Logomain

Bemutatkozott az új Chevrolet Corvette Stingray

By Kovács Dániel 2013. január 15. 13:44

szerk at hg dot hu

2014-chevrolet-corvette-049-medium20130604-20111-1oyl7u2.gallery

Chevrolet Corvette Stingray 2014

2014-chevrolet-corvette-001-medium20130604-20111-deu8au.gallery

Chevrolet Corvette Stingray 2014

2014-chevrolet-corvette-057-medium20130604-20111-1rc0wfl.gallery

Chevrolet Corvette Stingray 2014

2014-chevrolet-corvette-048-medium20130604-20111-10mshyp.gallery

Chevrolet Corvette Stingray 2014

2014-chevrolet-corvette-033-medium20130604-20111-13yh387.gallery

Chevrolet Corvette Stingray 2014

2014-chevrolet-corvette-020-medium20130604-20111-v6d42y.gallery

Chevrolet Corvette Stingray 2014

2014-chevrolet-corvette-036-medium20130604-20111-109htt1.gallery

Chevrolet Corvette Stingray 2014

2014-chevrolet-corvette-055-medium20130604-20111-fi6f28.gallery

Chevrolet Corvette Stingray 2014

Nagy kockázatot vállalt a Chevrolet: a Corvette 1963-ban bemutatkozó, Larry Shinoda tervezte generációja, közismert nevén a „Sting Ray” valóságos designlegendának számít, így az, hogy 2014-es új Corvette-jüknek is ezt a nevet adták, felhívás a keringőre. Nem véletlenül számított a Corvette Stingray az év egyik legjobban várt autójának, sokan egyenesen Detroit újjászületésének zálogaként tekintettek rá.

Nagy kockázatot vállalt a Chevrolet: a Corvette 1963-ban bemutatkozó, Larry Shinoda tervezte generációja, közismert nevén a „Sting Ray” valóságos designlegendának számít, így felhívás keringőre, hogy 2014-es új Corvette-jüknek is ezt a nevet adták. Nem véletlenül számított a Corvette Stingray az év egyik legjobban várt autójának, sokan egyenesen Detroit újjászületésének zálogaként tekintettek rá.

Ha ez túlzás is, a Corvette-nek már igazán szüksége volt egy komolyabb ráncfelvarrásra. A General Motors anyagi nehézségei miatt a hatodik generáció a szokásosnál kicsit tovább szolgált, és igencsak kiment a divatból. De nem csupán ez, hanem az Egyesült Államok változó üzemanyagpolitikája is negatív hatással volt a sportautók piacára, ami magyarázza, hogy a korábban megszokott évi harmincezer helyett tavaly alig több mint 14 ezer Corvette kelt el az országban.

Mostanra viszont a márka főmérnöke, Tadge Juechter vezetésével ízeire szedték és teljesen megújították az autót, amely mindössze két alkatrészt vesz át az előző nemzedékből. Új a váz és a futómű, a hajtómű és a vezetőtámogatás is. A felhasznált anyagokat a megszokott igényesség jellemzi: az utasteret valódi karbonnal, alumíniummal és kézzel varrott bőrrel burkolták, a szénszálas géptető mellett kompozit sárvédők, ajtók és hátsó oldalfal-elem biztosítják a teljesítményegyensúlyt. A fejlett hajtómű-technika egyik eleme az öt pozíciójú menetmód választó (Drive Mode Selector), amely a jármű 12 paraméterét hangolja a vezető stílusához.

A 2014-es Corvette Stingray minden idők legerősebb standard modellje, becsült 450 lóerővel (335 kW) és 610 Nm nyomatékkal, de a képességei is felülmúlnak minden korábbit, hiszen négy másodpercen belül gyorsul százra, kanyarban pedig 1 g-nél nagyobb keresztgyorsulásra képes. Ezenkívül a várakozás szerint a legtakarékosabb fogyasztású Corvette lesz, javít a jelenlegi modell 10,7 literjén.

Az új Corvette Stingray a GM Bowling Green (Ky.) összeszerelő üzemében készül, amelyet 131 millió dollárért korszerűsítettek, például 52 milliót költöttek a karosszéria-üzemre, ahol, most először, házon belül gyártják az alumíniumvázat is. Az autó 2013 harmadik negyedévétől lesz kapható, a Chevrolet akkor hozza majd nyilvánosságra az árakat is.

design, usa, autó, chevrolet Icon_print

Hg_pasaret_szponzor_title
Logomain
This is unbelievable!
OK

Hello!   mit szeretnél megosztani olvasóinkkal?

Foglald össze egy mondatban miről van szó. *

A közlésre szánt teljes anyag. *

Kép és egyéb dokumentum is tartozik az anyaghoz?
Add meg a linkjét! (GoogleDrive, Dropbox, FTP, stb.)

Név/Cégnév *

Maradjak
névtelen

Mail *

Telefonszám (csak számok)

HG user név, ha van.

Kérlek, írd be a képen látható 2 szót az alatta lévő mezőbe

Hello!   dolgozz velünk

Név *

Mail *

Telefonszám

Mit szeretnél nálunk csinálni?
Facebook
Twitter
Pinterest
YouTube
RSS

Ombrello Media.
Alkotás utca 53
MOM Park "C", 1123
Budapest, Hungary 

M: +36 30 297 2317