Logomain

Szociális felelősség, üzleti alapon, design-központú gondolkodással? Működik!

By Kovács Dániel 2012. október 5. 12:50

szerk at hg dot hu

Fruit_of_care_nonprofit_kft_120130604-20111-s9gn64.gallery

A Fruit of Care Nonprofit Kft. termékei

Fruit_of_care_nonprofit_kft_420130604-20111-111500k.gallery

A Fruit of Care Nonprofit Kft. termékei

Fruit_of_care_nonprofit_kft_720130604-20111-16kqvf.gallery

A Fruit of Care Nonprofit Kft. termékei

Fruit_of_care_nonprofit_kft_820130604-20111-zidh2a.gallery

A Fruit of Care Nonprofit Kft. termékei

Fruit_of_care_nonprofit_kft_920130604-20111-hgkzwg.gallery

A Fruit of Care Nonprofit Kft. termékei

Fruit_of_care_nonprofit_kft_1120130604-20111-z4m4ma.gallery

A Fruit of Care Nonprofit Kft. termékei

Fruit_of_care_nonprofit_kft_1320130604-20111-11wwl91.gallery

A Fruit of Care Nonprofit Kft. termékei

Ludwig_muzeum_-_kortars_muveszeti_muzeum_1220130604-20111-x5778n.gallery

A Ludwig Múzeum - Kortárs Művészeti Múzeum arculata

Ludwig_muzeum_-_kortars_muveszeti_muzeum_1620130604-20111-2b4wpi.gallery

A Ludwig Múzeum - Kortárs Művészeti Múzeum arculata

Ludwig_muzeum_-_kortars_muveszeti_muzeum_920130604-20111-1p7vtvp.gallery

A Ludwig Múzeum - Kortárs Művészeti Múzeum arculata

Ludwig_muzeum_-_kortars_muveszeti_muzeum_320130604-20111-144ikbq.gallery

A Ludwig Múzeum - Kortárs Művészeti Múzeum arculata

Sugar_design_cukraszat_420130604-20111-wqj8u5.gallery

A Sugar! Design Cukrászat arculata

Sugar_design_cukraszat_320130604-20111-1l8qf9k.gallery

A Sugar! Design Cukrászat arculata

Sugar_design_cukraszat_220130604-20111-1oa3jl8.gallery

A Sugar! Design Cukrászat arculata

Igazán különleges kezdeményezés, a Fruit of Care Nonprofit Kft. kapta idén a Design Management Díjat.

Igazán különleges kezdeményezés, a Fruit of Care Nonprofit Kft. kapta idén a Design Management Díjat. A cég üzleti modellje professzionális designereket és egyetemi hallgatókat kapcsol össze csökkent képességű munkavállalókkal, különleges termékeket állítva elő. A díj bírálóbizottsága példaértékűként kiemelte a Ludwig Múzeum – Kortárs Művészeti Múzeum és a Sugar! Design Cukrászat tevékenységét is.

A Magyar Formatervezési Tanács 2012 tavaszán negyedszerre hirdette meg a Design Management Díjakat. Az elismerés célja, hogy bemutassa, miként segítheti a design alkalmazása és szakszerű menedzselése egy szervezet célkitűzéseinek megvalósítását, eredményes működését, és elismerje ennek kiváló példáit. A díjakat október 4-én, a Magyar Formatervezési Díjakkal együtt adták át az Iparművészeti Múzeumban.

A 2012-es Design Management Díj és a vele járó egymillió forint győztese, a Fruit of Care Nonprofit Kft. design, kézművesség és társadalmi felelősségvállalás egyben. Üzleti modelljének lényege, hogy a fogyatékkal élők designerek által tervezett kézműves ajándéktárgyakat állítanak elő. Az így készült termékek minőségük, esztétikai megjelenésük nyomán a fogyatékkal élők társadalmi elfogadását növelik, és a piacon valós keresletet teremtve nyereséget termelnek. Mindennek irányító és integrált eleme a design, amely a terméktervezés mellett társadalmi szemléletformálást is betölt.

Jakab Áron, a cég alapítója végzettségét tekintve designer; a Fruit of Care elképzelésével több mint tíz évvel ezelőtt, Moholy-Nagy-ösztöndíjasként kezdett foglalkozni. A vállalkozás beindítása után jött rá, hogy a designer által fejlesztett termékek akkor lehetnek igazán sikeresek eladási szempontból, ha a termékfejlesztés mellett optimalizált gyártási folyamat és kidolgozott üzleti koncepció is áll. A Fruit of Care esetében a design management megfelelő alkalmazását jól mutatja az értéklánc szereplőinek összefonódása. A professzionális tervezők, a megváltozott munkaképességű munkavállalók, az őket foglalkoztató műhelyek, a CSR-ben érdekelt vállalatok, az ajándékozni vágyó fogyasztók, az önkéntesek és a designer hallgatók kiválóan kapcsolódnak a mikrovállalkozás munkájához, amely eredményes működésének egyik kulcsa.

A cégnek három alkalmazottja van; az ő munkájukat segítik önkéntesek, valamint együttműködési megállapodás keretében a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem hallgatói is.

A vállalkozás olyan munkavégzési terekkel működik együtt, ahol a megváltozott képességű emberek biztonságosan és egyben hatékonyan, esztétikus, magasra pozícionált termékeket tudnak előállítani. Ez mind stratégiai, mind pedig szervezési szempontból jelentős feladat, amelyet a Fruit of Care igényesen és pontosan lát el. Tavaly nyolc, civil és nonprofit szervezetek által fenntartott, sérült embereket foglalkoztató műhelyből szállítottak be a Fruit of Care részére az ország különböző pontjairól; a termékek előállításában ekkor közel 200 fogyatékkal élő vett részt.

A mikrovállalkozás növekedés-orientált: bővíti a tervezett termékek választékát, és tevékenységébe egyre több fogyatékosokat foglalkozató műhely bevonását is tervezi. A Fruit of Care kapcsolódik a NESsT szervezethez, amely társadalmi vállalkozások fejlesztését és finanszírozását segíti elő.

A Fruit of Care design-gondolkodását jól tükrözi a konzekvensen végigvitt arculat is. Mind a kézműves termékek és csomagolásuk, mind pedig a weboldal/honlap és a katalógus jól átgondolt, letisztult, szép megjelenése megfelelőn támogatja a Fruit of Care márka üzenetét.

A Ludwig Múzeum – Kortárs Művészeti Múzeum managementje a design gondolkodás és a piaci idomulás összhangjára törekszik, ennek eredményeképp az intézmény imázsa kiváló, arculata, kiállításpolitikája és jelentős nemzetközi reputációja koherens. A honlap, a kiállításokhoz kapcsolódó ismertetők grafikai kialakítása néhány, mindenütt visszatérő grafikai elemre szorítkozik, a visszafogott, de rendkívül karakteres logóra és a letisztult betűtípusra. A kiadványok megjelenésükben nagy teret engednek az adott kiállítás vagy program jellegéhez, témájához kapcsolódó vizuális elemeknek – így a látogatókat minden felületen egységes, mégis szuggesztív hatású, rugalmas és változatos összkép fogadja.

A Sugar! Design Cukrászat alapítói arra törekednek, hogy a cég arculata, termékkínálata, szolgáltatásai, PR-tevékenysége és üzletpolitikája terén olyan, hosszú távon életképes, egységes rendszert dolgozzanak ki, amelynek alapjaként a design szolgál. Ez az édességek karakterében, a cukrászda enteriőrjében és a cég arculatában is megjelenik. A design management jegyében az ízektől a terekig terjedő folyamatos megújulás a designban rejlő innovatív potenciált aknázza ki.

design, arculat, díj, 2012, sugar!, ludwig múzeum, design management díj, fruit of care Icon_print

A Fruit of Care Nonprofit Kft. termékei

A Fruit of Care Nonprofit Kft. termékei

A Fruit of Care Nonprofit Kft. termékei

A Fruit of Care Nonprofit Kft. termékei

A Fruit of Care Nonprofit Kft. termékei

A Fruit of Care Nonprofit Kft. termékei

A Fruit of Care Nonprofit Kft. termékei

A Ludwig Múzeum - Kortárs Művészeti Múzeum arculata

A Ludwig Múzeum - Kortárs Művészeti Múzeum arculata

A Ludwig Múzeum - Kortárs Művészeti Múzeum arculata

A Ludwig Múzeum - Kortárs Művészeti Múzeum arculata

A Sugar! Design Cukrászat arculata

A Sugar! Design Cukrászat arculata

A Sugar! Design Cukrászat arculata

Hg_pasaret_szponzor_title
Logomain
This is unbelievable!
OK

Hello!   mit szeretnél megosztani olvasóinkkal?

Foglald össze egy mondatban miről van szó. *

A közlésre szánt teljes anyag. *

Kép és egyéb dokumentum is tartozik az anyaghoz?
Add meg a linkjét! (GoogleDrive, Dropbox, FTP, stb.)

Név/Cégnév *

Maradjak
névtelen

Mail *

Telefonszám (csak számok)

HG user név, ha van.

Kérlek, írd be a képen látható 2 szót az alatta lévő mezőbe

Hello!   dolgozz velünk

Név *

Mail *

Telefonszám

Mit szeretnél nálunk csinálni?
Facebook
Twitter
Pinterest
YouTube
RSS

Ombrello Media.
Alkotás utca 53
MOM Park "C", 1123
Budapest, Hungary 

M: +36 30 297 2317