Logomain

Kotyogó és kulcslyuk: az Éléskamra arculata

By Kovács Dániel 2012. december 14. 11:09

szerk at hg dot hu

120130604-20111-xh70m2.gallery

Molnár G. Levente arculatterve az Éléskamra számára

220130604-20111-ql8i2z.gallery

Molnár G. Levente arculatterve az Éléskamra számára

320130604-20111-gvuvk.gallery

Molnár G. Levente arculatterve az Éléskamra számára

420130604-20111-zfekqx.gallery

Molnár G. Levente arculatterve az Éléskamra számára

520130604-20111-us63ba.gallery

Molnár G. Levente arculatterve az Éléskamra számára

620130604-20111-1uzh21s.gallery

Molnár G. Levente arculatterve az Éléskamra számára

720130604-20111-54f5f.gallery

Molnár G. Levente arculatterve az Éléskamra számára

820130604-20111-100s67m.gallery

Molnár G. Levente arculatterve az Éléskamra számára

920130604-20111-1ky2qhs.gallery

Molnár G. Levente arculatterve az Éléskamra számára

1020130604-20111-1h7izyp.gallery

Molnár G. Levente arculatterve az Éléskamra számára

Kotyogó és kulcslyuk keresztezésével született meg a Király utca nemrég újranyitott kis kávézó-szendvicsezőjének logója. Az Éléskamra arculata egyszerű, de szerethető, akár maga a hely. A munkát a tervező Molnár G. Levente (Design Open-Space) leírásával mutatjuk be. <br/>

Kotyogó és kulcslyuk keresztezésével született meg a Király utca nemrég újranyitott kis kávézó-szendvicsezőjének logója. Az Éléskamra arculata egyszerű, de szerethető, akár maga a hely. A munkát a tervező Molnár G. Levente (Design Open-Space) leírásával mutatjuk be.

„2012 őszén a budapesti Király utcában újranyílt egy apró kis kávézó és szendvicsező, új felállásban, újult erővel és eltökéltséggel. Már ekkor felmerült az igény a tulajdonosok irányából egy egységes arculat kialakítására, arra, hogy egy »helyet« teremtsenek az apró üzlethelységből. A tényleges munka megkezdése előtt még gyorsan változtatás történt a kávézó addigi fantázianevét illetően, és ekkor született meg az Éléskamra név.

A megrendelők szerencsére nagyfokú szabadságot adtak a kezembe a logotípia kialakítása kapcsán, mindössze annyi kikötésük volt, hogy az újonnan megszülető hely egy szerethető, emberközeli arculatot kapjon. Szerencsére már az első megbeszélésen közös nevezőt találtunk.

Az arculat kialakításánál fontos volt egyrészt a már fentebb említett elvárások – emberközeliség – mellett az is, hogy a vendégek számára gyorsan fogyasztható és értelmezhető legyen a kávézó arculata, és kedvességének köszönhetően melegséggel töltse el őket. Ebből kifolyólag minden más arculati elem is a természetességet, melegséget próbálja szimbolizálni az anyaghasználat során.

Az arculat koncepciójának kialakításánál 3 fő kritériumot állítottam fel:
- egyszerűség és ötletesség,
- szerethetőség,
- gazdaságosság.

Egyszerűség és ötletesség: egy logó akkor jó, ha vizuálisan egyből értelmezhetőek a »határai«, ezáltal megjegyezhetővé válik. Másfelől ha egy kis játékosságot adva a logónak, gondolkozásra készteti a szemlélőt és megadja a felfedezés élményét számára.

A logotípiában ennek megfelelően egy nagyon egyszerű keretrendszer lett kialakítva, amely egyben szimbolizálja a kávézást és az étkezés élményét. Központi szimbólumként a kávézást szimbolizáló kotyogó kapott helyet, amely mint egy kulcslyuk betekintést ad az éléskamrába. Az étkezést szimbolizáló kulcslyuk vizuális megerősítéseként kapta meg az íves záródású kettősvonalú keretet, így teljességében megadva a felfedezés élményét a szemlélő számára.

Szerethetőség: szerethető minden, ami természetes, ami közel áll az emberekhez és nem magamutogató és hivalkodó. Ezen elvek által vezérelve az arculat szerethetőségének kialakítása során a barna szín és annak árnyalatai lettek kiválasztva, mint másodlagos »színek« az arculatban. Erre a célra a különféle kraft-papírok és kartonok mellett döntöttünk a megrendelővel, ami nemcsak színével, hanem anyaguk tapintásával is egy természetesebb hatást keltenek a vendégben.

Gazdaságosság: egyre fontosabb tényező a gazdaságosság kérdése, így ezt az elemet is be kellett építeni a koncepcióba. A logotípia megalkotásánál fontos volt egyrészt, hogy minél kevesebb színből álljon az arculat, másrészt, hogy az arculati elemek egy része házilag is előállítható legyen (feliratos zacskó, stb.).

Remélem, hogy az Éléskamra logotípiával és arculattal nemcsak a kávézó identitása és »hellyé« válása teremtődött meg, hanem egy olyan, mindenki számára szerethető és kedves arculatot tudtam kialakítani ami a vendégek számára is figyelemfelkeltő és emlékezetes tud maradni.”

budapest, arculat, tervezőgrafika, kávézó, molnár g. levente, dos csoport Icon_print

Molnár G. Levente arculatterve az Éléskamra számára

Molnár G. Levente arculatterve az Éléskamra számára

Molnár G. Levente arculatterve az Éléskamra számára

Molnár G. Levente arculatterve az Éléskamra számára

Molnár G. Levente arculatterve az Éléskamra számára

Molnár G. Levente arculatterve az Éléskamra számára

Molnár G. Levente arculatterve az Éléskamra számára

Molnár G. Levente arculatterve az Éléskamra számára

Molnár G. Levente arculatterve az Éléskamra számára

Molnár G. Levente arculatterve az Éléskamra számára

Hg_pasaret_szponzor_title
Logomain
This is unbelievable!
OK

Hello!   mit szeretnél megosztani olvasóinkkal?

Foglald össze egy mondatban miről van szó. *

A közlésre szánt teljes anyag. *

Kép és egyéb dokumentum is tartozik az anyaghoz?
Add meg a linkjét! (GoogleDrive, Dropbox, FTP, stb.)

Név/Cégnév *

Maradjak
névtelen

Mail *

Telefonszám (csak számok)

HG user név, ha van.

Kérlek, írd be a képen látható 2 szót az alatta lévő mezőbe

Hello!   dolgozz velünk

Név *

Mail *

Telefonszám

Mit szeretnél nálunk csinálni?
Facebook
Twitter
Pinterest
YouTube
RSS

Ombrello Media.
Alkotás utca 53
MOM Park "C", 1123
Budapest, Hungary 

M: +36 30 297 2317