Logomain

Rajong, lájkol, vásárol

By Séllei Lilla 2012. május 26. 10:19

szerk at hg dot hu

Facebook_webshop_beta_50020130604-19838-1r3bk4v.gallery

Facebook webshop - The Béta Version_500

Facebook_webshop_2in1_50020130604-19838-1ykrnk.gallery

Facebook webshop - 2in1_500

Facebook_webshop_2in1_3_50020130604-19838-p37lr3.gallery

Facebook webshop - 2in1_500

Facebook_webshop_2in1_2_50020130604-19838-hhzp03.gallery

Facebook webshop - 2in1_500

Facebook_vasarlas_24020130604-19838-q4bhm9.gallery

Facebook webshop_240

Facebook_webshop_50020130604-19838-1uo5qn7.gallery

Facebook webshop_500

Facebook_webshop_24020130604-19838-xe15bb.gallery

Facebook webshop_240

A 21. századi modern Facebook fogyasztó rajong, lájkol és vásárol. Magyar tervezőtől is.

A 21. századi modern Facebook fogyasztó rajong, lájkol és vásárol, ráadásul ma már több magyar tervező termékeit is megveheti a közösségi hálón. A témáról a Facebook webshoppal rendelkező hazai tervezőket, egy PR szakembert és egy fejlesztőt is megkérdeztünk.

Webshop pár kattintással

A Facebookon az egyes márkák, cégek és üzletek már régóta jelen vannak saját rajongói oldallal, amit ha jól menedzselnek, akkor kitűnő reklámfelületet kapnak, ráadásul megkönnyíti a vásárlókkal való kapcsolattartást is. A rajongói oldalakat már régóta saját igényre szabhatják, aminek keretében több saját funkciót is beépíthetnek. Ilyen a webshop is. "Pár óra alatt, néhány kattintással létrehozható egy webáruház a Facebook oldalon belül. Egyáltalán nem mellékes, hogy egy ilyen bolt kialakítása csak szaktudást igényel, befektetést csak emberi erőforrásban"- kezdi az egyik legnagyobb előnnyel Heiszler Ákos PR szakember. És valóban egy önálló online üzlet lefejlesztése költséges mulatság lehet, így a megtérülési idő is hosszabb, viszont az ingyenesen elérhető Facebook verziónál ezzel a kockázattal egy tervezőnek sem kell számolnia. A többnyire kis büzséből működő hazai márkák nem véletlenül aknázzák ki ezt a lehetőséget. "Ráadásul a lájk-gombnak is nagyobb az ereje egy Facebook üzlet esetében, hiszen ebben az esetben a legerősebb lájkot nyomjuk egy-egy termékre" - mondta Ákos.

Fekete Ferenc fejlesztő más szempontokra is felhívta a figyelmünket: "Nem könnyebb és nem olcsóbb egy Facebook webshop létrehozása, hiszen már vannak máshol is egyszerű, ingyenesen elérhető shopok, mint például a shopify.com. Az a fontos, hogy az adott cég, márka tudja, hogy ki a célcsoportja, azoknak milyenek a felhasználói szokásaik, és hogyan éri el őket. Ha olyan a termék, olyan a márka, hogy a célcsoport a Facebookon keresztül könnyebben elérhető, akkor persze érdemes azt választani, azzal próbálkozni."

De nézzük mit is mondanak a számok és a külföldi példák! Az Ákos által említett adatok lenyűgözőek, és biztosan meggyőzik a kétkedőket is: a tavalyi évben 5 milliárd dollár volt a F-commerce, azaz a Facebook kereskedelem. Az okos divatszakemberek persze még rátesznek egy lapáttal. Diane von Furstenberg divattervező, az Amerikai Divattervezők Tanácsának elnöke például egyetlen egy napos eseményen 100 ezer dollár forgalmat bonyolított, mindenki, aki hozott még egy embert magával 10 dolláros ajándék kupont kapott. "A Facebook e-kereskedelem jövője az olyan termékcsoportokban, mint például a filmek, a zene, a könyvek vagy a divat és a tech-cuccok nagyon fényes. De a nagy forgalmat bonyolító márkáknak és az olyan közösségi termékeknek, mint a helyi szolgáltatások, is nagy lehetőségeket tartogat" - mondta Ákos.

Hazai tervezők, akiknek már van Facebook üzletük

A Pixelfolk táskákkal híresé vált The Béta Version, és a nemcsak kismamáknak szóló, de őket is kiszolgáló 2in1 márkáknak már van boltjuk a Facebookon. Míg az első tavaly decemberben indította el a közösségi oldalába ágyazott webáruházát, addig a második pár hete.  "Mivel nagyon sok külföldi megkeresésünk volt, ezért döntöttünk úgy, hogy minél hamarabb létrehozzuk a saját webshopunkat" - mondta Varga Cili a The Béta Version egyik tervezője. 

Az online shop létrehozásától már csak egy lépés volt, hogy a lányok ezt integrálják a Facebook oldalunkba. A tervezők nagyon tudatosak ezen a téren, hiszen fontosnak tartják, hogy a különböző online felületeket összefűzzék, ami erősíti a vásárlóban a márkaélményt. Mióta elindult a Facebook üzlet, azóta a világ számos pontjáról vásároltak tőlük, kaptak rendelést Svédországból, Angliából, de még Brazíliából is. "A magyarok talán félénkebbek ezen a téren, de már volt magyar vásárlónk is. A statisztikák alapján a Facebookon a harmadik leglátogatottabb menüpont a webshopunk" - mondta Cili.

A 2in1 márkával dolgozó Ákos, azaz az Urban Communications a Fekete Ferenc által korábban említett okok miatt választotta a közösségi oldalba integrált webshopot: "A 2 in 1 számára azért ajánlottuk, és építettük fel a Facebook-boltot, mert a kismamák, valamint akik kismamák akarnak lenni, illetve kismamák voltak a legerősebb Facebook-felhasználók." A megfigyelések alapján a márka vásárlói közül ők azok, akik a legtöbb tartalmat létrehozzák. A 2in1-nak tehát a Facebook-bolt egyrészt kívánatos újdonság, másrészt virális tartalom.

divat, magyar divat, facebook, webshop Icon_print

Hg_pasaret_szponzor_title
Logomain
This is unbelievable!
OK

Hello!   mit szeretnél megosztani olvasóinkkal?

Foglald össze egy mondatban miről van szó. *

A közlésre szánt teljes anyag. *

Kép és egyéb dokumentum is tartozik az anyaghoz?
Add meg a linkjét! (GoogleDrive, Dropbox, FTP, stb.)

Név/Cégnév *

Maradjak
névtelen

Mail *

Telefonszám (csak számok)

HG user név, ha van.

Kérlek, írd be a képen látható 2 szót az alatta lévő mezőbe

Hello!   dolgozz velünk

Név *

Mail *

Telefonszám

Mit szeretnél nálunk csinálni?
Facebook
Twitter
Pinterest
YouTube
RSS

Ombrello Media.
Alkotás utca 53
MOM Park "C", 1123
Budapest, Hungary 

M: +36 30 297 2317