Logomain

Divat a kortalan nőnek

By Séllei Lilla 2014. január 11. 09:49

szerk at hg dot hu

Ludovika_2.gallery

Ludovika Shop

Ludovika_3.gallery

Ludovika Shop

Ludovika_1.gallery

Ludovika Shop

Ludovika_szorolap_1.gallery

Ludovika Shop szórólap

Ludovika_logo.gallery

Ludovika Shop logó

Ludovika_7.gallery

Ludovika Shop

Ludovika_6.gallery

Ludovika Shop

Ludovika_10.gallery

Ludovika Shop

Ludovika_11.gallery

Ludovika Shop

Ludovika_12.gallery

Ludovika Shop

Ludovika_8.gallery

Ludovika Shop

Ludovika_4.gallery

Ludovika Shop

Ludovika_5.gallery

Ludovika Shop

Ludovika_9.gallery

Ludovika Shop

Újabb üzlettel bővült a hazai vintage kínálat, a Ludovika Shop kitalálóival, alapítóival, kincsvadászaival beszélgettünk.

A vintage témával nem először foglalkozunk itt a HG.HU-n, hiszen korábban bemutattunk már pár olyan lányt, akik imádják a régi ruhákat, kiegészítőket, sőt olyannyira imádják őket, hogy ebből is élnek. Ezúttal Gyöngyösi Dórával és Markó Krisztinával beszélgettünk, ők ugyanis a legújabb vintage paradicsom, a gyönyörű nevű Ludovika kitalálói, alapítói, kincsvadászai.

"Ludovikáról pont az a nő jut eszünkbe, akit Keresztes Zsófia megrajzolt az első szórólapunkra, egy erős, de egyben romatikus, nőies személyiséget.  Nem feltétlenül Ludovikás ruhában jár, de ami a lényeg, hogy mindenképpen egyedi személyiség kívül belül, aki bármelyik korban megállja a helyét."

HG.HU: Nem tehetek, de muszáj ezzel indítanom: nekem a Ludovikáról a Sissi film jut az eszembe, hiszen ez volt a császárné anyjának a keresztneve. Egy interjúban az olvastam, hogy mindig is tetszett nektek ez a férfias és nőies név. Mégis mit jelent nektek? Ti mire asszociáltok a névről? Megjelenik előttetek Ludovika, a bolt arca, az a nő, aki az ott kapható ruhákban jár?
Kriszti: A név visszautalás a régmúlt időkre. Nekünk Ludovikáról pont az a nő jut eszünkbe, akit Keresztes Zsófia megrajzolt az első szórólapunkra, egy erős, de egyben romatikus, nőies személyiséget.  Nem feltétlenül Ludovikás ruhában jár, de ami a lényeg, hogy mindenképpen egyedi személyiség kívül belül, aki bármelyik korban megállja a helyét.                                                                                                            

HG.HU: Kriszti, te sokáig Nanushkánál dolgoztál. A tervezésben sosem gondolkoztatok? A régóta dédelgetett üzlet, mindig is egy vinatge bolt volt?
Kriszti: Tervezésben én sosem gondolkoztam, az egy teljesen más műfaj szerintem, de jó és izgalmas volt belelátni  a menetébe. Ennek ellenére a vintage/régi ruhák sokszor igénylik az átalakítást, de ezt még nem hívnánk tervezésnek. A dédelgetett álom-kép mindenképpen egy saját vintage bolt volt, ruhákban, bútorokban gondolkoztunk, és persze mindennel ami ezzel jár.

HG.HU: Mesélnétek a szintén nagyon jellegzetes, vintage hangulatot árasztó logó születéséről?
Kriszti: A logót a Gróf, az Artificial group art directora tervezte, mi csak mutattunk neki egy rajzot, hogy körülbelül mire gondolunk, de már szinte elsőre a végleges változat tetszett mindkettőnknek. Egy századfordulós képeslap ihlette. Olyan logót szerettünk volna, ami kellőképpen lányos, de határozott, ahogyan azt a masni fölött a tüskék a mutatják.

HG.HU: A bolt enteriőrjéért ki felelt?
Kriszti: Az üzletben a falfestmények a régi idők cirkuszi hangulatát idézik, ezért Keresztes Zsófia és Keresztesi Botond a felelősök, mindketten képzőművészek. Ők is szabad kezet kaptak a munkában. Mindenre nagyon büszkék vagyunk, és nem lehetünk eléggé hálásak a munkájukért.

HG.HU: A ruhákat ti, a saját ízlésetek szerint válogatjátok össze. Mégis milyen a kínálat, milyen stílusú ruhákat találni nálatok?
Dóri: A ruhák kiválasztásánál a legfőbb a cél, hogy a mi ízlésvilágunk tükröződjön. Szeretjük a magas derekú nadrágokat, a szép klasszikus blúzokat, ingeket. Imádjuk a régi bőr táskákat, a Közép-Keleti népek ékszereit, ezért ez meghatározó vonal a Ludovikában. Olyan boltot szerettünk volna ami minden négyzetében mi vagyunk, ahol szép ruhák, tárgyak, kiegészítők megtalálhatók, nem egy piaci rést kerestünk, tényleg magunk miatt, a mi örömünkre született meg a bolt, és nagyon örülünk, ha más is velünk örül. Sok visszatérő " barátunk" lett.
Kriszti: A régi, vintage mellett új ruháink is vannak, ezeket külföldről szerezzük be, de itt is fontos szempont, hogy egy-egy darabos, tervezői ruhákról, kiegészítőkről beszélünk.  Egy kis ékszer kollekciót külön nekünk tervezett Karman Orsi, így kapható nálunk a Karman Jewellery is, persze vintage hangulatban. Férfi ruhákat tudatosan nem árulunk, viszont jó hír, hogy a gyerek ruhákat már gyűjtjük, és abban lesz fiú!

HG.HU: Milyen az árképzés?
Kriszti: Amellett, hogy nekünk tetszenek, fontos szempont még, hogy elérhető is legyen mindenki számára az, amit árulunk. Mindig akad azért olyan exkluzív darab akár ruhában, táskában, ékszerben, kiegészítőben, aminek esetleg tényleg erősebb ára van ahhoz az átlagárhoz képest, amit tartani szeretnénk. Ennek ellenére a visszajelzések alapján nem számítunk egy drága, elszállt boltnak.

HG.HU: Ahogyan a hazai tervezők boltjainak egyre nagyobb keletje van, úgy megfigyelhetően a vintage iránt is megnőtt az érdeklődés. Ti miben vagytok mások, mint a többi már meglévő vintage üzlet?
Dóri: Nem görcsösen, de mindenképpen mást akartunk, mint amilyen boltok itthon vannak, így elkerülve az összehasonlítgatásokat is, és szerintünk ezt a részét könnyű megvalósítani, pont az egy darabos kincsek miatt.
Kriszti: Amiben a másságot látjuk az talán a bolt kialakításában rejlik, nagyon lányos, otthonos helyet szerettünk volna létrehozni, ahova bármikor beugorhatnak Hozzánk a barátok, és a vevők sem érzik magukat feszélyezve, ha bejönnek.

"Mi a Ludovikában természetesnek vesszük, hogy nagyon sok ikonikus darab sokkal menőbb, mint a legtöbb, tömeggyártott új, amiket különben is a régiről koppintottak... Azt reméljük ezt már egyre többen felismerik."

HG.HU: Persze gondolom ez szakmai titok, de a ruhák honnan érkeznek? Bolhapiacokról? Jártok például külföldi kincsvadászatokra, vagy hogyan képzeljük ezt el?
Kriszti: A ruhák beszerzési forrása természetesen szakmai titok, de annyit elárulunk, hogy sokat járjuk az országot és külföldre is gyakran megyünk. Ha nem a boltban, akkor kincskeresőként tevékenykedünk, ami hajnali keléseket, hét napos munkahetet jelent, de  nagyon nagyon élvezzük.

HG.HU: Gondolom nálatok is a legtöbb vásárló külföldi, de hogy érzitek mennyire nyitottak a magyar csajok arra, hogy a vintage-t keverjék mondjuk fast fashion vagy designer darabokkal?
Kriszti: Igen, külföldiek nagyobb részt a vevő közönségünk, de már a magyar lányok is nyitottak a régi, vintage ruhák felé. Ez a külföldi trendeknek és stylistjainknak is köszönhető, akik beépítik a fast fashion vagy a designer darabok közé. Persze ez is típus, és réteg ízlése, ugyanúgy, aki az antik bútorokban nem csak azt látja, hogy használt, hanem az értékét is.  Mi a Ludovikában természetesnek vesszük, hogy nagyon sok ikonikus darab sokkal menőbb, mint a legtöbb, tömeggyártott új, amiket különben is a régiről koppintottak... Azt reméljük ezt már egyre többen felismerik.

Ludovika Shop
  • Név:
  • Ludovika Shop
Iparág:
Divat
Weboldal
Leírás:
Egy vintage bolt egyedi, válogatott kínálattal a főváros szívében. "Mi a Ludovikában természetesnek vesszük, hogy nagyon sok ikonikus darab sokkal menőbb, mint a legtöbb, tömeggyártott új, amiket különben is a régiről koppintottak..."

üzlet, divat, magyar divat, vintage Icon_print

Hg_pasaret_szponzor_title
Logomain
This is unbelievable!
OK

Hello!   mit szeretnél megosztani olvasóinkkal?

Foglald össze egy mondatban miről van szó. *

A közlésre szánt teljes anyag. *

Kép és egyéb dokumentum is tartozik az anyaghoz?
Add meg a linkjét! (GoogleDrive, Dropbox, FTP, stb.)

Név/Cégnév *

Maradjak
névtelen

Mail *

Telefonszám (csak számok)

HG user név, ha van.

Kérlek, írd be a képen látható 2 szót az alatta lévő mezőbe

Hello!   dolgozz velünk

Név *

Mail *

Telefonszám

Mit szeretnél nálunk csinálni?
Facebook
Twitter
Pinterest
YouTube
RSS

Ombrello Media.
Alkotás utca 53
MOM Park "C", 1123
Budapest, Hungary 

M: +36 30 297 2317