Logomain

Arcok & Arculatok: Chrysomallon, az új magyar luxusmárka

By Ongrádi Melinda 2014. december 4. 10:16

szerk at hg dot hu

Chryso_nyito.gallery

Várkonyi Ádám, a márka egyik alapítója

Kép © bal oldali fotó: Katona Csilla, jobb oldali kép: Chrysomallon

1._chrysomallon_web.gallery

Chrysomallon, a magyar díszzsebkendő márka

Kép © Chrysomallon

3._chrysomallon_web.gallery

Chrysomallon, a magyar díszzsebkendő márka

Kép © Chrysomallon

Chrysomallon.gallery

Chrysomallon, a magyar díszzsebkendő márka

Kép © Chrysomallon

V1.gallery

Chrysomallon, a magyar díszzsebkendő márka

Kép © Chrysomallon

V2.gallery

Chrysomallon, a magyar díszzsebkendő márka

Kép © Chrysomallon

V3.gallery

Chrysomallon, a magyar díszzsebkendő márka

Kép © Chrysomallon

V4.gallery

Chrysomallon, a magyar díszzsebkendő márka

Kép © Chrysomallon

V5.gallery

Chrysomallon, a magyar díszzsebkendő márka

Kép © Chrysomallon

D1.gallery

Chrysomallon, a magyar díszzsebkendő márka

Kép © Chrysomallon

D2.gallery

Chrysomallon, a magyar díszzsebkendő márka

Kép © Chrysomallon

D3.gallery

Chrysomallon, a magyar díszzsebkendő márka

Kép © Chrysomallon

D4.gallery

Chrysomallon, a magyar díszzsebkendő márka

Kép © Chrysomallon

D5.gallery

Chrysomallon, a magyar díszzsebkendő márka

Kép © Chrysomallon

Ny1.gallery

Chrysomallon, a magyar díszzsebkendő márka

Kép © Chrysomallon

Ny2.gallery

Chrysomallon, a magyar díszzsebkendő márka

Kép © Chrysomallon

Ny3.gallery

Chrysomallon, a magyar díszzsebkendő márka

Kép © Chrysomallon

Ny4.gallery

Chrysomallon, a magyar díszzsebkendő márka

Kép © Chrysomallon

Ny5.gallery

Chrysomallon, a magyar díszzsebkendő márka

Kép © Chrysomallon

Arculat, márka, brand - és az alkotó, kreatív elme, amely mögötte van. A HG.HU új sorozata azt a folyamatot boncolgatja, hogyan születik meg koncepció, termék és vizuális megjelenés tökéletes összhangja.

Tökéletes interjúhelyszínt sikerült találni egy japán teaház képében a márka egyik tulajdonosával, Várkonyi Ádámmal való beszélgetéshez. A kézműves japán hortenziateát kortyolgatva mi sem tűnt természetesebbnek, mint szinte darabonként beszerzett, antik gyöngyházgomb védjegyről, kézzel elszegett olasz kelmékből varrt selyemzsebkendőkről és egy vándornyomdász által, antik nyomdagépen nyomott csomagolásról beszélgetni – mindezek pedig a nemrég szárnyat bontott Chrysomallon díszzsebkendő márka megkülönböztető jegyei. A plakát műfaját újra piedesztálra emelő ötletgazda mesélt nekünk arról, hogyan inspirálta egy 30-as évekbeli családi sikertörténet az itthon felettébb egzotikusnak tekinthető műfajt. Az interjú frissen induló Arcok & Arculatok sorozatunk első része, amely a SMarthu kreatív közösképviselet támogatásával jött létre!  

HG.HU: Mi adta az alapötletet, hogyan találtál rá erre a meglehetősen különleges területre?
Várkonyi Ádám: A nagyapámék elég sokan voltak testvérek, és ők alapítottak egy vállalkozást, amely idővel, a 30-as, 40-es évekre nagyon sikeres lett, gyáruk is működött Budapesttől nem messze. Főleg a ballonkabátjaikról voltak híresek, a Várkonyi Ballonnak pedig még Irsai István is tervezett plakátot, a hadseregnek is szállítottak – a háború után aztán simán államosították az egészet. Nem is maradt más a gyárból a plakáton kívül, csak egy darab vállfa... Viszont a családban többen is a textil műfaja közelében maradtak, édesanyám például sikeres jelmeztervező lett. Az ő szaktudása miatt merült fel a vállalkozás alapgondolata. A díszzsebkendő egyébként az idők során mint műfaj többször előtérbe került, majd háttérbe szorult, most éppen a nyakkendő visszaszorulásával újra reneszánszát éli.

HG.HU: Mennyi időbe telt a vállalkozás felépítése, és mi volt a legkomolyabb kihívás?
Várkonyi Ádám: Komolyabban egy éve foglalkozunk vele. Az anyagokat Olaszországból hozzuk, a zsebkendőkhöz selyem, batiszt, lenvászon kelméket használunk, de a cél az, hogy idővel majd ezeket is itthon, magunk gyártsuk. Nagyon exkluzív márkát szerettünk volna létrehozni, ahol minden kézzel készül, hangsúlyozottan manufakturális jelleggel működik az egész. Igazából az egész egy folyamatos kísérlet, nagyon sok zsákutcával. Például nagyon sok idő volt kitalálni, hogyan, milyen varrással lehet szépen elszegni a zsebkendőket.

Infóblokk
A budapesti székhelyű Chrysomallon márka kézzel készített, luxus díszzsebkendőkkel foglalkozik. A családi céget, Várkonyi Géza és Gyula alapította az 1930-as években, és főleg ballonkabárjaikról voltak ismertek. Az 1930-as és 40-es években Várkonyi Ballon néven működtek sikeresen, azonban  a második világháború után államosították a céget. A családi hagyomány azonban nem merült feledésbe: a család több tagja is a divatszakmában dolgozott. 2014-ben e családi hagyomány előtt tisztelegtek az örökösök a Chrysomallon díszzsebkendő márka elindításával.
A Chrysomallon név jelentése a görög Aranygyapjúra utal, de egy tengeri csigafaj neve is.
A darabok ára nettó 80-110 USD között mozog, a különleges technikákkal készült egyedi díszzsebkendőké a tervek szerint 150-500 USD lesz.
A launch party december 5-én lesz a Brody Studiosban, ekkor egy pop-up bolt is várja majd az érdeklődőket!
UPDATE: A launch party képei a barlang műhely albumában itt!


HG.HU: Mesélnél kicsit a márkáról?
Várkonyi Ádám: Az alapkollekció kb. 40-féle díszzsebkendőből áll, a gyöngyházszín, törtfehér árnyalatoktól az erősebb tónusokig és mintás darabokig. A tervek szerint hamarosan egyedibb darabjaink is lesznek majd, hímzéssel, patchworkkel, rávarrt szalagokkal – egyszóval nagyon munkaigényes, különleges technikákkal. Az alapkollekció 3-10 darabos sorozatokat jelent, nagyon kicsi, manufakturális jellegű tehát az egész. Azért, hogy logó nélkül is azonosíthatók legyenek a darabok, azt találtuk ki, hogy antik gyöngyház gombokat varrunk rájuk, bár az antik mellett néha modern gombokat is használunk, a zsebkendő anyagától függően. 

HG.HU: Hogyan tükrözi az arculat, a csomagolás vagy a honlap grafikája ezt a manufakturális-luxus irányvonalat?
Várkonyi Ádám: A csomagolás és a honlap megjelenése Fórizs András munkája. A logót a hasonló külföldi márkák inspirálták, amelyeknél például visszatérő elem a „valaki lovagol valamin” motívum... A zsebkendőket fadobozokba csomagoljuk, a lapos, négyzetes dobozok rétegelt nyírfalemezből készülnek. Ezekre papírszalag kerül, illetve a zsebkendők mellé merített, dombornyomott füzeteket mellékelünk, amelyek százéves nyomdagépeken készülnek, Novokrescsenszkov Tamás vándornyomdász munkájának köszönhetően. Az ilyen részletek kitalálásával órákig el tudtunk szöszmötölni. Lehet, hogy én vagyok az elmebeteg, de az ilyen részletek megtalálásától én tökéletesen boldoggá tudok válni... Összességében egyébként elmondhatom, hogy tehetséges, szuper emberek vettek részt a munkában, akik rendkívüli módon inspirálták egymást. A fadobozok, illetve a fából készült, 22 x 22 x 22 cm-es posztamensek (ezek majd a zsebkendőket árusító helyekre kerülnek) tervét például a Barlang Műhelyt alapító két fiatal építész, Bartolits Dani és Lang Zoli jegyzik.

HG.HU: Mik a távlati terveid a márkával?
Várkonyi Ádám: Jelenleg a webshopon keresztül lehet megrendelni a darabokat, de szeretnénk például hotelek előterében is árusítani, ehhez készültek a posztamensek – szeretnénk minél több helyen felbukkanni. Én is kíváncsi vagyok egyébként, hol tartunk majd egy év múlva. A cél az, hogy a márka minden elemén látszódjon a belefektetett nagyon sok munka. Aztán a részleteket illetően vannak még olyasfajta elképzelések, hogy a logót a dobozra is szeretnénk majd rányomtatni egy különleges eljárással, szóval elég sok őrültség fog még kijönni belőlünk a következő hetekben...  

HG.HU: Nemzetközi szinten hová pozicionálnád a Chrysomallont?
Várkonyi Ádám: Ez a műfaj Franciaországban, Olaszországban nagyon erős. Sok nagy, komoly cég van, vannak olcsóbb és drágább márkák is. Ezek azonban általában megállnak egy ponton – ilyen mennyiségű kézi munkát pedig, mint mi, világszinten senki nem tesz bele a dologba.      

HG.HU: A honlapotokon található egy hajtogatási útmutató is. Ennek is van egyfajta hagyománya?
Várkonyi Ádám: A zsebkendőket bárhogy lehet hajtogatni, de vannak formálisabb hajtogatási módok is. 5-10 percig biztosan el lehet szórakozni ezzel, és akár kis térplasztikákat létrehozni a zsebkendőkből – szóval jóval szórakoztatóbb a dolog, mint amilyennek hangzik! 
 

Stáblista
Tervező: Horváth Kata
Nyomdai munkák: Novokrescsenszkov Tamás vándornyomdász és nyomdagépgyűjtő
Dobozok: barlang műhely - Bartolits Dániel és Lang Zoltán Műhelyfotók: Radványi Mihály 
Arculat: Fórizs András és Várkonyi Ádám
Honlap: chrysomallon.com
Műhelyfotók: Radványi Mihály
​Portréfotó: Katona Csilla
SMarthu
  • Név:
  • SMarthu
Iparág:
kreatív közösképviselet
Weboldal
Leírás:
A cikk megjelenését a SMarthu támogatta. A SMartHu azért jött létre, hogy jól ismerve a kreatív szabadúszók igényeit és problémáit, segítsen azokon. A Smart nemzetközi kezdeményezéssel a hátunk mögött könnyebbé tudjuk tenni a kreatívok mindennapjait, így több idejük marad arra, amihez a legjobban értenek, az alkotásra. Szolgáltatásaink kiszámíthatóbbá és vesződség mentesebbé teszik az alkotói lét adminisztrációs oldalát. Jelentkezz tagságért és kövesd a SMarthu facebook oldalát.

design, divat, arculat, márka, várkonyi ádám, textilipar, chrysomallon, díszzsebkendő, arc & arculat, luxusmárka Icon_print

Várkonyi Ádám, a márka egyik alapítója

Kép © bal oldali fotó: Katona Csilla, jobb oldali kép: Chrysomallon

Chrysomallon, a magyar díszzsebkendő márka

Kép © Chrysomallon

Chrysomallon, a magyar díszzsebkendő márka

Kép © Chrysomallon

Chrysomallon, a magyar díszzsebkendő márka

Kép © Chrysomallon

Chrysomallon, a magyar díszzsebkendő márka

Kép © Chrysomallon

Chrysomallon, a magyar díszzsebkendő márka

Kép © Chrysomallon

Chrysomallon, a magyar díszzsebkendő márka

Kép © Chrysomallon

Chrysomallon, a magyar díszzsebkendő márka

Kép © Chrysomallon

Chrysomallon, a magyar díszzsebkendő márka

Kép © Chrysomallon

Chrysomallon, a magyar díszzsebkendő márka

Kép © Chrysomallon

Chrysomallon, a magyar díszzsebkendő márka

Kép © Chrysomallon

Chrysomallon, a magyar díszzsebkendő márka

Kép © Chrysomallon

Chrysomallon, a magyar díszzsebkendő márka

Kép © Chrysomallon

Chrysomallon, a magyar díszzsebkendő márka

Kép © Chrysomallon

Chrysomallon, a magyar díszzsebkendő márka

Kép © Chrysomallon

Chrysomallon, a magyar díszzsebkendő márka

Kép © Chrysomallon

Chrysomallon, a magyar díszzsebkendő márka

Kép © Chrysomallon

Chrysomallon, a magyar díszzsebkendő márka

Kép © Chrysomallon

Chrysomallon, a magyar díszzsebkendő márka

Kép © Chrysomallon

Hg_pasaret_szponzor_title
Logomain
This is unbelievable!
OK

Hello!   mit szeretnél megosztani olvasóinkkal?

Foglald össze egy mondatban miről van szó. *

A közlésre szánt teljes anyag. *

Kép és egyéb dokumentum is tartozik az anyaghoz?
Add meg a linkjét! (GoogleDrive, Dropbox, FTP, stb.)

Név/Cégnév *

Maradjak
névtelen

Mail *

Telefonszám (csak számok)

HG user név, ha van.

Kérlek, írd be a képen látható 2 szót az alatta lévő mezőbe

Hello!   dolgozz velünk

Név *

Mail *

Telefonszám

Mit szeretnél nálunk csinálni?
Facebook
Twitter
Pinterest
YouTube
RSS

Ombrello Media.
Alkotás utca 53
MOM Park "C", 1123
Budapest, Hungary 

M: +36 30 297 2317