Logomain

Nyolc magyar tervező gondolta újra a zöld palackot

By totkat 2013. március 25. 17:38

szerk at hg dot hu

120130604-20111-cprjvg.gallery

Böszörményi-Nagy Gergely - Heineken - Remix Our Future

220130604-20111-1rlxgp7.gallery

Heineken - Remix Our Future

320130604-20111-8fp6sf.gallery

Heineken - Remix Our Future

420130604-20111-4ed7r.gallery

A tervezők - Heineken - Remix Our Future

520130604-20111-6py03j.gallery

Heineken - Remix Our Future

620130604-20111-k2bxpv.gallery

Bram Westenbrink - Heineken - Remix Our Future

720130604-20111-47fa59.gallery

Heineken - Remix Our Future

820130604-20111-1gmqrh5.gallery

Nyári Eszter és Rokob Csaba a terveikkel - Heineken - Remix Our Future

920130604-20111-1022n0i.gallery

Kiss Zsombor és Orosz Richárd - Heineken - Remix Our Future

Az ikonikus Heineken palack fém kiadására készült tervekből kiállítás nyílt az Erzsébet téren.

Hollandiát nem véletlenül azonosítjuk a designnal már évtizedek óta – legyen szó építészetről, bútorról vagy csomagolásról, bennük sosem kell csalódnunk. Nincs ez másként akkor sem, ha egy ikonikus termék megjelenésének újragondolása a cél, melyhez a holland cég az egész világ kreatív elméit hívta segítségül. 

A Heineken fennállásának 140. évfordulója kapcsán hirdette meg tavaly a jubileumi palack megjelenését célzó pályázatát, melynek sikerén felbuzdulva idén egy újabb körrel jelentkeztek. A beérkezett 1735 pályázat közül a múlt héten 100-at választottak ki, melyek közé 10 magyar munka is bekerült. A hazánk kreatív értékeibe vetett bizalmuk jeléül pedig a Design Terminállal együttműködve nyolc művészt kértek fel arra, álmodjon meg új külsőt az ikonikus palacknak.

A beérkezett pályamunkákat bemutató kiállítás április 11-ig látogatható az Erzsébet téri Le Méridien Budapest Hotel White Lounge bárjában. A megnyitón a Design Terminál stratégiai igazgatója, Böszörményi-Nagy Gergely elmondta: „Nem feltétlenül fiatal, pályakezdő tervezőket akartunk felkérni a feladatra. Olyan ígéretes alkotókat kerestünk, akik tehetségüket itthon kamatoztatják, öregbítve ezzel a magyar kreatív ipar hírnevét. Ez a verseny kiváló referencia lehet tehetségeink számára a nemzetközi piacon.”

Böszörményi-Nagy Gergely, a Design Terminál stratégiai igazgatója a megnyitón - fotó: Gulyás Attila

A felkért alkotók között olyan neveket találunk, mint a Trafiq bár arculatáért felelős Kiss Miklós; a Henry Waltz film megalkotója, Szabó András aka. Emil Goodman; az 1000% csoportban tevékenykedő Orosz Richárd és Szabó Balázs;  a formatervezésben is jártas grafikus, Kiss Zsombor; a KREA hallgatója, Nyári Eszter; az animációs filmekkel foglalkozó Mendrei Miklós és a Sign kreatív ügynökség alapítója, Rokob Csaba.

A limitált szériában kapható, különleges fém palack is a cég újításai közé tartozik, melynek megtervezésére a neves francia designert, Ora Ito-t kérték fel. A hűvös érintésű, könnyű palack tökéletes társa a prémium kategóriába pozícionált holland sörnek, formájában és anyagában pedig egyszerre hordozza az innovatív és időtálló design koncepcióját. A világon elsők között exportált Heineken az újítások mestere: elsőként töltötték a sört fém palackba, annak idején pedig a zöld sörösüvegeket is ők vezették be a köztudatba.

„Hollandiában az emberek mindig is nagyon érzékenyek voltak a designra. Sok elismert művészeti egyetemmel és híres designerrel büszkélkedhetünk, nem csoda hát, hogy a termékeink megjelenésére is nagy gondot fordítunk.” – mondta el a hg.hu-nak Bram Westenbrink, a HEINEKEN Hungária Sörgyárak Zrt. marketing igazgatója. Tőle tudtuk meg, hogy a magyarok igen jól szerepelnek a cég által kiírt pályázatokon: „Tavaly a második helyezett pályamunka is Magyarországról érkezett, most pedig a 100 legjobb közé 10 design is bekerült. Lehet, hogy kicsi ez az ország, de annál több tehetséget nevel, akik a nemzetközi színtéren is jól megállják a helyüket.”

Bram Westenbrink, a HEINEKEN Hungária Sörgyárak Zrt. marketing igazgatója a megnyitón - fotó: Gulyás Attila

Bram Westenbrink megmutatta a tavalyi verseny győzteseinek tervei alapján készült palackot, amelynek egyik oldalát egy ausztrál, a másikat egy mexikói grafikus tervezte. „Ez a két fiatal a fél világot átívelve dolgozott közösen a jubileumi palack végső megjelenésén. Ezzel a példaértékű projekttel is szerettük volna megmutatni, mennyire fontos nekünk a kapcsolatok építése, hogy összekössük az embereket a világ különböző pontjairól.”

A megnyitón beszélgettünk a végzettsége szerint grafikus Kiss Zsomborral: „Munkám során foglalkoztam már tárgy- és enteriőrtervezéssel is, újabban azonban egyre több csomagolástervezési feladat talál meg. A Heinekennek is szívesen terveztem; izgalmas kihívás volt a palack teljes felületében gondolkodni ahelyett, hogy egy címkére korlátozódott volna a terület.” Zsombor 10 designt készített a Heineken számára, melyek közül hármat láthatunk a kiállításon.

Kiss Zsombor és Orosz Richárd a megnyitón - fotó: Gulyás Attila

A főleg arculat- és logótervezéssel foglalkozó Nyári Esztert már a 7 grafikusa sorozatban is bemutattuk. A KREA Kortárs Művészeti Iskola tervezőgrafika szakán hamarosan diplomázó Eszter évek óta dolgozik szabadúszó grafikusként és ügynökségi projekteken is, és nagyon örült a pályázatra való felkérésnek. „A Heineken egy designtudatos prémium márka, remek marketinggel. A pályázatban megfogalmazott címszavak – jövőbe tekintés és a múlt tisztelete – is tudatosságra utalnak. Az én palacktervem is erről szól: egy időkapszula, amely egy darabot megőriz a jelenből a jövő számára. De nem az volt a célom, hogy egy konkrét tárgy vagy szó jusson az emberek eszébe, ha ránéznek a munkámra, inkább hangulatot akartam kelteni, és remélem, ez sikerült is.”

Nyári Eszter és Rokob Csaba a terveikkel - fotó: Gulyás Attila

Az 1000% csoportból is ismerhetjük Orosz Richárd grafikus nevét, de benne van a keze a Kisfaludy utca egyik foghíjtelkén megvalósult formabontó tűzfalfestésben, valamint a Chimera-Project háza táján is gyakran találkozhatunk vele. Richárd így beszélt a saját palacktervéről: „Valami színeset, vidámat szerettem volna csinálni. Úgy tűnik, itt mindenki fehérben, feketében, vagy zöldben gondolkodott, de én színeket szerettem volna látni. A háttér zöld színe utal az eredeti palack megjelenésére, és szerintem jól mutat a nyomdai alapszíneket viselő szívószállal.”

A magyar művészek pályamunkáit bemutató kiállítás a budapesti Le Méridien Hotel White Lounge bárjában április 11-ig tekinthető meg, vasárnap kivételével minden nap délelőtt 10-től éjfélig.

Cím: 1051 Erzsébet tér 9-10.

design, ora ito, palack, arculat, pályázat, Design Terminál, orosz richárd, heineken, kiss miklós, magyar tervező, csomagolástervezés, címke, emil goodman, nyári eszter, remix our future, sörösüveg, mendrei miklós, kiss zsombor, rokob csaba Icon_print

Hg_pasaret_szponzor_title
Logomain
This is unbelievable!
OK

Hello!   mit szeretnél megosztani olvasóinkkal?

Foglald össze egy mondatban miről van szó. *

A közlésre szánt teljes anyag. *

Kép és egyéb dokumentum is tartozik az anyaghoz?
Add meg a linkjét! (GoogleDrive, Dropbox, FTP, stb.)

Név/Cégnév *

Maradjak
névtelen

Mail *

Telefonszám (csak számok)

HG user név, ha van.

Kérlek, írd be a képen látható 2 szót az alatta lévő mezőbe

Hello!   dolgozz velünk

Név *

Mail *

Telefonszám

Mit szeretnél nálunk csinálni?
Facebook
Twitter
Pinterest
YouTube
RSS

Ombrello Media.
Alkotás utca 53
MOM Park "C", 1123
Budapest, Hungary 

M: +36 30 297 2317