Logomain

És te mit tudsz Kanadáról?

By Kovács Dániel 2012. november 6. 22:01

szerk at hg dot hu

120130604-20111-63kwln.gallery

Studio 360 - Bruce Mau Design: Know Canada

220130604-20111-1fxg0qi.gallery

Studio 360 - Bruce Mau Design: Know Canada

320130604-20111-avoieu.gallery

Studio 360 - Bruce Mau Design: Know Canada

420130604-20111-8zfjju.gallery

Studio 360 - Bruce Mau Design: Know Canada

520130604-20111-19p06mf.gallery

Studio 360 - Bruce Mau Design: Know Canada

620130604-20111-1ns0gwt.gallery

Studio 360 - Bruce Mau Design: Know Canada

720130604-20111-1lyu87e.gallery

Studio 360 - Bruce Mau Design: Know Canada

820130604-20111-jbmuoh.gallery

Studio 360 - Bruce Mau Design: Know Canada

1020130604-20111-yjj0vb.gallery

Studio 360 - Bruce Mau Design: Know Canada

1120130604-20111-1wpdfy.gallery

Studio 360 - Bruce Mau Design: Know Canada

1220130604-20111-1os374j.gallery

Studio 360 - Bruce Mau Design: Know Canada

Mi a közös Pamela Andersonban, a walkie-talkie-ben, az Arcade Fire-ben és a Wonderbra push-up melltartóban? Természetesen a származási országuk: Kanada – még ha ez nekünk, magyaroknak nem is egyértelmű. Nos, épp ez az ő problémájuk is; a szomszédos Egyesült Államokban élőknek ugyanis Kanadáról általában legfeljebb négy dolog jut eszébe: a juharszirup, a jégkorong, a hó és még több hó. De hogyan lehetne átformálni egy teljes országról alkotott képet? Kanada egyik legismertebb designműhelye, a Torontóban és New Yorkban működő Bruce Mau Design megpróbálja; ennek eredménye a Know Canada kampány.

Mi a közös Pamela Andersonban, a walkie-talkie-ben, az Arcade Fire-ben és a Wonderbra push-up melltartóban? Hát persze hogy a származási országuk: Kanada – még ha ez nekünk, magyaroknak nem is egyértelmű. Nos, épp ez az ő problémájuk is; a szomszédos Egyesült Államokban élőknek ugyanis Kanadáról általában legfeljebb négy dolog jut eszébe: a juharszirup, a jégkorong, a hó és még több hó. De hogyan lehetne átformálni egy teljes országról alkotott képet? Kanada egyik legismertebb designműhelye, a Torontóban és New Yorkban működő Bruce Mau Design megpróbálja; ennek eredménye a Know Canada kampány.

Meglepő módon a kezdeményezés egy rádióműsortól származik. Az Egyesült Államokban fogható, adásonként félmillió ember által is hallgatott művészeti-kulturális program, a Studio 360 with Kurt Andersen rendszeres programja a „Redesigns” – a műsor olyan ideák, intézmények után kutat, amelyek működőképesek, de egyértelműen „ráncfelvarrásra” szorulnak. Egy saskatooni rádióhallgató javaslatára így került a képbe maga Kanada, pontosabban az a kép, amely az amerikai polgárokben Kanadáról él. A Studio 360 azzal kereste meg a Bruce Mau Design stúdiót: hogyan lehetne új, friss, a konvencionális kliséktől mentes arculatot adni Kanadának?

A „Redesign Canada” munkacímet viselő program első fázisában a designereknek azt kellett felismerniük: nem Kanada, hanem az amerikaiak arról alkotott felfogása szorul ráncfelvarrása – az országgal nincs semmi probléma, sőt. Épp Kanada kreatív potenciálja, dinamizmusa, természeti és humán erőforrásai azok, amelyek széleskörű megismertetésével megváltozhat a róla alkotott általános vélemény.

„Mi ismerünk titeket. Ti nem ismertek bennünket” – idézi a Bruce Mau Design koncepciója Scott Thompson kanadai komikust. Ebből a felismerésből kiindulva a stúdió megpróbált egy olyan, általános érvényű és széles körben használható vizuális ikont létrehozni, amely kifejezheti az ország nyitottságát, flexibilitását és diverzifikáltságát. Ez nem több és nem kevesebb, mint két függőleges piros sáv – a kanadai nemzeti zászló két sávja – amelyek keretként, határvonalként, kiemelőként és vizuális jelként szolgálnak a kampányban.

Az ötlet, amelynek ereje épp egyszerűségében rejlik, remekül használható voltaképpen minden kommunikációs felületen és hosszú távon kétségtelenül erős ikonjává válhatna Kanadának. Persze arról egyelőre nincs hír, hogy az ország turisztikai hivatala vagy kulturális kormányszervei lecsaptak volna a Bruce Mau Design önkéntesmunkájának eredményeire. Az mindenesetre megnyugtatható lehet, hogy a kanadaiak hozzánk hasonló kisebbrendűségi érzésekkel küszködnek – legalábbis erről árulkodik a Know Canada részeként készült két plakát, amelyek az ország híres szülötteit sorakoztatják fel.

A Know Canada honlapján bővebben is olvashatunk a kampány születéséről.

design, grafika, arculat, kanada, bruce mau design Icon_print

Hg_pasaret_szponzor_title
Logomain
This is unbelievable!
OK

Hello!   mit szeretnél megosztani olvasóinkkal?

Foglald össze egy mondatban miről van szó. *

A közlésre szánt teljes anyag. *

Kép és egyéb dokumentum is tartozik az anyaghoz?
Add meg a linkjét! (GoogleDrive, Dropbox, FTP, stb.)

Név/Cégnév *

Maradjak
névtelen

Mail *

Telefonszám (csak számok)

HG user név, ha van.

Kérlek, írd be a képen látható 2 szót az alatta lévő mezőbe

Hello!   dolgozz velünk

Név *

Mail *

Telefonszám

Mit szeretnél nálunk csinálni?
Facebook
Twitter
Pinterest
YouTube
RSS

Ombrello Media.
Alkotás utca 53
MOM Park "C", 1123
Budapest, Hungary 

M: +36 30 297 2317