Logomain

Építészeti színterápia az okos gyerekekért

By totkat 2013. február 14. 17:48

szerk at hg dot hu

120130604-20111-1927ka9.gallery

Vittra School Brotorp - Rosan Bosch

520130604-20111-1qeaxie.gallery

Vittra School Brotorp - Rosan Bosch

720130604-20111-85o3y9.gallery

Vittra School Brotorp - Rosan Bosch

820130604-20111-16aj0wy.gallery

Vittra School Brotorp - Rosan Bosch

920130604-20111-1pkaq8p.gallery

Vittra School Brotorp - Rosan Bosch

1420130604-20111-hlxx5m.gallery

Vittra School Brotorp - Rosan Bosch

1520130604-20111-1j9k7tm.gallery

Vittra School Brotorp - Rosan Bosch

1620130604-20111-1uin3v.gallery

Vittra School Brotorp - Rosan Bosch

1720130604-20111-1lz3dzg.gallery

Vittra School Brotorp - Rosan Bosch

120130604-20111-efrmlc.gallery

Vittra School Södermalm - Rosan Bosch

220130604-20111-4hjth3.gallery

Vittra School Södermalm - Rosan Bosch

420130604-20111-rxu0uh.gallery

Vittra School Södermalm - Rosan Bosch

720130604-20111-14ox7gj.gallery

Vittra School Södermalm - Rosan Bosch

820130604-20111-8ou7tl.gallery

Vittra School Södermalm - Rosan Bosch

920130604-20111-z7qp5b.gallery

Vittra School Södermalm - Rosan Bosch

1020130604-20111-1pjuwd5.gallery

Vittra School Södermalm - Rosan Bosch

1120130604-20111-b4bun5.gallery

Vittra School Södermalm - Rosan Bosch

1220130604-20111-gf5ucr.gallery

Vittra School Södermalm - Rosan Bosch

1320130604-20111-r4cyw1.gallery

Vittra School Södermalm - Rosan Bosch

Alternatív módszerek, vizuálisan stimuláló terek - a svéd Vittra iskolák egyikében akár mi is szívesen újrajárnánk az általánost.

Az iskola általában nem tartozik a gyerekek kedvenc helyei közé, pedig ebben a korban az oktatás főleg az inspirációról és stimuláló élményekről kellene, hogy szóljon – vallja a magániskolákat működtető svéd Vittra szervezet. Az alternatív oktatási módszerekhez szerintük megfelelő környezet is jár, ami a gyermekek igényeire van szabva, és felébreszti bennük a kreatív energiákat. Ebben a küldetésben a dán Rosan Bosch stúdió volt a segítségükre, akik három stockholmi iskolát terveztek nekik, a rájuk jellemző szokatlan, egyedi tervezésű bútorokkal és alternatív térértelmezéssel.

A különböző korosztályba tartozó gyerekeknek különböző tereket kellett tervezniük, hiszen az iskolák berendezésének feltétlenül követnie kell a gyerekek testméreteit és speciális igényeit. Az azonban minden Vittra diákra igaz, hogy sok időt tölt a saját laptopján, legyen szó egyéni vagy közös munkáról, ezért olyan bútorokat és tereket kellett tervezni, ahol ezt kényelmesen megtehetik. A Vittra oktatói nem hisznek a klasszikus osztályterem-struktúrában sem, ezért a zárt termek helyett egybenyíló, vagy flexibilisen elválasztható tereket alakítottak ki.

A színes, lépcsős pódiumok és a barlangszerű, piros plüssel bélelt kuckók alkalmi osztályteremmé vagy olvasószobává alakulhatnak, attól függően, hogy éppen mire van szükség. A régi könyvtárakra emlékeztető nagy asztaloknál pedig kényelmesen tanulhatnak, dolgozhatnak a gyerekek, akár egyedül, vagy csapatban is. Az iskola legnagyobb forgalmat bonyolító, központi tere ugyan nincs külön helyiségekre bontva, mégis lehetőséget ad az elvonulásra, elmélyült gondolkodásra, de ugyanúgy a szocializálódásra is.

Nehéz bebizonyítani, de a Vittra iskolák alapítói meg vannak győződve arról, hogy ezek az izgalmas, stimuláló terek jó hatással vannak a gyerekek felfogóképességére, érdeklődőbbé teszik őket az elsajátítandó tananyag iránt, és segítségükkel jobban teljesítenek a csoportos munkában is. Azzal, hogy közelebb hozzák a tanulásra és a szabadidő eltöltésére alkalmas tereket egymáshoz, talán elűzhetik a gyerekek rossz érzéseit az iskolával kapcsolatban. Ha pedig jó hangulatban telnek a napjaik, talán az eredményeik is jobbak lesznek majd.

A formákon kívül a színeknek is fontos szerepe van a stockholmi alternatív iskolákban: a beszélgetésre, társaságban pihenésre kialakított lounge például a megnyugtató zöld vagy kék színt kapta, míg a munka és a gondolkodás színteréül szolgáló könyvtár és az olvasó élénk sárga és piros színben játszik. Az étkező markáns fekete-fehér designja pedig ugyanúgy alkalmassá teszi a teret a jóízű evésre és a csendes munkára.

A vélemények biztosan megoszlanak arról, hogy valóban jót tesz-e a gyerekeknek, ha az iskola úgy néz ki, mint egy modern luxusjátszótér, és egy nyolcévesnek is laptopot nyomnak a kezébe. Az viszont egészen biztos, hogy sokan jó néven vették volna, ha a klórszagú folyosók helyett kényelmes tanulódombok és barátságos kuckók várják az iskolában, ahol még egy kedd délutáni matekszakkör is izgalmasnak kalandnak tűnhet.

design, bútor, belsőépítészet, oktatási épület, iskola, svédország, stockholm, vittra school, rosan bosch Icon_print

Vittra School Brotorp - Rosan Bosch

Vittra School Brotorp - Rosan Bosch

Vittra School Brotorp - Rosan Bosch

Vittra School Brotorp - Rosan Bosch

Vittra School Brotorp - Rosan Bosch

Vittra School Brotorp - Rosan Bosch

Vittra School Brotorp - Rosan Bosch

Vittra School Brotorp - Rosan Bosch

Vittra School Brotorp - Rosan Bosch

Vittra School Södermalm - Rosan Bosch

Vittra School Södermalm - Rosan Bosch

Vittra School Södermalm - Rosan Bosch

Vittra School Södermalm - Rosan Bosch

Vittra School Södermalm - Rosan Bosch

Vittra School Södermalm - Rosan Bosch

Vittra School Södermalm - Rosan Bosch

Vittra School Södermalm - Rosan Bosch

Vittra School Södermalm - Rosan Bosch

Vittra School Södermalm - Rosan Bosch

Hg_pasaret_szponzor_title
Logomain
This is unbelievable!
OK

Hello!   mit szeretnél megosztani olvasóinkkal?

Foglald össze egy mondatban miről van szó. *

A közlésre szánt teljes anyag. *

Kép és egyéb dokumentum is tartozik az anyaghoz?
Add meg a linkjét! (GoogleDrive, Dropbox, FTP, stb.)

Név/Cégnév *

Maradjak
névtelen

Mail *

Telefonszám (csak számok)

HG user név, ha van.

Kérlek, írd be a képen látható 2 szót az alatta lévő mezőbe

Hello!   dolgozz velünk

Név *

Mail *

Telefonszám

Mit szeretnél nálunk csinálni?
Facebook
Twitter
Pinterest
YouTube
RSS

Ombrello Media.
Alkotás utca 53
MOM Park "C", 1123
Budapest, Hungary 

M: +36 30 297 2317