Logomain

Olasz designer neve fémjelzi a Zsolnay új kollekcióját

By totkat 2012. április 6. 10:09

szerk at hg dot hu

Zsolnaybygucci_index20130604-19838-1igsw3n.gallery

Zsolnay by Patrizia Gucci - fotó © MTI

1zsolnaybygucci20130604-19838-1trwdcp.gallery

Zsolnay by Patrizia Gucci - fotó © MTI

2zsolnaybygucci20130604-19838-1ubs9gc.gallery

Zsolnay by Patrizia Gucci - fotó © Tóth Katalin

3zsolnaybygucci20130604-19838-11cc8xo.gallery

Zsolnay by Patrizia Gucci - fotó © MTI

4zsolnaybygucci20130604-19838-120rxjy.gallery

Zsolnay by Patrizia Gucci - fotó © MTI

Zsolnay_index20130604-19838-1mllfjd.gallery

zsolnay gucci index

Patrizia Guccival dolgozott együtt a Zsolnay Porcelánmanufaktúra az új kollekció megalkotásánál.

A több mint 150 éves pécsi Zsolnay gyár az egyik legfontosabb hungarikum a termékdesign területén. A cég a századfordulós fénykor idején a kor legnevesebb művészeivel: Rippl-Rónai Józseffel, Walter Crane-nel, Lechner Ödönnel dolgozott együtt. A legutóbbi években a Zoób Katival közösen készített ékszerkollekcióval sikerült nagyobb visszhangot kiváltaniuk; erre most Patricia Guccival, a Gucci család negyedik generációjának tagjával tromfolnak rá. A cégvezetés reményei szerint ez lehet az első lépés az „új Zsolnay” felé. Bár a kollekció biztosan nem győz meg mindenkit, az irány legalábbis jónak tűnik.

Péterné Marosy Katalin, a vállalat vezérigazgatója 2009-ben találkozott először Patriziával a művésznő kiállításán, aki a budapesti Opera Galériában állított ki. A vezérigazgatónak saját bevallása szerint megtetszett a képek hangulata és színvilága, nem csoda hát, hogy mikor a megnyitó után beszédbe elegyedtek, igen hamar az együttdolgozás lehetőségeire terelődött a téma. Patrizia Gucci ezután Pécsre látogatott, ahol a vállalat addigi munkásságát és az alkalmazott technológiákat tanulmányozta, majd a közösen kitalált irányelvek alapján belekezdett a tervezésbe.

Az olasz designer által küldött szín- és motívummintákból választotta ki Katalin az új kollekción látható fekete-mattított arany-lazacszín kombinációt, valamint a virágmotívumot, amely a művész bevallása szerint nem egy konkrét növényfajtát ábrázol, hanem egy képzeletbeli virágot. A végső megjelenés Bubreg Balázs, a Zsolnay festőművész-grafikusának munkája, aki segített a megálmodott mintát porcelánra varázsolni.

Az étkészlet mintegy 60 darabból áll, melyek díszítéséhez összesen 15 gramm 18 karátos aranyat használtak fel, és kilencféle porcelánkészítési eljárást alkalmaztak. A különleges, 1800-as évekből származó technológia halványsárga színű porcelánt eredményez, mely klasszikus irányba viszi el a tárgyak megjelenését. A porcelánon megjelenő fényes, hibátlan fekete szín is különlegesség, melynek kidolgozása valódi technikai bravúrt igényelt.

A merész, mégis klasszikusnak ható színkombinációval, valamint a virágminta átgondolt és nem túlzott mértékű használatával friss és elegáns kollekciót szerettek volna létrehozni, mely sikeresen ötvözi a régi stílust és a modern megoldásokat. Patrizia szerint egy ünnepi alkalommal elfogyasztott vacsorához hozzátartozik egy ennek megfelelően ünnepi étkészlet, erre ajánlja a nevével fémjelzett kollekciót. A csak megrendelésre kapható étkészlettel olyan réteget céloz meg a Zsolnay a hazai – vagy még inkább a nemzetközi – piacon, amely igényli a minőséget, és hajlandó megfizetni azt. Ehhez persze komoly segítség az olasz tervezőfamília jól csengő neve.

Patrizia Gucci, a cégalapító Guccio Gucci dédunokája maga is 12 évig dolgozott a vállalatnál. Ez idő alatt a marketinggel és a PR-ral foglalkozott, de tervezett is. Bemutatkozójában festőművésznek, írónak vallotta magát, és legfőbb erényeinek az érzékenységet, a jó ízlést, és a szépség megtalálására való hajlamot nevezte. Állítása szerint ezeket gyermekkorának évei alatt, a szülői házban szívta magába, melynek légkörét mindig is az alkotó munka határozta meg. Patriziának ebben a hónapban jelent meg harmadik könyve, melyben lakberendezéssel kapcsolatban ad tanácsokat. Patrizia elmondta, az étkészlet tervezése nagy örömet okozott neki, mert a tányérokhoz személyes kapcsolat fűzi. Édesapjával közösen terveztek már tányéralátét-szettet, amiben szintén nagy örömét lelte.

Ez az együttműködés a Zsolnay Porcelánmanufaktúra részéről tudatos, hosszú távú tervezés eredménye. A századfordulón még a divatot maga teremtő márka most egy közismert nevet hívott segítségül a jellemzően nemzetközi piacot célzó marketinghez. Talán ezért érezhető, hogy az új étkészlet különbözik a Zsolnaytól megszokott porcelánoktól, mert ezúttal nem trendet teremt, hanem követi azt. Arra pedig, hogy az új kollekció megjelenése elérte-e a célját, vagy túllőtt-e azon, mindenki találja meg a választ maga.

design, porcelán, magyar design, pécs, étkészlet, zsolnay, termék, patricia gucci Icon_print

Hg_pasaret_szponzor_title
Logomain
This is unbelievable!
OK

Hello!   mit szeretnél megosztani olvasóinkkal?

Foglald össze egy mondatban miről van szó. *

A közlésre szánt teljes anyag. *

Kép és egyéb dokumentum is tartozik az anyaghoz?
Add meg a linkjét! (GoogleDrive, Dropbox, FTP, stb.)

Név/Cégnév *

Maradjak
névtelen

Mail *

Telefonszám (csak számok)

HG user név, ha van.

Kérlek, írd be a képen látható 2 szót az alatta lévő mezőbe

Hello!   dolgozz velünk

Név *

Mail *

Telefonszám

Mit szeretnél nálunk csinálni?
Facebook
Twitter
Pinterest
YouTube
RSS

Ombrello Media.
Alkotás utca 53
MOM Park "C", 1123
Budapest, Hungary 

M: +36 30 297 2317