Logomain

Kínos mosolygás: melléfogott új logójával Düsseldorf

By Kovács Dániel 2012. november 30. 16:04

szerk at hg dot hu

Logos-duesseldorf-220130604-20111-1dsp8tw.gallery

Plakát Düsseldorf új logójával

Logo20130604-20111-15srzy2.gallery

Düsseldorf új logója

Dan_logo20130604-20111-vxowyv.gallery

A Condé Nast Traveller számára készült 2008-as fiktív dán országimázs logója

Coaster-white-d-1-870x54620130604-20111-1t76fez.gallery

A horvát Mit designstúdió Dubrovnik számára tervezett ajándéktárgyai

Általában igaz, hogy a legegyszerűbb ötletek a legjobbak, de néha mégis akadnak kivételek. Düsseldorf városa 150 ezer eurót szánt új identitásának kialakítására, a végeredmény azonban egy olyan szimbólum lett, amit százmilliók használnak világszerte. A november 26-án bemutatott :D ernyőbranden a szakma meghökkent, az internethasználó városlakók zöme pedig kiborult.

Általában igaz, hogy a legegyszerűbb ötletek a legjobbak, de néha mégis akadnak kivételek. Düsseldorf városa 150 ezer eurót szánt új identitásának kialakítására, a végeredmény azonban egy olyan szimbólum lett, amit százmilliók használnak világszerte. A november 26-án bemutatott :D ernyőbranden a szakma meghökkent, az internethasználó városlakók zöme pedig kiborult. És hát van még itt némi probléma.

„Ez egy vicc?” „Inkább nem mondok semmit.” „A düsseldorfi karnevál logójának oké – de egyébként…?” Néhány a szolidabb vélemények közül, amelyekkel Düsseldorf hivatalos Facebook-oldalán fogadták a felhasználók a város új logóját. A 150 ezer euróba kerülő arculatfrissítés részeként az új logót a német BBDO Proximity ügynökség munkatársai dolgozták ki, és szándékuk szerint a barátságos várost jelképezi, vörös színével Düsseldorf hagyományos jelképeire utal, és ráadásul sokféleképp használható. 

Ez utóbbi aligha újdonság, hiszen a :D hangulatjelet világszerte milliók használják a hangos nevetés írásos kifejezésére. A logó bemutatását követő kommenthullámra kissé megkésve a város szóvivője is reagált; a Rheinische Post hasábjain kifejtette: számukra az egyetlen fontos szempont az volt, hogy bár a jelkép valóban közismert, a világon egyetlen város sem használja saját szimbólumként. A BBDO szóvivője a stern.de-nek nyilatkozva ezt azzal fejelte meg, hogy emlékeztetett: a Facebook is a tetszés nemzetközi gesztusából, a feltartott hüvelykujjú ökölből formált igen erős saját szimbólumot.

A BBDO munkáját egyébként összesen 66 ügynökség közül választották ki, és bár a munkafolyamat hónapokig tartott, a város aligha készült fel azokra a jogi problémákra, amelyeket az új logó magával hozhat. Teljesen ugyanezt a jelképet ugyanis már ketten kitalálták hasonló célra. 2008-ban a Condé Nast Traveller magazin számára Jakob Trollback és Paul Schlachter, egy hipotetikus dán országimázs-kampány részeként. 

Nem sokkal később pedig az eszéki Mit designstúdió a horvátországi Dubrovnik számára, amelynek neve egy szerencsétlen véletlen folytán ugyanazzal a betűvel kezdődik, mint Düsseldorfé. 

Mi több: a Mit online shopjában különféle termékek is megvásárolhatóak a logóval – természetesen dubrovniki vonatkozásban. Hazai párhuzamot is tudunk, bár nem ennyire megegyezőt, de Düsseldorf új, ki tudja meddig használt jelképére igencsak emlékeztet a Katona József Színház nemrég bemutatott logója. Düsseldorf mindenesetre a logó bemutatásával párhuzamosan azt is bejelentette: megteszik a szükséges lépéseket a szellemi termék védelme érdekében.

design, arculat, németország, logó, német design, düsseldorf, logo, bbdo proximity Icon_print

Hg_pasaret_szponzor_title
Logomain
This is unbelievable!
OK

Hello!   mit szeretnél megosztani olvasóinkkal?

Foglald össze egy mondatban miről van szó. *

A közlésre szánt teljes anyag. *

Kép és egyéb dokumentum is tartozik az anyaghoz?
Add meg a linkjét! (GoogleDrive, Dropbox, FTP, stb.)

Név/Cégnév *

Maradjak
névtelen

Mail *

Telefonszám (csak számok)

HG user név, ha van.

Kérlek, írd be a képen látható 2 szót az alatta lévő mezőbe

Hello!   dolgozz velünk

Név *

Mail *

Telefonszám

Mit szeretnél nálunk csinálni?
Facebook
Twitter
Pinterest
YouTube
RSS

Ombrello Media.
Alkotás utca 53
MOM Park "C", 1123
Budapest, Hungary 

M: +36 30 297 2317