Logomain

Elegáns, érzéki és nőies: az első magyar parfümmárka

By Kovács Dániel 2013. április 11. 11:13

szerk at hg dot hu

Hedonist_viktoriaminya320130604-20111-osi77n.gallery

Minya Viktória Hedonist parfümje

Viktoriaminya120130604-20111-7kpx5b.gallery

Minya Viktória

Hedonist_jo20130604-20111-zvm9wn.gallery

Minya Viktória Hedonist parfümje

F6a2650d7fc1bbdc483de7ac58f5cde020130604-20111-pglpuu.gallery

A Viktoria Minya márka arculata, Kiss Miklós munkája

4a8023c0f1c13ea3fd2db8a84b1b423020130604-20111-uyxyrw.gallery

A Viktoria Minya márka arculata, Kiss Miklós munkája

0aa962c2057e478c0a662ec3db39432c20130604-20111-1iit29e.gallery

A Viktoria Minya márka arculata, Kiss Miklós munkája

3c5272556581779f087c1de56cce5e2620130604-20111-g6gu34.gallery

A Viktoria Minya márka arculata, Kiss Miklós munkája

Párizsban indította be parfümériáját Minya Viktória. Arculatát és első illatának csomagolását Kiss Miklós tervezte. <br/>

Párizsban indította be első parfümmárkáját és saját stúdióját Minya Viktória. Első illata, a Hedonist az interneten keresztül csak a szemnek élmény – annak viszont annál inkább, köszönhetően a világon egyedülálló, több száz kristállyal töltött üvegnek és a Kiss Miklós tervezte, a feketét és az aranyszínt kombináló, elegáns arculatnak. A Franciaországban élő Viktóriát az első magyar parfümmárka mellett saját történetéről is kérdeztük e-mailben.

Minya Viktória Hedonist parfümje. Fotó: Várfi István

„Olyan ötéves koromban gondoltam először arra, hogy egy érzést az illatokon keresztül szeretnék megörökíteni. Az az egyik legelső emlékem, hogy édesapám vágja a füvet a kertben és én nagyokat szippantok a levegőből. Annyira átjárt a boldogság, hogy elhatároztam, megragadom valahogyan ezt az illatot és elérhetővé teszem mindenki számára. Gyorsan elkezdtem facsarni a levágott füvet egy kis üvegcsébe, és reméltem, hogy a friss nyári szellő is megfelelő mennyiségben kerül majd a »kompozíciómba«. Persze a fűlé pár órán belül megbuggyant, de akkor én ott egy kicsit - újra - feltaláltam egy nyersanyag-kivonatolási technikát. Később teljesen parfümmániás lettem: gyűjtöttem a parfümös üvegeket és az összes zsebpénzemet illatmintákra költöttem. Ha már az összes barátnőmnek elege volt a parfümériák kötelező napi látogatásából, akkor a hétvégi nagybevásárlásnál tűntem el órákra, hogy az öblítőket szimatoljam végig” – számol be a kezdetekről Viktória.

Szülői ráhatásra aztán útja mégis másfelé kanyarodott: közgazdásznak tanult Budapesten. Az egyetem utolsó évében, Erasmus-ösztöndíjasként került ki Párizsba. Ott ébredt rá, hogy valójában biztosan nem ezt akarja csinálni – már csak ki kell derítenie, merre tovább. Egy, a parfüm-enciklopédia lapozgatásával töltött este során ébredt rá: voltaképpen egész életében Orrnak készült.

„Miután ilyen ünnepélyesen eldöntöttem, hogy Orr leszek, elég gyorsan szembesültem azzal a ténnyel, hogy ez a szakképzés rengeteg pénzbe kerül. Maga a kurzus ára is rendkívül borsos, de az, hogy a Francia Riviérára, Grasse-ba költözzek, még legalább ugyanakkora anyagi áldozatot követelt. Ezért évekig dolgoztam HR-menedzserkent egy nemzetközi cég párizsi központjában. Persze, minden ebédszünetet a közeli parfümériában töltöttem, újra és újra szagolva az összes létező illatot, még saját osztályzási rendszert is kidolgoztam! A munka gyümölcseként végül Grasse-ba költözhettem, évfolyamelsőként végeztem el a képzést és páratlan munka-tapasztalatra tettem szert az ott töltött évek során.”

Minya Viktória parfümőr. Fotó: Rana Massaad

Az irodalom és a film iránt érdeklődőknek nem ismeretlen Grasse neve: itt játszódnak Patrick Süskind Parfüm című regényének záró epizódjai, és az ez alapján készült, 2006-os film egyes jelenetei is. A Franciaország délkeleti csücskében fekvő városka a 18. század óta francia parfümipar központja, de nem túlzás „a világ parfümfővárosaként” emlegetni. A városban és környékén megtelepült, mintegy hatvan cég állítja elő a francia parfümök közel felét és a világ teljes gyártásának 7-8%-át. Grasse az illatszakértők és parfümőrök, azaz az Orrok számára a tudás szentélye; az itt tanulók több ezer illatot tudnak megkülönböztetni egymástól.

Minya Viktória Hedonist parfümje. Fotó: Várfi István

Az iskola elvégzését követően Viktória több, a környéken működő parfümháznak dolgozott, majd úgy döntött: saját céget és márkát alapít. „A Grasse-ban eltöltött évek alatt körvonalazódott bennem egy olyan alkotás, ami visszatér a parfümhasználat gyökereihez, ahhoz a korhoz, amikor a parfüm felvitele különleges, kivételes és rendkívüli pillanatnak számított. Emellett egyre jobban zavart a piacon jelenlévő parfümök érezhetően romló minősége. A tapasztalatomnak köszönhetően könnyedén meg tudom állapítani egy-egy illat kapcsán a hozzávetőleges előállítási árát a felhasznált természetes vagy szintetikus nyersanyagokból és azok arányaiból. Sokszor felháborodtam, amikor hatalmas eltérést találtam a minőség és a termékhez rendelt ár között. Ami még ennél is jobban elkeserített, az az, hogy egyes parfümházak a már jól bevált, bizonyítottan sikeres és nagy hasznot hozó parfümöket másolják egyre-másra, a garantált profit érdekében” – körvonalazza Viktória a saját márka és az első illat születésének előzményeit.

Kiss Miklós arculati elemei a Viktoria Minya márka számára. Képek: Kiss Miklós

A végeredmény, a Hedonist „az érzékek öröme iránti odaadás művészetét” kelti életre. A márka arculata és a csomagolás megtervezésével Viktória Kiss Miklóst kereste meg, aki több verziót készített. A végleges, fekete-arany kombináció egyrészt a luxuskozmetikumok kiváltsága, másrészt nyilvánvalóvá teszi a termék egyedi és exkluzív mivoltát. Kifejezetten ez volt a szándék a parfüm csomagolásával is. „A Hedonist csiszolt üvegébe a parfüm mellett több száz valódi kristályt töltünk, amelyek az aranyló folyadékkal valóban szemet gyönyörködtető hatásúak. Az üveget pedig kézzel készített fadoboz óvja, felületével a kígyóbőr tapintását és látványát idézve.”

Viktória büszke rá, hogy ő hozhatta létre az első magyar parfümmárkát. A Hedonistot ráadásul a nemzetközi szaksajtó is pozitívan fogadta: „fényűző, megrészegítő és intenzív, ugyanakkor nagyon is viselhető, nőies illat” – írta róla a Fragrantica.com. A Párizsban nyitott stúdiójában Viktória már a következő illatokhoz gyűjt inspirációt, emellett nemzetközi tanácsadással és egyedi parfümök készítésével tölti mindennapjait. Momentán több nemzetközi projekten is dolgozik felkérésre, de ezekről egyelőre nem árulhat el többet – fűzi hozzá. Mi viszont, amint lehetséges, el fogunk – és persze sok sikert kívánunk hozzájuk!

design, divat, arculat, logó, kiegészítő, magyar design, tervezőgrafika, kiss miklós, logo, minya viktória Icon_print

Hg_pasaret_szponzor_title
Logomain
This is unbelievable!
OK

Hello!   mit szeretnél megosztani olvasóinkkal?

Foglald össze egy mondatban miről van szó. *

A közlésre szánt teljes anyag. *

Kép és egyéb dokumentum is tartozik az anyaghoz?
Add meg a linkjét! (GoogleDrive, Dropbox, FTP, stb.)

Név/Cégnév *

Maradjak
névtelen

Mail *

Telefonszám (csak számok)

HG user név, ha van.

Kérlek, írd be a képen látható 2 szót az alatta lévő mezőbe

Hello!   dolgozz velünk

Név *

Mail *

Telefonszám

Mit szeretnél nálunk csinálni?
Facebook
Twitter
Pinterest
YouTube
RSS

Ombrello Media.
Alkotás utca 53
MOM Park "C", 1123
Budapest, Hungary 

M: +36 30 297 2317