehát definiálnom, hogy mit jelent számomra a divat és milyen üzenetet szeretnék kommunikálni vele az emberek felé.”
Our world. Our choice. No trends. WEAR YOUR HEART ON YOUR SLEEVE
A divat sok szemszögből az önkifejezésről szól – meséli Lilla – olykor elég egocentrikus és óriási befolyással bír. „Tervező művészként továbbra is fontos számomra az önkifejezés, de már csak olyan keretek között mozogva, melyeken belül nem sértem meg más emberek és a természet jogait. Elsősorban az értékteremtésről szól, ami együtt jár a fogyasztás lassításával és a realizálható profit mennyiségének csökkenésével.”
A WYHOYS kollekcióról kollekcióra olyan globális környezeti-szociális problémákra hívja fel a figyelmet, melyek megoldatlanul hagyása a világ természetes folyamatainak felborulásához vezet. A társadalmi felelősségvállalás a missziójuk meghatározó része, ennek érdekében minden kollekció értékesítéséből származó árbevétel egy része, a választott inspirációhoz kapcsolódó alapítványhoz kerül, így támogatják azokat a szervezeteket, amik a probléma közvetlen megoldásáért küzdenek.
Lilla számára azért fontos, hogy felhívja a figyelmet a társadalmi felelősségvállalásra, mert szerinte a XXI.század már szinte csak a fogyasztásról és az emberekről szól. Arról, hogy hogyan tudnánk még kényelmesebb életet élni és minél több státusz szimbólumra szert tenni.
„Naivitás lenne azt gondolni, hogy a világot teljesen meg lehet változtatni, azonban pozitív fejlemény, hogy egyre több kezdeményezés alakul ki szerte a világon, rengeteg különböző szakterületet érintve.”
A WYHOYS nem azért küzd, hogy ezek a problémák teljesen megszűnjenek, hisz manapság például olaj nélkül nem tudnánk ezt az életet élni, azonban elengedhetetlen, hogy ott, ahol elveszünk a másik oldalró, vissza is adjunk. Az olajszennyezés esetében olyan alapítványokat fognak támogatni, akik például az olajkatasztrófák által sújtott területeken a környezet vagy az állatok rehabilitációjával foglalkoznak.
A brand neve – WYHOYS – egy mozaikszó, mely az első debütáló kollekció címének, “Wear Your Heart On Your Sleeve” kezdőbetűiból alakult ki. A fair trade fashion elveinek megfelelően, a legelső skicctől az utolsó apró részlet kidolgozásáig az inspiráció személyes feldolgozását jelenítik meg a divat nyelvén. A brand különlegessége a saját tervezésű és gyártott kötött, nemezelt vagy éppen festett alapanyagaiban rejlik, mellyel a hagyományos technikák felélesztésére szeretnék felhívni a figyelmet. Az outfitek sportos eleganciájával, fiatalos lendületével egy széles közönségnek szólnak, akik nem félnek felvállalni saját véleményüket, hisznek a társadalmi felelősségvállalás nélkülözhetetlen szerepében és környezetünk megóvásában.
A WYHOYS organic clothing alapvető elve, hogy kizárólag olyan organikus / bio vagy újrahasznosított anyagokat használjon, melyek a legszigorúbb szervezetek által bevizsgált (GOTS, IWTO, OEKO-TEX stb..) tanúsítvánnyal rendelkeznek. Ez azt jelenti, hogy előállításuk során semmilyen vegyszert nem használtak valamint az emberi jogok semmilyen formában nem sérültek, nem veszélyeztetik sem a környezetet, sem azokat, akik az alapanyagot előállították, nem utolsó sorban pedig viselőjüket sem. „A saját tervezésű egyedileg festett, nyomott, kötött, nemezelt alapanyagok ars poeticánk meghatározó elemei."
" A választott inspirációnk a divat nyelvén újraértelmezve, hol metaforikusan, hol egyértelműen jelenik meg.”
A WYHOYS egy startup brand, aki mögött egy rutinos design stúdió felvállalta a piaci építkezését, így egy komplett csapat dolgozik a márka bevezetésén nem csak Magyarországon, hanem külföldi piacokon is. A gyártás Magyarországon történik, olyan szakemberekkel, akik a fair trade elveket követik. Hisznek abban, hogy minden apró környezettudatos lépés közelebb visz minket egy olyan világhoz, melyben az egyéni érdekek mellett elsősorban a természettel való egyensúlyra törekszünk. Olyan ruhadarabokat hoznak létre, melyek nem egy szezonra szólnak, nem trendeket követnek, hanem egy életfelfogást képviselnek. Üzenetük viselőjükhöz és a társadalomhoz szól.