Logomain

Az év designtárgya? Személyre szabható gyerekszemüveg

By Kovács Dániel 2013. január 28. 11:30

szerk at hg dot hu

120130604-20111-lukuc4.gallery

Child Vision Glasses

220130604-20111-1ejsnhm.gallery

Child Vision Glasses

320130604-20111-1tw6ajd.gallery

Child Vision Glasses

420130604-20111-dz1z77.gallery

Child Vision Glasses

Százmillió rövidlátó gyerek él a földön, és 60%-uknak nincs megfelelő szemüvege. A The Centre for Vision in the Developing World a Dow Corning hárommillió dolláros támogatásával erre kínál megoldást. Az oxfordi egyetem fizikaprofesszora, Joshua Silver által kifejlesztett, optikus nélkül is személyre szabható gyerekszemüvegek most esélyesek az év legjobb designtárgyának címére, a Designs of the Year 2013 mezőnyében.

Százmillió rövidlátó gyerek él a földön, és 60%-uknak nincs megfelelő szemüvege. A The Centre for Vision in the Developing World a Dow Corning hárommillió dolláros támogatásával erre kínál megoldást. Az oxfordi egyetem fizikaprofesszora, Joshua Silver által kifejlesztett, optikus nélkül is személyre szabható gyerekszemüvegek most esélyesek az év legjobb designtárgyának címére, a Designs of the Year 2013 mezőnyében.

Joshua Silver, aki jelenleg a The Centre for Vision in the Developing World vezetője is, az 1980-as években kezdett el adaptív lencsék fejlesztésével foglalkozni. Találmánya egy olyan szemüveglencse, amely speciális membránrétegek között átlátszó olajból áll, és az olaj mennyiségének növelésével vagy csökkentésével formája alakítható – így különösebb szakértelem nélkül bárki saját magának testre szabhatja. (A harmadik világban jellemzően nincs elég optikus, akihez a rövidlátók fordulhatnának.) Silver 1996-ban alapította Adaptive Eyecare nevű vállalkozását, amely az Egyesült Királyság kormányának támogatásával máig több tízezer ilyen szemüveget juttatott el Ázsia és Afrika nélkülöző rövidlátóinak.

A Child Vision Glasses bevezetésével ez a jótékony munka lépett egy új szintre. Míg Silver eddigi adaptív szemüvegei csak felnőttek számára voltak használhatóak, a Child Vision Glasses speciálisan 12-18 évesek számára kifejlesztett termék: könnyű, színes és vonzó szemüveg, amely Silver szerint kiállja a használat próbáját is. Tervezésénél azt is figyelembe vették, hogy minél nagyobb mennyiségben és olcsón előállítható legyen.

A szemüveg fejlesztése 2011-ben indult és mostanra elkészültek a prototípusok; a tervek szerint a folyamat első fázisában nem kevesebb mint 50 ezer szemüveget juttatnak el rászoruló gyerekekhez. Ezt a Dow Corning Company nagyvonalú, hárommilló dolláros adománya teszi lehetővé. Az amerikai cég szilikonfolyadékát használta Silver első adaptív lencséihez, a vállalat most nem csupán az anyagiakat, de a fejlesztés technikai hátterét is biztosítja a kezdeményezésnek.

design, brit design, szemüveg, designs of the year 2013, joshua silver Icon_print

Hg_pasaret_szponzor_title
Logomain
This is unbelievable!
OK

Hello!   mit szeretnél megosztani olvasóinkkal?

Foglald össze egy mondatban miről van szó. *

A közlésre szánt teljes anyag. *

Kép és egyéb dokumentum is tartozik az anyaghoz?
Add meg a linkjét! (GoogleDrive, Dropbox, FTP, stb.)

Név/Cégnév *

Maradjak
névtelen

Mail *

Telefonszám (csak számok)

HG user név, ha van.

Kérlek, írd be a képen látható 2 szót az alatta lévő mezőbe

Hello!   dolgozz velünk

Név *

Mail *

Telefonszám

Mit szeretnél nálunk csinálni?
Facebook
Twitter
Pinterest
YouTube
RSS

Ombrello Media.
Alkotás utca 53
MOM Park "C", 1123
Budapest, Hungary 

M: +36 30 297 2317