Nagy kockázatot vállalt a Chevrolet: a Corvette 1963-ban bemutatkozó, Larry Shinoda tervezte generációja, közismert nevén a „Sting Ray” valóságos designlegendának számít, így az, hogy 2014-es új Corvette-jüknek is ezt a nevet adták, felhívás a keringőre. Nem véletlenül számított a Corvette Stingray az év egyik legjobban várt autójának, sokan egyenesen Detroit újjászületésének zálogaként tekintettek rá.
Nagy kockázatot vállalt a Chevrolet: a Corvette 1963-ban bemutatkozó, Larry Shinoda tervezte generációja, közismert nevén a „Sting Ray” valóságos designlegendának számít, így felhívás keringőre, hogy 2014-es új Corvette-jüknek is ezt a nevet adták. Nem véletlenül számított a Corvette Stingray az év egyik legjobban várt autójának, sokan egyenesen Detroit újjászületésének zálogaként tekintettek rá.
Ha ez túlzás is, a Corvette-nek már igazán szüksége volt egy komolyabb ráncfelvarrásra. A General Motors anyagi nehézségei miatt a hatodik generáció a szokásosnál kicsit tovább szolgált, és igencsak kiment a divatból. De nem csupán ez, hanem az Egyesült Államok változó üzemanyagpolitikája is negatív hatással volt a sportautók piacára, ami magyarázza, hogy a korábban megszokott évi harmincezer helyett tavaly alig több mint 14 ezer Corvette kelt el az országban.
Mostanra viszont a márka főmérnöke, Tadge Juechter vezetésével ízeire szedték és teljesen megújították az autót, amely mindössze két alkatrészt vesz át az előző nemzedékből. Új a váz és a futómű, a hajtómű és a vezetőtámogatás is. A felhasznált anyagokat a megszokott igényesség jellemzi: az utasteret valódi karbonnal, alumíniummal és kézzel varrott bőrrel burkolták, a szénszálas géptető mellett kompozit sárvédők, ajtók és hátsó oldalfal-elem biztosítják a teljesítményegyensúlyt. A fejlett hajtómű-technika egyik eleme az öt pozíciójú menetmód választó (Drive Mode Selector), amely a jármű 12 paraméterét hangolja a vezető stílusához.
A 2014-es Corvette Stingray minden idők legerősebb standard modellje, becsült 450 lóerővel (335 kW) és 610 Nm nyomatékkal, de a képességei is felülmúlnak minden korábbit, hiszen négy másodpercen belül gyorsul százra, kanyarban pedig 1 g-nél nagyobb keresztgyorsulásra képes. Ezenkívül a várakozás szerint a legtakarékosabb fogyasztású Corvette lesz, javít a jelenlegi modell 10,7 literjén.
Az új Corvette Stingray a GM Bowling Green (Ky.) összeszerelő üzemében készül, amelyet 131 millió dollárért korszerűsítettek, például 52 milliót költöttek a karosszéria-üzemre, ahol, most először, házon belül gyártják az alumíniumvázat is. Az autó 2013 harmadik negyedévétől lesz kapható, a Chevrolet akkor hozza majd nyilvánosságra az árakat is.