Logomain

iPhone-on is hasítanak a magyar divattervezők

By Séllei Lilla 2012. március 27. 15:01

szerk at hg dot hu

Balla Vivienne divatfotós után a hazai divatélet szereplői közül egy divattervezőnek lett saját iPhone és iPad alkalmazása.

Balla Vivienne divatfotós után a hazai divatélet szereplői közül egy divattervezőnek is lett saját iPhone és iPad alkalmazása. A Zoe Phobic márka applikációját, akárcsak Vivienne-ét Szabó Tamás, azaz Megatomi készítette. A szabadúszó grafikusként és programozóként tevékenykedő srácot kértük meg, meséljen az alkalmazásokról, és arról, hogy miért is kell egy 21. századi divattervezőnek ilyesmi.

Zoephobicknit-campaign_50020130604-19838-1t6497l.gallery

MEGATOMI for Zoe Phobic Knit

A szabadúszóként tevékenykedő Megatomi nyolc évnyi reklámügynökségnyi tapasztalattal a háta mögött tudását manapság leginkább a divatszakmában próbálja kamatoztatni. Több hazai divattervező is neki köszönheti a weboldalát, mindamellett számos külföldi divatfotósnak készített iPhone alkalmazást, Londontól Los Angeles-ig. Tomi az első divat téma köré épülő alkalmazást barátnőjének, Balla Vivienne-nek készítette, de régóta szeretett volna divattervező számára is iPhone alkalmazást kreálni. “Nagyon érdekelt, hogy miként lehet bemutatni egy kollekciót ezen a felületen” - mesélte Tomi. Munkái során első lépésben általában egy részletes koncepció tervet állít össze, ami később a megrendelővel együtt formálódik a végleges változattá. Általában a kész program kilencvenöt százalékban megegyezik a látványtervekben felvázolt verzióbal. “Mikor nekilátok a tervezésnek, mindig szem előtt tartom az adott márka arculatát, a kampányképeivel sugallt hangulatot, így az alkalmazásaim minden esetben idomulnak hozzá” - hívta fel a legfontosabb kitételre a figyelmet Tomi.

A Zoe Phobic Knit program esetében fontos szempont volt, hogy a korábbi kollekciók is elérhetőek maradjanak, így idővel egy komoly archívumot tartalmazhasson a program. A kollekció lookbookjában a ruhák képe mellett egy rövid leírás és a szóban forgó árat is feltűntették, illetve a webáruházzal történő összeköttetésnek hála, a felhasználóknak lehetőségünk van a meg is rendelni egy-egy darabot. A lookbookokon kívül természetesen a kampányképek, a márka bemutatása és a Zoe Phobic Knit Shop elérhetőségei is helyet kaptak a felületen. De a program tartogat még extrákat, ahogyan azt Tomi is elmondta: “Ráadásként a beépített térkép a GPS-t használva elnavigál a showroomba. A nekünk tetsző képeket megoszthatjuk Facebook-on, Twitter-en, vagy beállíthatjuk háttérképnek.”

Itthon nem sok tervezőnek, kreatív szakembernek, márkának van saját alkalmazása. Ennek a legfőbb oka Tomi szerint, hogy a hazai divatszakma képviselői még nem ismerték fel egy ilyen alkalmazásnak a fontosságát. A fejlesztő reméli, hogy a Zoe Phobic Knit alkalmazást látva változhat a helyzet. A Balla Vivienne-nek készített program jól mutatja, hogy mennyire lehet sikeres egy ilyen fejlesztés: Vivienne applikációját egy év alatt több mint 10000 eszközre töltöttek le világszerte. Az alkalmazást a Fashion Copious blog is “követendő példaként” mutatta be minden divatszakmában dolgozó számára. 

Egészen eddig erre itthon csak fotósok figyeltek fel, más területről ezidáig megkeresés Tomihoz nem érkezett. “Külföldön már nem kell kampányolni, meggyőzni fotósokat, divattervezőket, stylist-okat ennek jótékony hatásairól. Egy alkalmazás lehet az adott tervező, vagy márka reklámfelülete, portfóliója, mobil áruháza is” - vázolta a sokrétű felhasználást Tomi. Sokakban felvetődik, hogy egy fiatal tervezőnek miért van szüksége egy ilyen programra, de ahogy ma már nem kérdés, hogy szükséges-e egy weboldal, a későbbiekben egy ilyen alkalmazás létjogosultsága is magától értetődő lesz. És Tomi a legnagyobb előnyre is felhívta a figyelmünket: “Míg egy weboldalhoz számítógép szükséges, addig egy ilyen alkalmazással bármikor a zsebünkben lehetnek a tervező legújabb kollekció”

Talán a kételkedőket meggyőzi az, hogy napról-napra jelennek meg a nagy divatházak az Apple boltjában. A Gucci, a Dolce&Gabbana, az Armani vagy a DKNY is jelen van, csak hogy a legnagyobbakat említsük. De a fast fashion cégek sem maradnak el a házak mögött: a H&M, a Mango, a Zara vagy a Pull&Bear programjai folyamatosan frissülnek az új kollekciókkal. Nagyon praktikus, mert áraik már forintban vannak megadva, így egy-egy bevásárlás előtt már összeválogathatjuk a nekünk tetsző ruhákat.

divat, magyar divat, zoe phobic, balla vivienne, ipad, alkalmazás, megatomi, ipone Icon_print

Hg_pasaret_szponzor_title
This is unbelievable!
OK

Hello!   mit szeretnél megosztani olvasóinkkal?

Foglald össze egy mondatban miről van szó. *

A közlésre szánt teljes anyag. *

Kép és egyéb dokumentum is tartozik az anyaghoz?
Add meg a linkjét! (GoogleDrive, Dropbox, FTP, stb.)

Név/Cégnév *

Maradjak
névtelen

Mail *

Telefonszám (csak számok)

HG user név, ha van.

Kérlek, írd be a képen látható 2 szót az alatta lévő mezőbe

Hello!   dolgozz velünk

Név *

Mail *

Telefonszám

Mit szeretnél nálunk csinálni?
Facebook
Twitter
Pinterest
YouTube
RSS

Ombrello Media.
Alkotás utca 53
MOM Park "C", 1123
Budapest, Hungary 

M: +36 30 297 2317