Logomain

Egyelőre tovább szárnyal az amerikai sas

By Kovács Dániel 2013. január 18. 10:21

szerk at hg dot hu

220130604-20111-4ap7lu.gallery

Az American Airlines régi és új logója

120130604-20111-9g1puf.gallery

Az American Airlines új arculata

320130604-20111-1jwguni.gallery

Az American Airlines új arculata

420130604-20111-186m292.gallery

Az American Airlines új arculata

520130604-20111-1gguo04.gallery

Az American Airlines új arculata

Vignelli20130604-20111-1wtczax.gallery

A Massimo Vignelli tervezte régi arculat elemei

Közel négy évtizeddel máig használt arculatának bevezetését követően idejét érezte a megújulásnak az American Airlines, az egyik legismertebb légitársaság az Egyesült Államokban. Az 1930-ban alapított, jelenleg 605 géppel repülő társaság a Futurebrandet bízta meg a feladattal, amelynek nem volt könnyű dolga, hiszen a régi logót és arculatot az olasz design élő legendája, Massimo Vignelli tervezte 1967-ben.

Közel négy évtizeddel máig használt arculatának bevezetését követően idejét érezte a megújulásnak az American Airlines, az egyik legismertebb légitársaság az Egyesült Államokban. Az 1930-ban alapított, jelenleg 605 géppel repülő társaság a Futurebrandet bízta meg a feladattal, amelynek nem volt könnyű dolga, hiszen a régi logót és arculatot az olasz design élő legendája, Massimo Vignelli tervezte 1967-ben.

Az American Airlines arculata azért is sajátos, mert a cég nevéből eredően hagyományosan az amerikai nemzeti jelképeket használja. Ez különösen az American Airlines új arculatának esetében szembetűnő a gépek farokrészén, ahol általában a logó helyezkedik el, azonban az USA zászlajára emlékeztető, piros-kék csíkozás jelenik meg. Ez megfelel annak az amerikai trendnek, amelyben továbbra is a gépek erőteljes színezése dominál – szemben az ún. „eurowhite” irányzattal, amely minimális díszítést jelenít meg a géptesten (erről bővebben is írtunk az ezzel a témával foglalkozó cikkünkben).

A Massimo Vignelli tervezte régi arculat elemei. Kép: vignelli.com

A társaság új logója ugyanerre a szimbolikára épít, de felfedezhetőek benne az előző logó meghatározó elemei: a sas és az A betű is. A felfrissített, árnyalt színkészlet napjaink trendjéhez igazodik. Az új arculat saját mikroszájton mutatkozik be az American utasainak.

Az új arculat a közeljövőben megjelenik az AA teljes flottáján, valamint a társaság online és offline kiadványain és a reptereken is. Bemutatása természetesen szorosan kapcsolódik egy másik, igen várt eseményhez: az American új Boeing 777-300ER gépeit várhatóan e hónap végén állítják csatasorba. Ezzel együtt a 2011-ben csődvédelmet kérő AA jövője korántsem tisztázott; a hozzáértők nem zárják ki annak lehetőségét, hogy a közeljövőben tulajdonosi szerkezete jelentősen átalakul, sőt, összeolvadhat más légitársaságokkal is.

grafikai design, arculat, usa, logó, légiközlekedés, logo, repülőgép design, futurebrand, massimo vignelli, american airlines Icon_print

Hg_pasaret_szponzor_title
Logomain
This is unbelievable!
OK

Hello!   mit szeretnél megosztani olvasóinkkal?

Foglald össze egy mondatban miről van szó. *

A közlésre szánt teljes anyag. *

Kép és egyéb dokumentum is tartozik az anyaghoz?
Add meg a linkjét! (GoogleDrive, Dropbox, FTP, stb.)

Név/Cégnév *

Maradjak
névtelen

Mail *

Telefonszám (csak számok)

HG user név, ha van.

Kérlek, írd be a képen látható 2 szót az alatta lévő mezőbe

Hello!   dolgozz velünk

Név *

Mail *

Telefonszám

Mit szeretnél nálunk csinálni?
Facebook
Twitter
Pinterest
YouTube
RSS

Ombrello Media.
Alkotás utca 53
MOM Park "C", 1123
Budapest, Hungary 

M: +36 30 297 2317