Logomain

Fondation Louis Vuitton: a kortárs művészet új szentélye Párizsban

By HG.HU 2015. január 12. 15:13

szerk at hg dot hu

Vuitton_baan_1.gallery

Fondation Louis Vuitton by Frank Gehry

Kép © Gehry Partners / Iwan Baan

Vuitton_baan_2.gallery

Fondation Louis Vuitton by Frank Gehry

Kép © Gehry Partners / Iwan Baan

Vuitton_3.gallery

Fondation Louis Vuitton by Frank Gehry

Kép © Iwan Baan

Olafur_eliasson__dust_particle_with____ramp_test_for_contact__studio_olafur_eliasson__2014___maria_del_pilar_garcia_ayensa_studio_olafur_eliasson.gallery

Olafur Eliasson munkája, Fondation Louis Vuitton

Kép © Fondation Louis Vuitton

Olafur_eliasson__experiment____for_double_infinity__2014___maria_del_pilar_garcia_ayensa_studio_olafur_eliasson.gallery

Olafur Eliasson munkája, Fondation Louis Vuitton

Kép © Fondation Louis Vuitton

Olafur.gallery

Olafur Eliasson

Kép © Fondation Louis Vuitton

A kortárs művészeti igazi nagyágyúival nyitott meg tavaly októberben a Frank Gehry tervezte épületben az alapítvány, ahol azóta is folytatódik a sztárparádé.

A Fondation Louis Vuitton 2014. október 27-én, hétfőn nyitotta meg kapuit a nagyközönség előtt, a Bernard Arnault megbízásából, Frank Gehry által tervezett épület, a kortárs francia és nemzetközi művészet egyik új, párizsi háza a Bois de Boulogne-ban, a Jardin d'Acclimatation-ban található. A Fondation Louis Vuitton, a művészet és az alkotók patronálására létrehozott, vállalati alapítvány és magán kulturális kezdeményezés feladatának tekinti, hogy ösztönözze és támogassa a kortárs művészetet, mind Franciaországban, mind nemzetközi szinten. A tárlatok és a programok a 20. és a 21. század  művészeti és kreatív mozgalmainak hagyományait viszik tovább.

Megnyitása alkalmából izgalmas művészeti program bontakozik ki három egymást követő szakaszban.

A kortárs művészet új párizsi háza

Az LVMH Group 2014. október 27-én, hétfőn jelentette be a nagyközönség előtt a Fondation Louis Vuitton megnyitását. Az alapítványnak Bernard Arnault és a neves amerikai építész, Frank Gehry együttműködéséből született épület ad otthont. Az üvegfelhőre emlékeztető alkotás a Jardin d'Acclimatation-ban Párizsban kapott helyet, a Bois de Boulogne északi részén. A Fondation Louis Vuitton épületében állandó és időszaki kiállításoknak és művészeti bizottságoknak is galériákat biztosítanak majd. Mindemelett rendelkezésre áll egy rugalmasan átalakítható előadóterem, amely többféle szakterület előadásainak és rendezvényeinek lebonyolíására is alkalmas. Az impozáns teraszokról egyedülálló kilátás nyílik Párizsra és a Jardin d'Acclimatation buja növényvilágára, amely Frank Gehry üvegből készült, átlátható, letisztult stílusú építészeti alkotását is ihlette. A földszinten található Le Frank étterem október 27-én nyílik meg. A Fondation Louis Vuitton Jean-Louis Nomicos, Michelin-csillagos séfet, a párizsi avenue Bugeud-n található Les Tablettes tulajdonosát kérte fel az étterem vezetésére.

A közönség, a hatalmas térbe belépve felfedezheti az állandó kiállítást, a Fondation-, illetve az Arnault-gyűjtemény darabjait, valamint évente két dőszaki tárlatot és az auditórium zenei eseményeit.  A Fondation Louis Vuitton megnyitása alkalmából izgalmas művészeti program bontakozik ki három egymást követő szakaszban, 2014 októbere és 2015 júliusa között. Minden szekció tartalmazni fog egy időszaki kiállítást, a kollekció részleges bemutatására, valamint rendezvénysorozatokra is sor kerül majd. A nyitóprogram keretében a Fondation Louis Vuitton Frank Gehry projektjének szentelt kiállítást.

Olafur Eliasson és a Kollekció

A Fondation Louis Vuitton, nyitó programjának második szakaszaként nagyszabású kiállítást szervezett, amelyet egyrészről a nemzetközi hírű dán művésznek, Olafur Eliassonnak szentelt az alsó szintek kiállítótermeiben, a felső termekben a Kollekcióból készült második válogatás munkái lesznek láthatók 2014. december 17-étől. 

A tárlatok és a programok a 20. és a 21. század  művészeti és kreatív mozgalmainak hagyományait viszik tovább.

A Kollekció műveinek újfajta bemutatása 15 olyan művészre fog összpontosítani, akik különböző generációkat és nemzetiségeket, eltérő művészi tevékenységeket, gyakorlatokat képviselnek. Két fő téma jelenti a szervezőelvet. Az egyik téma az egyénre összpontosít, a feltárásra, egyrészt a világgal való kapcsolatunkra, annak társadalmi, politikai és fogyasztói kontextusára, másrészt a kétségekre és félelmekre, amelyek leginkább expresszionistának nevezhető megközelítésben jelennek meg. Wolfgang Tillmans egy hatalmas felületet tervezett fotográfiai alkotásai, portréi, csendéletei és tájképei számára, amelyek környezetével való hangsúlyos kapcsolatáról tanúskodnak, egy felületet, amelyen Isa Genzken két szobra, a Bouquet és Zwei Bügelbretter teremtenek ironikus kritikai nézőpontot egy bizonyos valóság felé.

Ed Atkins két videója, az Us Dead Talk Love és az Even Pricks lesz látható a közelben, amelyek egy hibrid és nyugtalanító emberiséget mutatnak be, míg Annette Messager figurái, melyek a baba és a marionettbábu közti átmenetek, a Le Masque Rouge-ban, a La Petite Ballerine-ben és a Mes Transports-ban a nyugtalanság és hátborzongató humor atmoszféráját teremtik meg.

Cattelantól Giacomettiig

Távolabb, Maurizio Cattelan Charlie Don’t Surf-je a művész"életrajzi" vízióját mutatja be a látogatóknak, az iskola negatív és melankolikus tapasztalatain keresztül. Végül Rachel Harrison Zombie Rothko-ján keresztül találkozhatunk olyan stílusok hibridjével, mint például az absztrakt expresszionizmus vagy a Pop Art. Különleges hangsúly kerül Alberto Giacometti külön kiállított alkotásaira, rajzok, valamint  fényképek és szobrok jelentős gyűjteményére, olyan művekre, mint a Lotar I, II, III, L’homme qui chavire, Tête sur Tige, Trois Hommes qui marchent, ezek élén a debütáló Grande Femme áll, amely demonstrálja a művész fáradhatatlanságát és gyötrődő küldetését, amely a valódi “meglátására” irányul.

A második téma költőibb és szemlélődőbb dimenziót tár fel Sigmar Polke installációján, a Cloud Paintings-en keresztül, amely négy áttetsző festményből áll, ezek közepére egy 4 milliárd éves meteoritot helyezett, szimbolizálva ezzel az egész kozmikus jellegét. A mű közelében Tacita Dean monumentális fényképei, a Majesty and Hünengrab látható és egy rajzsorozat, amely alabástromra és papírra készült, megidézi a megváltoztathatatlan idő nyomait.

Egyéb, a közelben kiállított munkák: Bas Jan Ader videója, a Primary Time; Acacia e Foglia di Zucca, Giuseppe Penone szobra és a Weinende Frau Thomas Schütte-től. Installációk: Capello per due V Mona Hatoumtól, TV Rodin (le Penseur), Nam June Paiktól, Akram Zaatari videómunkája, a Tomorrow Everything Will Be Alright. Ezek a művek az emlékezetről, az idő múlásáról beszélnek, az egymáshoz és a természethez való kapcsolatunk kétértelműségéről és az identitás reflexióiról.

A kiállítás február 16-ig látható Párizsban. 2015 tavaszán a Kollekcióból egy harmadik műválogatást mutatnak be, két téma szerint: Pop Art és olyan művek, amelyek szorosan kapcsolódnak a zenéhez. Bővebb infó itt.
 

design, frank gehry, párizs, kortárs művészet, fondation louis vuitton, olaffur eliasson Icon_print

Hg_pasaret_szponzor_title
Logomain
This is unbelievable!
OK

Hello!   mit szeretnél megosztani olvasóinkkal?

Foglald össze egy mondatban miről van szó. *

A közlésre szánt teljes anyag. *

Kép és egyéb dokumentum is tartozik az anyaghoz?
Add meg a linkjét! (GoogleDrive, Dropbox, FTP, stb.)

Név/Cégnév *

Maradjak
névtelen

Mail *

Telefonszám (csak számok)

HG user név, ha van.

Kérlek, írd be a képen látható 2 szót az alatta lévő mezőbe

Hello!   dolgozz velünk

Név *

Mail *

Telefonszám

Mit szeretnél nálunk csinálni?
Facebook
Twitter
Pinterest
YouTube
RSS

Ombrello Media.
Alkotás utca 53
MOM Park "C", 1123
Budapest, Hungary 

M: +36 30 297 2317